کد خبر: 111193
A

پلیس: تریاکی که در افغانستان ۵۰ دلار است در غرب اروپا ۱۰۰ هزار دلار است/ گردش مالی قاچاق مواد مخدر در دنیا ۳۰۰۰ میلیارد دلار در سال است

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه گردش مالی قاچاق مواد مخدر در دنیا سالانه ۳۰۰۰ میلیارد دلار است، گفت: کشور‌های غربی سهم خودشان را در مبارزه با مواد مخدر ایفا نمی‌کنند.

پلیس: تریاکی که در افغانستان ۵۰ دلار است در غرب اروپا ۱۰۰ هزار دلار است/ گردش مالی قاچاق مواد مخدر در دنیا ۳۰۰۰ میلیارد دلار در سال است

به گزارش دیده بان ایران؛ سرتیپ دوم مجیدکریمی، با حضور در برنامه چاپ اول شبکه خبر با بیان اینکه کشور افغانستان بزرگترین تولید مواد مخدر در شرق ایران واقع شده است، افزود: بر اساس آمار‌هایی که سازمان ملل سالانه اعلام کرده است حدود ۹۰ درصد مواد مخدر دنیا در افغانستان تولید می‌شود.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در ادامه اظهار کرد: یکی از مسیر‌هایی که مواد مخدر از افغانستان خارج می‌شود شمال این کشور و مسیر بعدی انتقال مواد مخدر از جنوب افغانستان به پاکستان است که بخشی از آن وارد ایران و بخشی دیگر از دریای عمان به سایر کشور‌ها از راه دریا قاچاق می‌شود.

سرتیپ دوم مجید کریمی با اشاره به اینکه مسیری که ایران در آن قرار گرفته است بالکان نام دارد، گفت: این مسیر به صرفه‌ترین و کوتاه‌ترین راه ترانزیت قاچاق مواد مخدر به بازار نهایی مصرف و همان اروپاست.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا افزود: بعد از حضور ۲۰ ساله کشور‌های غربی در افغانستان، شاهد رشد ۵۰ برابری تولید مواد مخدر در این کشور هستیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر