کد خبر: 111266
A

دادگاه تجدید نظر حکم پرونده "باستی هیلز" مشهد را باطل کرد / باغ ویلاهای مورد تغییرکاربری قرار گرفته تخریب نمی شوند

رییس دادگاه‌های انقلاب مشهد گفت: رای دادگاه مبنی بر تخریب ۱۸ قطعه باغ ویلای مورد تغییرکاربری قرار گرفته از پرونده معروف به باستی هیلز مشهد، با اعتراض متهمان مواجه شد که دادگاه تجدید نظر اعلام کرد، با توجه به مجوزهایی که در گذشته از سوی برخی مراجع استانی صادر شده است دستور تخریب وجاهت قانونی لازم را ندارد.

دادگاه تجدید نظر حکم پرونده "باستی هیلز" مشهد را باطل کرد / باغ ویلاهای مورد تغییرکاربری قرار گرفته تخریب نمی شوند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ رییس دادگاه‌های انقلاب مشهد گفت: بر اساس اعتراض متهمان شهرک سروستان معروف به "باستی هیلز" مشهد، دادگاه تجدید نظر پس از بررسی پرونده و بر اساس مجوزهای قانونی که در گذشته صادر شده بود، دستور ابطال رای دادگاه را در این پرونده صادر کرد.

قاضی باخدا روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: رای دادگاه مبنی بر تخریب ۱۸ قطعه باغ ویلای مورد تغییرکاربری قرار گرفته از پرونده معروف به باستی هیلز مشهد، با اعتراض متهمان مواجه شد که دادگاه تجدید نظر اعلام کرد، با توجه به مجوزهایی که در گذشته از سوی برخی مراجع استانی صادر شده است دستور تخریب وجاهت قانونی لازم را ندارد.

وی ادامه داد: دادگاه تجدید نظر معتقد است تا زمانی که مجوزهای قبلی باطل نشوند، طرف های حاضر در این پرونده محکوم نمی‌شوند و از این حیث رای دادگاه در این پرونده نقض شد.

رییس دادگاه‌های انقلاب مشهد گفت: این افراد در گذشته با زدو بندهایی مجوز فعالیت و احداث در این شهرک گرفته بودند و به اعتبار این مجوزها، اقدام آنان خلاف شمرده نشد لذا باید به سویی رفت که ببینیم آیا این مجوزها به درستی صادر شده است یا خیر.

وی افزود: تغییر کاربری این زمین‌ها در زمان مسوولان وقت جهاد کشاورزی صادر شده لذا باید ابتدا این مجوزها باطل شوند تا رای دادگاه اجرایی گردد.

قاضی باخدا از شائبه وجود برخی گمانه زنی‌ها در صدور مجوز از سوی مسوولان وقت جهاد کشاورزی استان خبر داد و گفت: این موضوع باید مورد رسیدگی قرار گیرد.

به گزارش ایرنا چند سال قبل، اعلام جزئیات پرونده قضایی یک مجموعه ویلاسازی غیرمجاز در بولوار شاهنامه مشهد در فضای مجازی و رسانه های مکتوب خراسان رضوی، ساخت و سازهای غیر مجاز در حاشیه مشهد را بر سر زبانها انداخت و حتی برخی رسانه ها از این مجموعه به عنوان "باستی هیلز مشهد" یاد کردند.

معاون دادستان و رییس کمیته صیانت از حریم کلانشهر مشهد هم وجود دیوارهای بلند و دروازه اختصاصی در مجموعه ویلایی بلوار شاهنامه را تایید و از اقدامات غیرقانونی در ساخت این مجموعه به عنوان "جرم سازمان یافته" یاد و بیان کرد: در این پرونده مسوول متخلف فراتر از اختیارات قانونی و با دریافت رشوه اقدام به صدور مجوز ساخت برای باغ ویلاها کرده است و سازندگان این گونه ویلاها پروانه ساخت گرفته اند در حالی که مسوول متخلف هیچ گونه مجوزی برای صدور پروانه ساخت برای این مجموعه ویلایی در خارج از محدوده شهر نداشته است.

مهدی حقدادی مساحت مورد استفاده برای این شهرک ویلایی غیرمجاز را ۳۵ هکتار اعلام و بیان کرد: بطور معمول برای قلع و قمع ابنیه مشابه از ماشین آلات سنگین و معمول استفاده می‌شد اما تخریب ویلاهای یاد شده نیازمند استفاده از مته ها و چکشهای ضربه ای (پیکور) است که بر اساس برآوردها عملیات تخریب حدود پنج میلیارد ریال هزینه دارد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر