کد خبر: 111459
A

دمای تهران فردا به ۴۰درجه می رسد اهواز به ۴۷ درجه/ احتمال قطعی آب در تهران/ آب کرج «قطــــع» شد

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن بیان اینکه دمای هوای تهران فردا (۱۴ تیرماه) به ۴۰ درجه سانتیگراد می‌رسد از وقوع رگبارو رعد و برق در سه استان جنوبی کشور خبرداد.

دمای تهران فردا به ۴۰درجه می رسد اهواز به ۴۷ درجه/ احتمال قطعی آب در تهران/ آب کرج «قطــــع» شد

به گزارش دیده بان ایران، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن بیان اینکه دمای هوای تهران فردا (۱۴ تیرماه) به ۴۰ درجه سانتیگراد می‌رسد از وقوع رگبارو رعد و برق در سه استان جنوبی کشور خبرداد.

صادق ضیائیان افزود: امروز و فردا (۱۳ و ۱۴ تیرماه) در جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و شرق هرمزگان در بعد از ظهر وقوع رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت رخ خواهد داد و فردا (۱۴ تیرماه) شدت ناپایداری‌های همرفتی در این مناطق بیشتر می‌شود.

وی در ادامه گفت: امروز و فردا (۱۳ و ۱۴ تیرماه) افزایش نسبی دما در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل و روزهای سه شنبه تا پنجشنبه (۱۵ تا ۱۷ تیرماه) با شمالی شدن جریانات کاهش نسبی دما در این نواحی رخ می‌دهد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اضافه کرد: از سه شنبه تا پنجشنبه (۱۵ تا ۱۷ تیرماه) در استان‌های ساحلی دریای خزر بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

به گفته ضیائیان امروز(۱۳ تیرماه) در منطقه زابل وزش باد شدید گاهی خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: امروز تا سه شنبه (۱۳ تا ۱۵ تیرماه) شرق تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهد بود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۱۴ تیرماه) صاف گاهی همراه با وزش باد با بیشترین و کمترین دمای ۴۰ و ۲۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. آسمان پایتخت سه شنبه (۱۵ تیر ماه) صاف گاهی همراه با وزش باد خواهد بود و دمای هوا در گرم‌ترین و خنک‌ترین زمان به ۴۰ و ۲۸ درجه سانتیگراد می‌رسد.

ضیائیان در پایان گفت: فردا (۱۴ تیرماه) گرمترین مرکز استان کشور اهواز با بیشترین دمای ۴۷ درجه سانتیگراد خواهد بود و شهرهای یاسوج، شهرکرد و ارومیه با بیشینه دمای ۳۵ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان‌های کشور پیش‌بینی می‌شوند.

همچنین  یک هفته‌ای است که آب برخی مناطق استان البرز بدون اخطار قبلی قطع می‌شود و مشترکان نسبت به قطع بدون برنامه آب در این استان اعتراض دارند.

این در حالی است که مشترکان در این استان از سهمیه‌بندی آب در روزهای پنجشنبه و جمعه خبر داده بودند و عده‌ای از آن‌ها گفته بودند که قطع آب گاهی به ده ساعت در شبانه روز هم می‌رسد.

هدایت فهمی، مدیر سابق منابع آب وزارت نیرو به تجارت‌نیوز توضیح می‌دهد: در تمام تصفیه‌خانه‌ها پمپاژ آب با برق انجام می‌شود و آب به کمک برق تصفیه و پمپاژ می‌شود و احتمالا قطع آب در این استان به دلیل ناتمام ماندن فرآیند تصفیه و پمپاژ اتفاق افتاده است.

فهمی وضعیت آب در تهران را هم بحرانی می‌خواند و می‌گوید: تهران قطعا با مشکل کمبود آب مواجه می‌شود.

او دلیل این مساله را کاهش نزولات جوی می‌داند و توضیح می‌دهد: امسال بارش‌ها نسبت به ماه مشابه سال پیش، حدود ۳۷ درصد کاهش داشته و سدهای تهران ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش حجم داشته‌اند و ممکن است وضعیت تهران در چند روز آینده از این هم بدتر شود.

بحران آب امسال جدی‌تر از سال‌های پیش است و تصاویر مرگ دسته‌جمعی گونه‌های حیات وحش برخی مناطق ایران بر اثر خشکسالی خبرساز شده است.

حالا در برخی از استان‌ها وضعیت آب، به حدی بحرانی شده که هفته قبل، محمدحسن قوسیان مقدم، سخنگوی جمعیت هلال احمر، از شروع طرح نذر آب و آب‌رسانی، در چهار استان سیستان‌و‌بلوچستان، هرمزگان، کرمان و خراسان جنوبی خبر داده بود.

منبع: رسانه ها

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر