کد خبر: 111478
A

طبرسی: معلوم نیست واکسن‌های کووایران برکت را به کجا تحویل داده اند/ فقط یک درصد از افراد واکسینه شده‌اند/ برخی از واکسن‌های داخلی قابلیت تولید انبوه ندارند /سفارت کوبا می گوید واکسن کوو ایران پاستور کاملاً کوبایی است

عضو تیم کارآزمایی بالینی واکسن کووایران برکت گفت: سفارت کوبا می‌گوید واکسن ایرانی- کوبائی انستیتو پاستور کاملا کوبائی است و ما آن را برای تحقیقات به ایران داده بودیم که ایرانی‌ها به آن مجوز اضطراری مصرف دادند.

طبرسی: معلوم نیست واکسن‌های کووایران برکت را به کجا تحویل داده اند/  فقط یک درصد از افراد واکسینه شده‌اند/  برخی از واکسن‌های داخلی قابلیت تولید انبوه ندارند /سفارت کوبا می گوید واکسن  کوو ایران پاستور کاملاً کوبایی است

به گزارش دیده بان ایران؛ پیام طبرسی در خصوص دلایل روند آرام واکسیناسیون کووید-۱۹ در ایران، گفت: هر تصمیمی در خصوص واکسن به سیاست ‌دولت بستگی دارد، اینکه آن‌ها بخواهند چه واکسنی را تولید کنند و چه میزان واکسن وارد کنند بسیار مهم است.

وی در خصوص تولید واکسن‌های داخلی گفت: برخی از واکسن‌های داخلی قابلیت تولید انبوه ندارند و به مرور زمان از چرخه خارج می‌شوند، اما دولت باید اقدامات تولیدی خود را متوجه به واکسن‌هایی کند که این قابلیت را داشته باشند.

عضو تیم کارآزمایی بالینی واکسن کووایران برکت، بیان کرد: متاسفانه هنوز حدود یک درصد از افراد واکسینه شده‌اند و باید متوجه باشیم که وعده‌ها به جایی نمی‌رسد و نیاز به اقدامات عملی است.

طبرسی در پاسخ به این پرسش که «یعنی هنوز ما نمی‌توانیم بر واکسن داخلی تکیه کنیم؟» بیان کرد: بهتر است بگویم نمی‌دانم، از یک سو سازندگان می‌گویند واکسن‌ها به وزارت بهداشت تحویل داده شده است، اما وزارت بهداشت می‌گوید که دریافتی با این مشخصات خصوص نداشته است و ما هنوز خودمان گیج هستیم که چه اتفاقی افتاده است.

رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری ضمن اشاره به این موضوع که تمام پروژه‌های واکسن در دنیا مجوز اضطراری گرفته‌اند، اظهار کرد: با این وجود دو واکسن‌ پاستور و کوو ایران برکت مجوز اضطراری مصرف گرفته‌اند، مسئله این است که سازندگان واکسن برکت می‌گویند یک میلیون دز به وزارت بهداشت تحویل داده‌اند اما وزارت بهداشت اظهار می‌کند که هیچ واکسنی دریافت نکرده‌ است و معلوم نیست این واکسن‌ها الان کجاست.

وی در ادامه بیان کرد: یا شاید هم وزارت بهداشت تحویل گرفته است اما تزریق نکرده است، مسئله واضح است ، این واکسن با نگهداری و انباشت تاثیری بر سلامت جامعه نمی‌گذارد، حالا این واکسن کجا است تکلیفش را باید معلوم کنند.

طبرسی در خصوص اصالت واکسن‌ها کوو ایران پاستور اظهار کرد: در رابطه با واکسن پاستور هم سفارت کوبا اظهاراتی متفاوت از آنچه که مسئولان ما می‌گویند داشت، این سفارت اعلام کرد که این واکسن ایرانی- کوبائی نیست و کاملا کوبائی است و ما آن را برای تحقیقات به ایران دادیم که ایرانی‌ها به آن مجوز اضطراری مصرف دادند، مسئله این است که ما باز باید از کوبا واکسن را خریداری کنیم و مال ما حساب نمی‌شود.

رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری بیان کرد: تا الان گزارشی مبنی بر تزریق واکسن ایرانی ارائه نداده‌اند، مگر همان‌هایی که در کلینیکال تریال استفاده می‌شوند که تا الان تنها ۲۰ هزار عدد برای تحقیقات و به افراد مشخص در فرایند آزمایش تزریق شده است.

منبع: انا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر