کد خبر: 110834
A

۶۸ درصد از مینی بوس‌های کشور فرسوده‌اند

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ۳۲ درصد از ناوگان باری کشور معادل ۱۱۴ هزار دستگاه کامیون و ۴ هزار و ۲۰۰ دستگاه اتوبوس فرسوده است.

۶۸ درصد از مینی بوس‌های کشور فرسوده‌اند

به گزارش دیده بان ایران؛  داریوش امانی مدیر عامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه ما از سال گذشته پیرو دستور وزیر راه و شهرسازی، نوسازی ناوگان حمل و نقل مسافری را شروع کرده‌ایم، گفت: در حال حاضر با ۵ شرکت وارد مذاکره شده‌ایم و با ۲ شرکت هم از این ۵ شرکت وارد مراحل انعقاد قرارداد هستیم و با یک شرکت هم در خصوص خودروی ون قرارداد منعقد کرده‌ایم.

او با بیان اینکه تمامی این قراردادهای صورت گرفته در رابطه با نوسازی ناوگان مسافری از جمله اتوبوس، مینی بوس و ون است، افزود: با یکی از این شرکت‌ها که قرارداد منعقد شده در رابطه با نوسازی ون‌ها مذاکرات نهایی انجام شده و در حال انجام مراحل نهایی هستیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: تمامی این شرکت‌ها و تولیدات داخلی است و با توجه به آنکه این شرکت‌ها در ابتدای کار هستند و هنوز اقدامات نهایی صورت نگرفته است، بنابراین در ابتدا قرارداد ۲۰۰ دستگاه مینی بوس و ۱۰۰ دستگاه ون منعقد شد.

 

 

امانی توضیح داد: در مراحل بعد تولید افزایش خواهد یافت؛ بنابراین با توجه به افزایش تقاضا میزان تولید هم در این بخش بیشتر خواهد شد از سوی دیگر با توجه به آنکه قراردادها در این حوزه سالیانه است، پس به دلیل آنکه وضعیت تولید و ساخت به صورت روتین مشخص نشده در طول قرارداد میزان تولیدات را افزایش خواهیم داد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه تعداد کارخانه‌های اتوبوس سازی در کشور کم است، اضافه کرد: البته با رایزنی‌های صورت گرفته تعدادی از این کارخانه‌ها و شرکت‌ها وارد عرصه تولید شدند، اما بسیاری از آن‌ها فعلا به دلیل تحریم‌ها دست نگه داشتند که به زودی آن‌ها هم وارد عرصه تولید می‌شوند.

 

 

 ۳۲ درصد از ناوگان باری کشور فرسوده است

امانی درباره وضعیت فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی گفت: ۳۲ درصد از ناوگان باری معادل ۱۱۴ هزار دستگاه کامیون فرسوده است، ۳۰ درصد از اتوبوس‌ها معادل ۴ هزار ۲۰۰ دستگاه،  ۶۸ درصد مینی بوس‌ها و ۶۶ درصد سواری‌های کشور فرسوده هستند که در مجموع معادل ۱۹ هزار دستگاه است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پایان با بیان اینکه تمام هدف گذاری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نوسازی ناوگان حمل و نقلی و مسافریکشور است، گفت: سازمان راهداری در این بخش از سال گذشته با دستور وزیر راه و شهرسازی، اقدامات موثری را با همکاری شرکت‌های داخلی در دستور کار خود قرار داده و امیدواریم در این حوزه هم بتوانیم با بهبود وضعیت شرایط اقتصادی گام‌های موثری را برداریم.

منبع: yjc

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر