کد خبر: 110582
A

شورای شهر یک خیابان به نام جان باختگان حادثه پرواز ۷۵۲ نامگذاری کرد

اعضای شورای شهر با مصوبه نامگذاری معابر و تعیین نام یک کوچه به نام یکی از قربانیان حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی موافقت کردند.

شورای شهر یک خیابان به نام جان باختگان حادثه پرواز ۷۵۲ نامگذاری کرد

به گزارش دیده بان ایران؛ شصت و سومین صورت جلسه کمیسیون نامگذاری و تغییر نام اماکن و معابر عمومی شهر در جلسه امروز شورای شهر بررسی شد.

در ابتدا نیز محمد جواد حق شناس رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر در توضیح این لایحه گفت: یکی از پیشنهادات کمیسیون نامگذاری مربوط به نام ایستگاه مترو در خط ۷ است که یکی از خروجی‌های آن دو سال گذشته افتتاح شد. جامعه پزشکی درخواست نامگذاری ایستگاه مترو بیمارستان امام خمینی به نام مدافعان سلامت را داشتند که این اتفاق رخ داد و تابلوی این استگاه نیز تغییر کرد.

وی افزود: پیشنهاد بعدی نیز مربوط به ستاد ارتش برای بزرگداشت یکی از چهره‌های سرشناس جنگ، سرلشکر محمد سلیمی در چهارراه قصر است.

حق شناس تصریح کرد: نام جنگل بان نیز که با موافقت شورا در منطقه شهرک قائم نامگذاری شد، به همان نام قائم بازگردانده شد لذا قرار شد تا حوزه مجاور دریاچه چیتگر یعنی خیابان کاشان، به نام جنگل بان تعیین شود.

این عضو شورای شهر ادامه داد: کوچه بهمن شرقی که محل زندگی یکی از جانباختگان حادثه هواپیمای اوکراینی است نیز پیشنهاد شد که به نام سرکار خانم «شادی جمشیدی» نامگذاری شود. البته خانواده این فرد درخواست کردند که نمی‌خواهند نام این کوچه انحصاری باشد لذا درخواست نامگذاری کوچه به نام «شادی» را خواستار شدند.

وی ادامه داد: به علاوه پیشنهاد تغییر نام ۱۲ کوچه و معبر به نام ۱۲ شهید نیز وجود دارد و درخواست موافقت اعضا با این پیشنهادات را دارم.

در نهایت پیشنهادات نامگذاری معابر با ۱۵ رأی موافق به تصویب رسید.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر