کد خبر: 111407
A

توضیحات همسر «مهشاد کریمی» در خصوص رضایت و انصراف از شکایت برای تحویل جنازه

همسر مهشاد کریمی، خبرنگار فقید ایسنا از روز حضورش در نقده و تحویل پیکر همسرش توضیحاتی داد.

توضیحات همسر «مهشاد کریمی» در خصوص رضایت و انصراف از شکایت برای تحویل جنازه

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ علی سلطان محمدی، در رابطه با موضوعی که در دیدار با سخنگوی دولت نسبت به مسائل و مشکلات پیش آمده در نقده هنگام تحویل جنازه همسرش، مطرح کرده بود، افزود: کارشکنی‌ها و مانع‌تراشی‌هایی صورت گرفت ولی رسانه‌ها برای جذب مخاطب آتش مطلب را تندتر کردند.

وی افزود: در نقده اتفاق‌هایی افتاد که فشار روانی زیادی به ما وارد کرد ولی طوری نبود که بخواهند به زور از ما رضایت بگیرند.

وی تصریح کرد: هنگامی که شب به نقده رسیدیم  و به بیمارستان امام خمینی (ره) رفتیم، متصدی دفتر پرستاری پس از صحبت با فرماندار در پاسخ به سوال ما مبنی بر اینکه انتقال جنازه چقدر طول خواهد کشید؛ به ما گفت که اگر شکایت داشته باشید زیاد طول خواهد کشید ولی در صورتی که شکایتی نداشته باشید کارهای انتقال جنازه سریع‌تر انجام خواهد شد.

همسر خبرنگار فقید ایسنا اظهار کرد: فرماندار نقده ضمن تکرار حرف‌های مسئول دفتر پرستاری نقده در خصوص پیچیده شدن کار در صورت شکایت، تاکید کرد برای تحویل اجساد نیاز به مدارک و هویتی ولی دم و متوفی است.

سلطان‌محمدی در تشریح مشکل پیش آمده گفت: بعد از این که به فرماندار گفتم همسر شرعی مهشاد کریمی هستم نه رسمی، اصرار فرماندار که گویا با هماهنگی دادستانی بود مبنی بر این که  باید پدر مهشاد کریمی و خانواده ریحانه یاسینی برای تحویل جنازه حاضر باشند شروع شد.

وی با اشاره به اینکه قبل از حرکت به سمت ارومیه مرتب از او خواسته شده که نیاز به سفر نیست و پیکرهای مهشاد و ریحانه صبح به تهران فرستاده خواهد شد، خاطرنشان کرد: این مسئله به روشنی نشان می‌داد که از ابتدا هیچ نیازی به حضور خانواده‌ها نبود و وقتی این موضوع را در کنار اصرار برای عدم شکایت قرار می‌دهیم برداشتی به جز قصد مقامات محلی برای کسب رضایت از اولیای دم قبل از تحویل اجساد ندارد.

همسر خبرنگار فقید ایسنا اضافه کرد: این اصرارها از زمان رسیدن به نقده تا صبح روز بعد ادامه داشت و بعد از  پیگیری‌هایی که از همان شب با تهران داشتم موفق به کسب نیابت قضایی شدیم و پرونده از دست دادستانی نقده خارج شد و مشکل برطرف شد.

گفتنی است بعدازظهر روز پنجشنبه ۲ تیرماه اتوبوس حامل خبرنگاران محیط زیست در بازگشت از تونل خط انتقال آب به دریاچه ارومیه در مسیر نقده دچار سانحه شد و دو تن از خبرنگاران "مهشاد کریمی" از ایسنا و "ریحانه یاسینی" از ایرنا جان خود را از دست دادند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر