کد خبر: 108350
A

سند سه پلاک دماوند به نام سازمان جنگل‌ها بازگشت / دو پلاک دیگر در انتظار اقدامات ثبتی سازمان ثبت اسناد

ئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت: سند سه پلاک ۶۷، ۶۸ و ۶۹ کوه دماوند به نام سازمان جنگل‌ها بازگردانده شد. وی با بیان اینکه سند کوه دماوند و جنگل‌های آق مشهد نمی‌تواند از مالکیت سازمان جنگل‌ها خارج شود، افزود: دو پلاک ۳۵ و ۳۷ در انتظار اقدامات ثبتی از سوی سازمان ثبت اسناد کشور است که با پیگیری معاون اول ریاست‌جمهوری انجام می‌شود.

سند سه پلاک دماوند به نام سازمان جنگل‌ها بازگشت / دو پلاک دیگر در انتظار اقدامات ثبتی سازمان ثبت اسناد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت: سند سه پلاک ۶۷، ۶۸ و ۶۹ کوه دماوند به نام سازمان جنگل‌ها بازگردانده شد.

مسعود منصور رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری در نشستی خبری با بیان اینکه سند کوه دماوند و جنگل‌های آق مشهد نمی‌تواند از مالکیت سازمان جنگل‌ها خارج شود، افزود: دو پلاک ۳۵ و ۳۷ در انتظار اقدامات ثبتی از سوی سازمان ثبت اسناد کشور است که با پیگیری معاون اول ریاست‌جمهوری انجام می‌شود.

وی ادامه داد: اکنون کارهای مقدماتی کوه دماوند انجام شده است و تلاش داریم تا دو ماه آینده سند آن صادر شود.

سازمان جنگل‌ها یک لحظه از انجام وظایف قانونی و حفاظتی خود در زمینه جنگل‌های آق مشهد، کوه دماوند و تالاب‌ها سهل‌انگاری نمی‌کند تا تعیین تکلیف قضایی انجام شود.

سند مالکیت تالاب انزلی به نام سازمان جنگل‌ها است

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور درباره سند تالاب انزلی و سایر تالاب‌های کشور اظهار کرد: یک سندی به استثنا برای تالاب انزلی صادر شد که اشتباه بود بنابراین با سازمان ثبت اسناد کشور هماهنگی‌های لازم انجام شد و استدلال ما را پذیرفتند.

وی با بیان اینکه سند تالاب‌های کشور نمی‌تواند برای دستگاه‌های دیگر یا حتی سازمان محیط زیست صادر شود، گفت: در واقع سند مالکیت تالاب انزلی به نام سازمان جنگل‌ها است و سازمان حفاظت محیط زیست می‌تواند تالاب را مدیریت کند.

بستر رودخانه‌های درجه یک تا ۵ و آبراهه‌ها مربوط سازمان جنگل‌ها است

منصور درباره سند مالکیت رودخانه‌ها و آبرراهه‌ها گفت: طبق تفاهمی با وزارت نیرو، مالکیت بستر رودخانه‌ها تا درجه پنجم و آبراهه‌ها به نام سازمان جنگل‌ها است و رودخانه‌های درجه ششم به بعد به نام وزارت نیرو صادر شده است.

وی درباره حضور بسیج در حفاظت جنگل‌های هیرکانی توضیح داد: سازمان جنگل‌ها در برخی گلوگاه‌ها نیروی انسانی کمی دارد بنابراین ما طی تفاهمی از بسیج خواستار شدیم تا در بازرسی کارخانجات و صنایع چوب، صلاحیت و نحوه کارکرد شرکت‌ها و تمدید قراردادها آنها و همچنین دیده‌بانی عرصه‌ها با ما همکاری کنند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی نهایی شدن هرچه سریع‌تر سند زاگرس را برای احیای این جنگل‌ها، تخصیص اعتبار لازم از سوی سازمان برنامه و بودجه برای دریافت مجوز جذب سهمیه عادی بیش از ۹۰۰ نفر نیروی انسانی، ایجاد و اجرای قوانین سختگیرانه برای قاچاق چوب و جرم‌انگاری این موضوع را خواستار شد.

وی افزود: اکنون با هماهنگی وزارت دفاع و نیروهای مسلح تلاش داریم تا بالگردهای اطفای حریق در چهار نقطه اضطراری کوه‌های زاگرس مستقر شوند تا بتوانیم در اولین فرصت اقدامات لازم برای اطفای حریق جنگل‌های زاگرسی را انجام دهیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر