کد خبر: 111306
A

کرونا در بم بحرانی شد/ اویسی: شهرستان بم از نظر رنگ بندی در حالت قرمز پررنگ قرار دارد

اویسی به تعداد بیماران مشکوک و مثبت قطعی در شهرستان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر تعداد بیماران مشکوک و مثبت قطعی بستری ۱۹۹نفر است.

کرونا در بم بحرانی شد/ اویسی: شهرستان بم از نظر رنگ بندی در حالت قرمز پررنگ قرار دارد

به گزارش دیده بان ایران؛ رییس دانشگاه علوم پزشکی بم گفت: کمبود دارو و تخت در شهرستان وجود ندارد و براساس پیش بینی های گذشته به اندازه کافی دارو موجود است .

دکتر"مازیار اویسی" در گفت و گویی ضمن اشاره به تعطیلی ادارات شهرستان بم در پی شیوع کرونا اظهار کرد: تعطیلی ادارات مربوط به امروز (پنجشنبه) است و در هفته آینده به شکل دورکاری خدمات رسانی آنها انجام خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر وضعیت شهرستان بم بحرانی است که اگر مردم رعایت پروتکل های بهداشتی را در دستور کار خود قرار ندهند، مطمئنا روند صعودی بیماری را در بم شاهد هستیم .

اویسی به تعداد بیماران مشکوک و مثبت قطعی در شهرستان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر تعداد بیماران مشکوک و مثبت قطعی بستری ۱۹۹نفر است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بم با اشاره به اینکه وضعیت تخت های بیمارستانی ثابت است و چنانچه وضعیت کنونیِ بیماری ادامه دار باشد، مطمئنا با مشکل مواجه خواهیم شد، افزود: کمبود دارو و تخت وجود ندارد و براساس پیش بینی های گذشته به اندازه کافی دارو موجود است .

وی اظهار کرد: براساس مصوبه ستاد کرونا و اعلام وضعیت قرمز در بم محدودیت های یک هفته ای به همراه تعطیلی صنوف (غیر از صنوف ضروری) امروز و فردا در شهرستان اجرا می شود.

 اویسی گفت: شهرستان بم از نظر رنگ بندی در حالت قرمز پررنگ قرار دارد و محدودیت ها به مدت یک هفته از امروز اعمال می شود.

وی عادی انگاری، برگزاری جلسات انتخاباتی و همچنین دورهمی خانگی نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا را از عوامل شیوع بیماری در منطقه دانست.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بم تصریح کرد: طبق مصوبه ستاد کرونا با توجه به وضعیت قرمز پرخطر کرونایی از روز گذشته همه ورودی های منطقه گردشگری دهبکری مسدود است و از ورود افراد غیربومی جلوگیری به عمل می آید.

وی بیان کرد: ورودی و خروجی شهرستان بم نیز توسط نیروی انتظامی مسدود است و از هرگونه تردد غیرضروری در محورهای بم-کرمان، بم - زاهدان و برعکس جلوگیری خواهد شد.

رییس ستاد کروناشهرستان بم ادامه داد: تفرجگاه ها و اماکن گردشگری و عمومی تعطیل هستند؛ همچنین پنجشنبه و جمعه تمامی صنوف در مرکز بخش دهبکری به صورت کامل تعطیل خواهند بود.

به گفته وی در صورت مشاهده هرگونه اطراق یا برگزاری مراسم از قبیل جشن، عروسی و مجالس ختم و غیره با صاحبان مجالس برخورد قاطع و قانونی صورت می پذیرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر