کد خبر: 109203
A

انتقاد رسانه دبیرخانه شورایعالی امنیت ملی از شورای شهر اصلاح طلب تهران/ حواس رای دهندگان در شورای ششم باید جمع باشد

نورنیوز نوشت: سیاسی شدن انتخابات شورای شهر و رقابت در رویکرد سیاسی به جای ارایه برنامه تا چه حد می‌تواند حواس رای دهندگان را از چالش‌های اساسی پرت کند. از این رو ملاک شهروندان در انتخابات شورای ششم به جای شخص و جناح سیاسی‌ باید به برنامه متکی باشد یا به عبارتی باید بر سر برنامه‌های مدنظر برای تهران تا 1404 و پس از آن باشد.

انتقاد رسانه دبیرخانه شورایعالی امنیت ملی از شورای شهر اصلاح طلب تهران/ حواس رای دهندگان در شورای ششم باید جمع باشد

به گزارش دیده بان ایران؛ وب سایت خبری تحلیلی نورنیوز که اخبار دبیرخانه شورایعالی امنیت ملی را پوشش می دهد با انتشار گزارشی درباره مدیریت شهری تهران نوشت:

در برخی دوره‌ها شهرداری تهران بیش از آن که نهادی مدیریتی و خدماتی باشد، به نهادی صرفا سیاسی بدل شده است، تا حدی که بسیاری از گزینه‌های شهرداری و شورای شهر بدون داشتن اندک تجربه‌ای در حوزه مدیریت شهری و صرفا به دلیل قرابت به جریان‌های سیاسی و گاه سوابق اجرایی در نهادهای سیاسی وارد این میدان شده‌اند.

غلبه‌ی نگاه سیاسی به شهرداری موجب چند آسیب جدی در این سال‌ها شده است. نخست آنکه بسیاری از مجربین و افراد دارای تخصص و ایده صرفا به دلیل عدم قرابت با گروه حاکم بر شهرداری کنار گذشته می‌شوند و دیگر اینکه شهرداری‌ و نهادهای زیر مجموعه آن به محلی برای سیاست‌گذاری جناحی بدل می‌شود حال آنکه شهرداری نهادی عمومی و موظف به خدمات دهی به همه مردم یک شهر است. سوم و از همه مهمتر اینکه تمرکز وفعالیت گروه‌های سیاسی در شهرداری‌ها موجب نادیده گرفتن اولویت‌های اصلی و تل‌انبار شدن چالش‌ها و ابرچالش‌های شهر تهران شده است.

سیاسی شدن انتخابات شورای شهر و رقابت در رویکرد سیاسی به جای ارایه برنامه تا چه حد می‌تواند حواس رای دهندگان را از چالش‌های اساسی پرت کند. از این رو ملاک شهروندان در انتخابات شورای ششم به جای شخص و جناح سیاسی‌ باید به برنامه متکی باشد یا به عبارتی باید بر سر برنامه‌های مدنظر برای تهران تا 1404 و پس از آن باشد. برنامه‌های مطلوب اداره تهران تا سال 1404 باید به عنوان یک عیارسنج برای انتخاب نامزدهای شورای شهر جدید عمل کند.
 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر