کد خبر: 111639
A

سعیدی: دو شهرستان بلوچستان، بیمارستان ندارد/ بسیاری از مردم در روستاها بر اثر کرونا فوت می‌کنند و کسی نمی‌داند/ برق نداریم در گرمای۵۰ درجه حتی یک پنکه هم کار نمی کند

نماینده مردم چابهار در مجلس ضمن تشریح وضعیت شیوع کرونا، کم آبی و قطعی مکرر برق در استان سیستان و بلوچستان از دیدارش با رئیس مجلس شورای اسلامی خبر داد و از وزیر بهداشت خواست تا به سیستان و بلوچستان سفر کند.

سعیدی: دو شهرستان بلوچستان، بیمارستان ندارد/ بسیاری از مردم در روستاها بر اثر کرونا فوت می‌کنند و کسی نمی‌داند/ برق نداریم در گرمای۵۰ درجه حتی یک پنکه هم کار نمی کند

به گزارش دیده بان ایران؛ معین الدین سعیدی در مورد وضعیت قطعی برق، کم آبی و شیوع بیماری کرونا در استان سیستان و بلوچستان گفت: هر فاجعه‌ای در مورد سیستان و بلوچستان شنیدید را کتمان نکنید چرا که واقعا این استان از آنچه روایت می‌شود، بدتر است. متأسفانه با شیوه مدیریت مسئولان، شرایط غیرقابل کنترل شده است.

نماینده مردم چابهار در مجلس گفت: از پهنه جاسک تا راسک، جمعیتی بالغ بر یک میلیون نفر زندگی می‌کنند. بر اساس، استانداردهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باید ۱۷۰۰ تخت بیمارستانی می‌داشتیم اما تنها ۲۰۰ تا ۳۰۰ تخت داریم. بخش سی.پی.یو در بیمارستان‌ها تعطیل شده و به طور کامل در اختیار بیماران کرونایی قرار داده شده، اما باز کم می‌آوریم.

نماینده مردم چابهار در مجلس با بیان اینکه بیمارستان‌های ما ظرفیت پذیرش بیشتر را ندارند، اظهار کرد: دو شهرستان از حوزه انتخابیه بنده، بیمارستان ندارد و مردم این منطقه برای رسیدن به بیمارستان باید ۱۵۰ کیلومتر طی کنند. کیت تشخیص در استان سیستان و بلوچستان وجود ندارد و بسیاری از مردم در روستاها بر اثر کرونا فوت می‌کنند و کسی نمی‌داند که این مردم بر اثر کرونا فوت کرده‌اند.

دیدار با رئیس مجلس و درخواست از وزیر بهداشت

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه مجمع نمایندگان استان سیستان قصد دارد از همه ظرفیت‌ها کمک بگیرد، از دیدار این مجمع با رئیس یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: شرایط سیستان و بلوچستان عادی نیست. از رسانه‌ها می‌خواهم که فریاد ما را به گوش مسئولان برسانند. سازمان تأمین اجتماعی باید به کمک ما بیاید.

وی در انتقادی سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ایشان از ابتدای همه گیری کرونا، سفری به سیستان و بلوچستان نداشته است. به نظرم، ایشان باید به مسئله همه گیری در سیستان و بلوچستان ورود کند. ما در شهرهای چابهار، کنارک، قصرقند و نیک شهرحتی یک بخش عفونی وجود ندارد.

"وضعیت وحشتناک قطعی برق و کمبود آب"

سعیدی در خصوص کم آبی و قطعی برق در استان سیستان و بلوچستان تأکید کرد: حتما ویدئوی دخترک بلوچ را دیده‌اید. ما وضعیت عجیبی را تجربه می‌کنیم. بی‌آبی در سیستان و بلوچستان جولان می‌دهد. ما در مجلس اعتبار خوبی برای تأمین آب سیستان و بلوچستان پیش بینی کردیم. این عدد هزار و ۶۵ میلیارد تومان بوده است اما هنوز تخصیص‌ها نیامده است. از سازمان برنامه و بودجه می‌خواهم که اعتبار مناسبی تخصیص دهند. علاوه بر بی‌آبی وضعیت وحشتناکی در حوزه برق داریم. شاید تهرانی‌ها خاموشی را تجربه کنند اما در سیستان و بلوچستان افت ولتاژها بگونه‌ای است که ممکن در گرمای پنجاه درجه حتی یک پنکه هم نکند. ظاهرا کسی فریاد دردهای ما را نمی‌شوند.‎

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر