کد خبر: 111055
A

دادستان زاهدان به «سعید نمکی» هشدار داد

دادستان عمومی و انقلاب مرکز سیستان وبلوچستان در هشدار به وزیر بهداشت گفت: همین امروز این استان را دریابید تا شاهد شیوع کرونا به استان‌های دیگر نباشیم.

دادستان زاهدان به «سعید نمکی» هشدار داد

به گزارش دیده بان ایران؛ مهدی شمس آبادی اظهار داشت: متاسفانه پیک جدید کرونا در سیستان وبلوچستان به صورت فزاینده‌ای افزایش یافته که اگر جلوی این موج گرفته نشود صدمات جبران‌ناپذیری به مردم وارد می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سیستان و بلوچستان افزود: با توجه به وضعیت امروز و پر شدن اکثر تخت‌های بیمارستانی، به وزیر بهداشت هشدار می دهم که هر چه سریعتر فکری برای این استان بیندیشد و اگر همین امروز این استان را مورد توجه جدی قرار ندهد بیم آن است که سایر استان‌های کشور نیز دچار همه‌گیری جدی‌تر شوند.

وی ادامه داد: امروز و با حضور در سطح شهر و گفت‌وگو با برخی کسبه و بازاریان آنها متقاعد شدند که به صورت داوطلبانه و خودجوش نسبت به تعطیلی فروشگاه های خود اقدام کنند تا هر چه سریعتر زنجیره گسترش این بیماری منحوس قطع شود و از سایر بازاریان نیز درخواست دارم تا در این امر مردمی و داوطلبانه شرکت کنند.

اول تذکر بعد اقدام

دادیار حقوق عامه دادستانی مرکز سیستان وبلوچستان نیز در این باره گفت: خوشبختانه بازاریان زاهدانی از بینش و بصیرت بالایی برخوردار هستند و پس از آنکه با آنها از نزدیک گفت‌وگو کردیم به این باور رسیدند که این قشر سهم بسزایی در کاهش میزان شیوع ویروس دارند و به صورت داوطلبانه و بدون حکم قضایی خودشان نسبت به تعطیلی موقت فروشگاه‌هایشان اقدام کردند.

ابوالفضل احمدزاده افزود: اگر همه شهروندان و به ویژه بازاریان پروتکل‌های بهداشتی و قوانینی که از سوی ستاد کرونا وضع میشود رعایت کنند عواقب کمتری در انتظار عموم خواهد بود که به فضل الهی این مهم اتفاق افتاد و برخی از کسبه به این پویش پیوستند اما لازم است تا دیگر بازاریان نیز در این طرح داوطلبانه سهیم باشند.

وی تاکید کرد: دادستانی نیز در مرحله اول ابتدا به صنوف متخلف تذکر می دهد اما در صورت تکرار و بی توجهی به تذکرات، به منطور احقاق حقوق عامه شهروندان و بر اساس قانون و مطالبه جدی مردم با آنها برخورد سلبی و قضایی می شود که امیدوارم در این زمینه با کاهش آمار روبرو شویم و بازاریان با درک صحیح شرایط، خودشان اقدامات لازم را انجام دهند.

منبع: تسنیم

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر