کد خبر: 110831
A

«محسنی اژه‌ای» پنجمین رییس قوه قضاییه می شود

برخی اخبار تایید نشده حکایت از آن دارد که حکم ریاست او بر قوه قضاییه صادر شده و این مجتهد اصفهانی ۶۵ ساله در روز ۸ تیر یعنی در پایان هفته قوه قضاییه، بعنوان پنجمین رییس دستگاه قضا - بعد از بازنگری قانون اساسی- منصوب خواهد شد.

«محسنی اژه‌ای» پنجمین رییس قوه قضاییه می شود

به گزارش دیده بان ایران؛ سید ابراهیم رییسی تا چند روز دیگر سکان هدایت دستگاه قضایی را به جانشین خود می‌دهد تا برای حداقل ۴ سال به پاستور برود. گمانه‌زنی‌ها پیرامون جانشین رییسی در رأس دستگاه قضا ، در محافل رسانه‌ای هر روز داغ‌تر می‌شود؛ آقایان محسنی‌اژه‌ای، معاون اول دستگاه قضا، مرتضوی مقدم ، رییس دیوان عالی کشور و اعرافی، رییس حوزه علمیه قم و عضو فقهای شورای نگهبان، از مهم‌ترین اشخاصی هستند که طی چند روز اخیر موضوع گمانه‌زنی‌ فعالان رسانه‌ای قرار گرفته‌اند و هر بار نام یکی از آنها بعنوان رییس آتی قوه قضاییه مطرح شده است.

سایت مدارا چند روز پیش خبر داد که ابراهیم رییسی طی نامه‌ای به محضر رهبر معظم انقلاب، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضوی مقدم را بعنوان جانشین خود در رأس دستگاه قضا پیشنهاد کرده‌اند که این خبر با تکذبیه دیوان عالی کشور همراه شد.

در همین رابطه بخوانید:

ریاست «محسنی اژه ای» بر قوه قضائیه تقریباً «قطعی» شد

محسنی اژه ای: صلح و سازش خیر و برکت دارد/ ضوابط دنیا به شکلی است که نمی توانیم خارج از نظامات داوری عمل کنیم

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، معاون اول فعلی دستگاه قضا نیز که خود از پیشنهاددهندگان رییسی برای تصدی ریاست قوه قضائیه بود، از دیگر چهره‌های شاخصی است که احتمال ریاستش بر عدلیه کشور زیاد است؛ او نماینده طیفی از مقامات دستگاه قضایی است که اعتقاد دارند نباید شخصی از بیرون دستگاه قضا به ریاست این نهاد نائل شود و اصطلاحاً رییس دستگاه قضا باید خاک عدلیه را خورده باشد.

هر چند اژه‌ای خبر ریاستش بر دستگاه قضا را شایعه خوانده است، اما برخی اخبار تایید نشده حکایت از آن دارد که حکم ریاست او بر قوه قضاییه صادر شده و این مجتهد اصفهانی ۶۵ ساله در روز ۸ تیر یعنی در پایان هفته قوه قضاییه، بعنوان پنجمین رییس دستگاه قضا – بعد از بازنگری قانون اساسی- منصوب خواهد شد.

منبع: مدارا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر