کد خبر: 108423
A

روستاهای بکر و ناشناختهٔ شهر رامسر را می‌شناسید؟

رامسر شهری مابین مازندران و گیلان است. این شهر، آخرین شهر مازندران است که از غرب به شهر چابکسر گیلان منتهی می‌شود. غالبا تمرکز خرید ویلاها و خانه‌ها در نزدیکی شهر رامسر و شهرهای اصلی است. همین روند سبب شده مناطق مسکونی و ویلایی شهرهای اصلی شمال مانند رامسر اشباع شوند. اما این مسئله جایی برای نگرانی ندارد.

روستاهای بکر و ناشناختهٔ شهر رامسر را می‌شناسید؟

به گزارش دیده بان ایران، بسیاری از گردشگران و مسافران تنها معدودی از شهرهای شمال کشور را می‌شناسند. اما این پهنهٔ سرسبز، سرشار از مناطق و مکان‌های طبیعی و بکری است که شاید نام آنها کمتر به گوش‌تان رسیده باشد. رامسر شهری مابین مازندران و گیلان است. این شهر، آخرین شهر مازندران است که از غرب به شهر چابکسر گیلان منتهی می‌شود. غالبا تمرکز خرید ویلاها و خانه‌ها در نزدیکی شهر رامسر و شهرهای اصلی است. همین روند سبب شده مناطق مسکونی و ویلایی شهرهای اصلی شمال مانند رامسر اشباع شوند. اما این مسئله جایی برای نگرانی ندارد. چرا که روستاهای بسیاری در اطراف این شهرها از جمله رامسر وجود دارد که محلی مناسب برای سکونت و تمدد اعصاب به حساب می‌آیند.

 

روستای لپاسرک؛ آب‌وهوای کوهستانی

اگر می‌خواهید در منطقه‌ای آرام با آب‌وهوایی متعادل ساکن شوید، از روستای لپاسرک غافل نشوید. این روستا مابین کوه‌های جنگلی به نام ایلی میلی و دریای خزر قرار دارد. لپاسرک در قسمت غربی شهر رامسر  و پشت اردوگاه‌های رامسر واقع شده است. وجود ارودگاه‌ها در مسیر ورود به روستا سبب شده سرسبزی وسیعی مشاهده شود. روستای لپاسرک قدمت زیادی دارد. آب‌وهوای مطبوع و دل‌انگیز این منطقه، سبب اسکان مردم از قدیم شده اما نام روستا برای بسیاری از مردم، عجیب و جالب به نظر می‌آید. در واقع گفته شده که لپا در زبان محلی به معنی باتلاق است. از این رو لپاسرک را می‌توان به معنی روی باتلاق دانست. بارش فراوان باران در روستای لپاسرک باعث ایجاد چشم‌اندازهای زیبا و بکری شده است. اگر می‌خواهید به خانه‌ها و ویلاهای اطراف رامسر نگاهی بیندازید، از این لینک  استفاده کنید.

 روستای اربه کله؛‌ آب‌وهوای معتدل

رامسر مانند شهرهای دیگر آب‌وهوای شرجی دارد؛ اما اگر به ۸ کیلومتری رامسر سفر کنید، با روستایی به نام اربه کله برخورد خواهید کرد. اربه کله آب‌وهوایی معتدل و کوهستانی دارد. خبری از گرما و شرجی بودن در این روستا نیست. چرا که این روستا در نزدیکی جنگل واقع شده و منظره‌های بکری را می‌توان در روستای اربه کله مشاهده کرد. از این روستا به خوبی می‌توان سواحل دریای خزر و روستاهای اطراف را از نظر گذراند. این روستا از کوه‌های جنگلی مملو از درختان خرمالو پوشیده شده است. به همین دلیل این روستا را اربه کله می‌نامند. اربه به معنای خرمالو و کله به معنای کوه و بلندی است. روستای اربه کله بسیار مورد توجه ویلاسازان قرار دارد. اگر قصد مسافرت یا سکونت در اطراف رامسر را دارید،‌ می‌توانید روی این لینک کلیک کنید.

روستای جنت رودبار؛ سرزمین گل گاوزبان

حتما بر روی کارت پستال‌ها، تصاویری از خانه‌هایی ییلاقی بر روی ارتفاعات دیده‌اید. کوه‌های سرسبزی که خانه‌های ویلایی کوچک و بزرگی بر روی آن بنا شده‌اند. سقف‌های رنگی خانه‌ها در بین سرسبزی کوها و مناظر، چشم‌نوازی طبیعت را دوچندان می‌کند. روستای جنت رودبار نمونهٔ عینی تصاویر کارت پستالی است. این منطقه علاوه بر زیبایی‌های چشم‌نواز، مرکز اصلی تولید گل گاوزبان به شمار می‌آید. این روستا از طرفی به جنگل‌های دالخانی و از طرفی دیگر به دریای خزر می‌رسد. مسیر ورود به این روستا نیز دل‌انگیز است. چرا که باید از جنگل‌های دالخانی عبور کرد تا به روستای ییلاقی جنت رودبار رسید. روستای جنت رودبار محلی مناسب برای کوهنوردان است. کوهنوردی با چشم‌انداز بی‌نظیر این روستا و کوه‌های البرز به یادماندنی می‌شود. این منطقه علاوه بر سرسبزی بی‌حد‌وحصر دارای آبشارهای بسیاری نیز هست. آزارک،‌حسینیه،‌ خشکا، ریش بزار و هیسیان از جمله این آبشارها هستند.

d

کلام آخر

شهرهای اصلی شمالی برای گشت‌وگذار بسیار شناخته شده‌اند. همین امر سبب شده ویلاها و سکونتگاه‌های زیادی در این شهرها از جمله رامسر ساخته شوند. این در حالی‌ست که اطراف شهرهای اصلی شمالی مانند رامسر، روستاها و مناطق دیدنی بسیاری وجود دارد. این مناطق در حال حاضر بکر مانده‌اند و محلی مناسب برای سکونت به شمار می‌آیند. به جز روستاهایی که بالاتر اشاره شد، روستاهایی مانند شیرود، لیدو و پردیس  که در نزدیکی رامسر قرار دارند، برای سکونت و سفر پیشنهاد می‌شوند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر