کد خبر: 111518
A

نابودی میانکاله برای کشت ماری‌جوانا +عکس

در شمال کشور نیز یک تالاب بین المللی در حال نابودی است و کشت کنندگان ماری‌جوانا میانکاله را به آتش می‌کشند.

نابودی میانکاله برای کشت ماری‌جوانا +عکس

به گزارش سایت دیده بان ایران؛  در شمال کشور نیز یک تالاب بین المللی  در حال نابودی است و کشت کنندگان ماری‌جوانا میانکاله را به آتش می‌کشند.

فرزاد علیزاده، فعال محیط زیست به رکنا گفته است: «علت اصلی ایجاد حریق‌های عمدی در شبه جزیره میانکاله توسط برخی متخلفان، وجود تعارض منافع بین آنها، نیروهای محیط بانی و مسئولان محیط زیست منطقه است؛ به طور مثال، برخی افراد متخلف در میانکاله ماری‌جو‌انا کشت می‌کنند و وقتی نیروهای محیط بانی زراعت آنها را خراب می‌کنند، آنها برای انتقام از محیط بان ها، عرصه های طبیعی را به آتش می کشند.»

به گزارش دیده بان ایران، طی چند وقت اخیر 13 مورد آتش سوزی سریالی در این تالاب بین المللی رخ داده و آن را به ورطه نابودی کشانده است. هفته گذشته آتش به جان پناهگاه حیات وحش میانکاله افتاد و ده‌ها هکتار از بیشه‌زارهای آن در حالی سوخت که محیط بان‌ها با حداقل امکانات اطفای حریق مجبور به خاموش کردن آتش بودند. این البته سیزدهمین مورد از وقوع آتش سوزی‌های سریالی در پناهگاه حیات وحش میانکاله در سال 1400 بود و براساس برآوردهای اداره کل محیط زیست استان مازندران، از ابتدای سال جاری تاکنون 131 هکتار از عرصه های طبیعی این منطقه در آتش سوزی‌هایی که غالبا عمدی تشخیص داده شده‌اند، دچار حریق شده است. البته برخی فعالان محلی محیط زیست براساس اطلاعاتی که از محیط بان‌ها به دست آورده‌اند، میزان خسارت آتش سوزی‌های امسال را بیش از 200 هکتار تخمین می‌زنند، اما نکته اساسی اینجاست که منطقه میانکاله یکی از یازده محلی در ایران است که در فهرست یونسکو به عنوان ذخیره گاه زیست کره ثبت شده‌اند و گونه‌های کمیاب گیاهی و جانوری بسیاری در آن یافت می‌شود و حتی یک هکتار از این منطقه نیز حائز ارزش‌های زیست محیطی فراوانی است

1120076_486

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر