کد خبر: 110555
A

بیش از ۱۰۰ نفر در روز انتخابات ۱۴۰۰ در یاسوج بازداشت شدند

حامیان دو نامزد انتخابات شورای شهر در یاسوج در روز رای گیری با هم درگیر شده بودند. یک مقام قضایی در استان کهگیلویه و بویراحمد در جنوب غربی ایران از بازداشت بیش از ۱۰۰ نفر در روز انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شورهای شهر در یاسوج خبر داده است. علی ملک حسینی، دادستان عمومی و انقلاب یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد گفته است بازداشت شدگان "از همه سلایق، گروه‌ها و اقوام مختلف کاندیداها بودند". آقای ملک حسینی گفته است: "ما نماینده فرماندار و از اعضای صندوق را هم بازداشت کردیم".

بیش از ۱۰۰ نفر در روز انتخابات ۱۴۰۰ در یاسوج بازداشت شدند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ حامیان دو نامزد انتخابات شورای شهر در یاسوج در روز رای گیری با هم درگیر شده بودند

یک مقام قضایی در استان کهگیلویه و بویراحمد در جنوب غربی ایران از بازداشت بیش از ۱۰۰ نفر در روز انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شورهای شهر در یاسوج خبر داده است.

علی ملک حسینی، دادستان عمومی و انقلاب یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد گفته است بازداشت شدگان "از همه سلایق، گروه‌ها و اقوام مختلف کاندیداها بودند".

آقای ملک حسینی گفته است: "ما نماینده فرماندار و از اعضای صندوق را هم بازداشت کردیم".

سید علی ملک حسینی دادستان یاسوج در نشست شورای تامین در فرمانداری شهرستان بویراحمد با بیان اینکه وظیفه ما حراست از حق مردم است، افزود: در روز برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ بیش از ۱۰۰ نفر بازداشتی داشتیم و این افراد از همه سلایق، گروه‌ها و اقوام مختلف کاندیداها بودند. و الله قسم تعارف با هیچ کس نداریم. رمز موفقیت در انتخابات ۹۸ همین بوده که سلامت اولویت اول ما بوده است. ما نماینده فرماندار و از اعضای صندوق را هم بازداشت کردیم.
وی با بیان اینکه در انتخابات ۹۸ بعد از اعلام نتیجه همه به خانه‌ها رفتند و رأی اعلام شده را پذیرفتند، اظهارکرد: یکی از سالم ترین انتخابات بود. امسال هم عزم شورای تأمین برگزاری یک انتخابات سالم بود. هیچ استانی همانند استان کهگیلویه و بویراحمد برخورد قانونی نداشته است.
دادستان عمومی و انقلاب یاسوج خاطرنشان کرد: تا ساعت ۶ صبح همکاران بنده در دادسراها ماندند و همان روزهم برای تعیین تکلیف بازداشتی‌ها در کلانتری‌ها حضور پیدا کردند.
ملک حسینی تصریح کرد: ذره‌ای از حقوق مردم کوتاه نخواهیم آمد. اما اینکه کسی فکر کند که انتخاباتی برگزار شود و هیچ کس ناراضی نباشد، فکر اشتباهی است. همه چیز باب میل ۱۹۰ کاندیداها حاصل نمی‌شود.
وی در ادامه خطاب به منتخبین شورای اسلامی شهر یاسوج ادامه داد: در فرمایش معصوم علیه السلام هست که روز حساب (روز قیامت)، فردی که مسئولیت داشته را با غل و زنجیر می‌آوردند، اول حساب و کتاب می‌کنند، بعد غل و زنجیر باز می‌شود. یعنی باید خیلی حواسمان باشد. این تذکر اول به خودم بعد دیگران. همه ماها در صحرای محشر با غل و زنجیر وارد می‌شویم، اگر کارمان درست و برای رضای خدا بود، قطعاً رضایت الهی هم فراهم می‌شود.

دادستان یاسوج با بیان اینکه سلامت انتخابات برای همه ماها اهمیت ویژه‌ای دارد، عنوان کرد: هیچ گونه دخل و تصرف در سیستم الکترونیکی انتخابات شورای اسلامی شهر وجود ندارد و آن کسی که لیست PDF را در فضای مجازی منتشر کرده، را باعث و بانی این سر و صدا برای این مردم مظلوم می دانیم. به کسی که این لیست را منتشر کرده برسیم، طبق قانون با او برخورد می‌کنیم.
ملک حسینی گفت: قانون تکلیف را مشخص کرده، هر کس اعتراض یا شکایتی دارد، باید در چارچوب قانون شکایت و اعتراض خود را ارائه دهد. نظام جمهوری اسلامی ایران ضعیف نیست و هر آشوبی را جمع کرده، اما نظام اسلامی نمی‌خواهد، خودش را مقابل مردم قرار دهد.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی فرمانداری بویراحمد، وی خطاب به ۱۰ منتخب اول انتخابات شورای اسلامی شهر یاسوج گفت: اگر توضیحات مسئولان و دست اندرکاران انتخابات را قبول کرده‌اید، صادقانه به مردم اعلام کنید که فرایند انتخابات درست بوده، چرا که در غیر این صورت مسئول هستید. اعتراض حق قانونی کاندیداها هست اما از راه قانونی. اجازه نمی‌دهیم که کسی بخواهد، جلوی ادامه فرایند انتخابات را بگیرد.

گفتنی است که  قبل از ظهر روز یکشنبه (۳۰ خرداد ماه ۱۴۰۰) نشست شورای تأمین شهرستان بویراحمد به ریاست مجید احمدی فرماندار شهرستان بویراحمد و با حضور احد جمالی معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد و سید علی ملک حسینی دادستان یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد و۱۰ منتخب اول ششمین دوره شورای اسلامی شهر یاسوج برگزار شد.

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر