کد خبر: 110841
A

ارگان رسانه ای قالیباف: اصلاح طلبانِ شورا می خواهند از رای مردم و لیست قالیباف «انتقام» بگیرند/ آرای لیست مورد حمایت قالیباف ده برابر آرای نامزدهای اصلاح طلب بود

ارگان رسانه ای محمدباقر قالیباف مدعی شده است که ده برابر بودن میزان رای نفر آخر لیست مورد حمایت قالیباف نسبت به رای اولین اصلاح طلب در انتخابات شورای شهر ششم ، موجب تنبه اصلاح طلبان شورای پنجم نشده است.

ارگان رسانه ای قالیباف: اصلاح طلبانِ شورا می خواهند از رای مردم و لیست قالیباف «انتقام» بگیرند/ آرای لیست مورد حمایت قالیباف ده برابر آرای نامزدهای اصلاح طلب بود

به گزارش دیده بان ایران؛ سایت فردانیوز، ارگان رسانه ای «محمدباقر قالیباف» با انتشار مطلبی در واکنش به گزارش اخیر تحقیق و تفحص شهرداری تهران از دوران مدیریت رئیس کنونی مجلس یازدهم نوشت:

یک روز پس از شکست لیست اصلاح طلبان از فهرست شورای ائتلاف که مورد حمایت دکتر قالیباف قرار گرفته بود، شکست خوردگان به دنبال انتقام گیری  هستند. محمود میرلوحی که بخش اعظم و اصلی پروژه تخریب علیه دوران مدیریت قالیباف در شهرداری را پیش می برد، بعد از رد گزارش تحقیق و تفحص توسط فرمانداری بدلیل غیرقانونی بودن آن، پروژه سیاسی جدیدی را شروع کرد. وی با وجود اینکه گزارش تحقیق و تفحص در وزارت کشور غیرقانونی دانسته شده است ، دوباره ادعاهای جدیدی را مطرح کرده است و به مدیران وقت شهرداری فقط  ۶ روز فرصت داده که توضیحات خود را ارائه کنند. این در حالی است که طبق تبصره ۳ ماده ۸۱ قانون اصلاح از موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شورای اسلامی کشور مصوب سال ۹۶مجلس شورای اسلامی ، هیئت تحقیق و تفحص وظیفه دارد مستندات تحقیق و تفحص خود را کامل در اختیار افرادی که متهم شده اند قرار دهد و در صحن علنی  شورای شهر 30 دقیقه برای دفاع فرصت دهند. در همین زمینه گودرزی معاون اسبق مالی در دوران مدیریت دکتر قالیباف طی نامه ای به رئیس شورای شهر ضمن ارائه صورت جلسه ای که نشان می دهد اطلاعات مورد ادعا در اختیار آنان قرار نگرفته ، متقاضی در اختیار قراردادن اطلاعات لازم و فرصت کافی برای بررسی و در نهایت وقت ۳۰ دقیقه ای برای دفاع در جلسه علنی شورای شهر قرار دهند. 

این اقدام غیرقانونی شورای شهر که گزارشی که در فرمانداری رد شده است را به نحو جدیدی همچنان دنبال می کند، هیچ توضیحی جز سیاسی کاری برای انتقام از شکست در انتخابات ندارد. واقعیت این است که اگر شورای شهر با  یک دغدغه واقعی موضوع را دنبال می کرد باید اسناد و مدارک را لازم را در اختیار طرف های ماجرا قرار می داد و فرصت کافی برای این حجم بسیار بالای مدارک قرار می داد. جالب اینجا است که آقای میرلوحی همین ادعاها را قبلا مطرح کرده است و دادگاه بدوی بعد از بررسی ، ایشان بدلیل افترا مجرم شناخته است. 

گفتنی است که در این نامه مجموعه عملکرد دوران ۱۲ ساله قالیباف که اتفاقا مورد توجه و نظر مردم تهران قرار گرفته، تخریب شده و همچون گزارش اول تحقیق و تفحص شورا تبدیل به یک شب نامه سیاسی بدون منطق شده است. در حالی که گزارش اول از سوی وزارت کشور غیرقانونی عنوان شد، مشخص نیست مبنای نامه جدید میرلوحی چیست و بر چه مبنا و مستندی نگاشته شده است. اساسا آنچه در این نامه آمده مجموعه اتهامات بی سندی است که مبنای قانونی ندارد و اتفاقا به واسطه همین اتهامات از میرلوحی شکایت شده است. 

با ادامه این رویکرد به نظر نمی رسد که ده برابر بودن میزان رای نفر آخر لیست مورد حمایت قالیباف نسبت به رای اولین اصلاح طلب در انتخابات شورای شهر ششم ، موجب تنبه این افراد نسبت به رویکرد تخریبی خود شده باشد و بر عکس انگار این افراد سعی دارند با تخریب قالیباف از رای مردم انتقام بگیرند.

به گزارش دیده بان ایران؛ این گزارش در حالی منتشر شده است که پس از سرلیست شورای ائتلاف در انتخابات شورای شهر ششم، آرای باطله در تهران در رتبه دوم قرار داشته و میزان مشارکت مردم در انتخابات هفته گذشته به شدت با کاهش مواجه شده است. مهدی چمران، سرلیست ائتلاف ، ۴۸۶ هزار و ۲۸۲ رای کسب کرده که اندکی بیش از آرای باطله است.

 

نامه 1

نامه 2

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر