کد خبر: 111238
A

«حسین خیری» از معترضان آبان ۹۸ به اعدام محکوم شد/ پاک نیا:عنوان محارب، قابلیت انطباق با اعمال انجام شده توسط این فرد را ندارد

پاک نیا وکیل دادگستری گفت: انصافا این افراد، واقعا از میان افراد ضعیف جامعه بودند. جلسات محاکمه برگزار شده و دادگاه نیز حکم خود را صادر کرده است. این حکم در حال حاضر به ما ابلاغ شده و در حال تدارک فرجام‌خواهی هستیم. تا دو هفته آینده، لایحه خود را در این خصوص تقدیم خواهیم کرد تا در دیوانعالی کشور مورد رسیدگی مجدد قرار بگیرد.

«حسین خیری» از معترضان آبان ۹۸  به اعدام محکوم شد/ پاک نیا:عنوان محارب، قابلیت انطباق با اعمال انجام شده توسط این فرد را ندارد

به گزارش دیده بان ایران؛ بابک پاک نیا، حقوقدان و وکیل دادگستری ضمن اشاره به ابعاد پرونده یکی از زندانیان محکوم به اعدام، اظهار داشت: کیفرخواستی از دادسرای امنیت(اوین) علیه ۸ نفر صادر شد که در آن، چهار نفر به عنوان محارب اعلام و مابقی تحت عنوان اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی و امثالهم تحت تعقیب بودند. دلیل محاربه این افراد نیز، تخریب اموال مردم به قصد مقابله با نظام عنوان شده است.

وی افزود: در این پرونده، ما دفاع کرده و دادگاه پذیرفت که از میان آن چهار نفر، سه نفر نمی‌توانند تحت عنوان محاربه مجازات شوند. عنوان محاربه و اتهام آن از این افراد رفع شد.

این وکیل دادگستری، تصریح کرد: انصافا این افراد، واقعا از میان افراد ضعیف جامعه بودند و دادگاه خوشبختانه در خصوص سه نفر، ضمن پذیرش دفاع ما، حکم به برائت این افراد از عنوان محاربه داد. منتهی از این بین، اعمال حسین خیری، دیگر متهم این پرونده را مصداق محاربه تشخیص داده و حکم اعدام برای او صادر کرده‌اند.

پاک‌نیا، ادامه داد: جلسات محاکمه برگزار شده و دادگاه نیز حکم خود را صادر کرده است. این حکم در حال حاضر به ما ابلاغ شده و در حال تدارک فرجام‌خواهی هستیم. تا دو هفته آینده، لایحه خود را در این خصوص تقدیم خواهیم کرد تا در دیوانعالی کشور مورد رسیدگی مجدد قرار بگیرد.

وی در پایان نیز، ابراز امیدواری کرد: با توجه به ادله قوی که داریم، نشان‌دهنده آن است که عنوان محارب، قابلیت انطباق با اعمال انجام شده را ندارد. ضمن اینکه ایرادات شکلی زیادی در پرونده وجود دارد و لذا من معتقدم که دیوانعالی کشور در صورت دقت به لایحه ما و ایرادات مطرح شده، رای را نقض خواهد کرد.

 

منبع:کانال امتداد

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر