کد خبر: 110842
A

واکنش رییس انجمن مددکاری اجتماعی ایران به توهین سخنگوی وزارت بهداشت/ موسوی چلک: توهین جهانپور به مردم نوعی یاغی‌گری به حساب می‌آید

دکتر حسن موسوی‌چلک گفت: کلمه‌ای که ایشان در توئیت خود نسبت به منتقدان استفاده کرد، برای جامعه ایرانی بار منفی شدیدی به همراه داشته است. در حالی توهین جهانپور نسبت به مردم ایران نوعی یاغی‌گری به حساب می‌آید که مردم دیگر تحمل این نوع یاغی‌گری‌ها را ندارند. مسوولان حداقل کار ممکنی که می‌توانند برای مردمی که همه سختی‌ها را تحمل کرده‌اند، انجام دهند سخن با زبان خوش، تکریم و احترام است؛ نه آنگونه که آقای جهانپور با مردم صحبت می‌کند.

واکنش رییس انجمن مددکاری اجتماعی ایران به توهین سخنگوی وزارت بهداشت/ موسوی چلک: توهین جهانپور به مردم نوعی یاغی‌گری به حساب می‌آید

به گزارش دیده بان ایران؛ دکتر حسن موسوی‌چلک- رییس انجمن مددکاری اجتماعی ایران- در واکنش به توییت جنجالی «کیانوش جهانپور» سخنگوی وزارت بهداشت گفت: ادب مرد به ز دولت اوست. متاسفانه دیده می‌شود افراد کوچک بر منصب‌هایی تکیه می‌زنند که با قد و قواره آنها همخوانی ندارد. بنابراین انتظاری بیش از این هم نباید داشت. امروزه مردم ایران در شرایط بسیار سختی زندگی می‌کنند. چراکه ارزش دارایی‌های آنها به شدت کاهش یافته و به همین خاطر سفره‌های آنها لحظه به لحظه کوچک‌تر می‌شود و در عین حال به خاطر شیوع ویروس کرونا هزاران تن جان باخته و ده‌ها هزار تن نیز گرفتار بیماری شده‌اند. مردم در چنین شرایطی از مسوولان مرتبط در هر حوزه‌ای انتظار دلجویی دارند، نه توهین. مسوولی که اینگونه به مردم توهین می‌کند، خودش شایسته چنین توهینی است. مسوولان باید بدانند توهین به قشر وسیعی از جامعه جرم محسوب می‌شود. بنابراین حداقل کار ممکن اخراج او از وزارت بهداشت و ساختار اداری کشور است. بدون تردید غرور بیش از اندازه آقای جهانپور کار دست ایشان داده است.
وی افزود: کلمه‌ای که ایشان در توئیت خود نسبت به منتقدان استفاده کرد، برای جامعه ایرانی بار منفی شدیدی به همراه داشته است. در حالی توهین جهانپور نسبت به مردم ایران نوعی یاغی‌گری به حساب می‌آید که مردم دیگر تحمل این نوع یاغی‌گری‌ها را ندارند. مسوولان حداقل کار ممکنی که می‌توانند برای مردمی که همه سختی‌ها را تحمل کرده‌اند، انجام دهند سخن با زبان خوش، تکریم و احترام است؛ نه آنگونه که آقای جهانپور با مردم صحبت می‌کند.


رییس انجمن مددکاری اجتماعی ایران درخصوص ایجاد شکاف‌های بیشتر و عمیق‌تر بین دولت و ملت ایران اظهار کرد: هر نوع توهینی به مردم شکاف بین دولت و ملت را بیشتر می‌کند؛ آن هم توهین در حوزه‌ای که مردم به شدت از عملکردش عصبانی هستند. چرا که در کل جهان کشور ما پایین‌ترین درصد تعداد واکسیناسیون را دارد. در حالی که آمار فوتی‌های روزانه ما جزو کشورهای پرتلفات است. از طرفی مردم در شرایطی زندگی می‌کنند که نگران سلامتی خود و اطرافیان‌شان هستند پس این‌گونه رفتارها یک نوع یاغی‌گری دولتی‌ها در قبال مردمی است که همه چیزشان را برای نظام داده‌اند.

چلک با تاکید بر اینکه استعفا و اخراج مسوول خاطی در ایران رایج نیست، بیان کرد: متاسفانه این نوع رفتار یعنی اخراج و استعفای مسوولان خاطی یک رویه اداری در ایران نیست. افرادی امثال آقای جهانپور تصور می‌کنند جایگاهی که در آن حضور دارند به دلیل شایستگی‌شان بوده و به کسی هم ربطی ندارد که با آنها برخوردی کنند. البته افراد بسیار زیادی در منصب‌های دولتی مختلف با وجود خطاهای ناشایست هنوز بر سر کار خود هستند. در هر حال به عقیده من آقای جهانپور باید هر چه سریع‌تر به شکل مفتضحانه اخراج شود. زیرا انتقاد از عملکرد دولت و وزارت بهداشت کمترین حقی است که مردم، رسانه‌ها، خبرنگاران و اصحاب رسانه از آن بهره‌مندند، چه بسا مردم حق شکایت هم دارند؛ چه برسد به انتقاد. بنابراین مردم حق دارند که نسبت به عملکرد دولت و مسوولان انتقاد کنند.
منبع: جهان صنعت

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر