کد خبر: 111898
A

به دلیل توهین مدیر عامل سد کرخه بازدید از سد با اعتراض خبرنگاران ناتمام ماند

بازدید روز جمعه جمعی از خبرنگاران و فعالان محیط زیست استان از سد کرخه به دلیل توهین مدیر عامل این سد به خبرنگاران ناتمام ماند.

به دلیل توهین  مدیر عامل سد کرخه بازدید از سد  با اعتراض خبرنگاران ناتمام ماند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ بعد از مشکلاتی که اخیرا در بحث مشکلات تامین حقآبه تالاب هور العظیم به وجود آمده است سازمان آب و برق خوزستان با هماهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان قرار بود جمعی از خبرنگاران و عکاسان استان را راهی سدهای کرخه و دز در شمال خوزستان نماید.

چهار اتوبوس شامل عکاسان، خبرنگاران و فعالان زیست محیطی استان صبح جمعه از اهواز عازم اندیمشک شدند و پلیس استان نیز آنان را تا سد کرخه مشایعت نمود که در این بازدید با واکنش نامناسب مدیر عامل سد کرخه مواجه شدند.

رییس هیات مدیره خانه مطبوعات استان خوزستان که در این سفر همراه خبرنگاران بود در گفت و گویی با خبرنگار ایرنا به تشریح جزییات ماجرا پرداخت و گفت: تعدادی از خبرنگاران و عکاسان استان قصد داشتند برای اقناع افکار عمومی وضعیت آب پشت سدهای استان را مشاهده و سپس در رسانه های خود تشریح کنند.

غلام فروغی نیا افزود: پس از ورود این عکاسان و خبرنگاران به محدوده سد علی رغم هماهنگیهای انجام شده با مسئولان سد ولی در بدو ورود هیچ کسی به استقبال آنان نیامد و عملا کسی نبود که توضیحی برای خبرنگاران ارائه دهد.

وی اضافه کرد: پس از تحمل گرمای شدید توسط خبرنگاران و عکاسانی که چند ساعت در زیر آفتاب رها شده بودند تصمیم گرفته شد خبرنگاران و عکاسان با پای پیاده به ساختمان اداری سد مراجعه کنند که بعد از مراجعه و صرف وقتهای زیاد مدیر عامل سد با حضور در سالن اجتماعات سد در جمع آنان حاضر شد و توضیحاتی را در خصوص وضعیت سد ارائه کرد که با واکنش برخی افراد حاضر در جلسه مواجه شد.

وی گفت: مدیر عامل سد کرخه که به نظر می رسید بسیار عصبانی است بجای پاسخ منطقی به آنان شروع به عصبانیت و توهین به خبرنگاران و افراد حاضر در جلسه کرد و این در حالی است که وی می توانست در آرامش بیشتر افراد را به بالای تاج سد ببرد و در آنجا توضیحات لازم و مستند را ارائه دهد.

رییس هیات مدیره خانه مطبوعات استان اضافه کرد: مدیر عامل عصبانی سد کرخه آماری را از وضعیت سد ارائه کرد که هم متناقض بوده و هم با واقعیات منطبق نبود به همین دلیل برخی افراد حاضر در جلسه به اظهاراتش اعتراض کردند.

وی گفت: بعد از توهین مدیرعامل سد کرخه به افراد حاضر در جلسه خبرنگاران ، عکاسان و فعالان محیط زیستی حاضر در جلسه این نشست را به نشانه اعتراض ترک کردند و هیچگونه بازدیدی از سد هم انجام نشد.

سد کرخه بزرگترین سد خاکی خاورمیانه در شمال خوزستان واقع شده و بخش مهمی از حقآبه تالاب هور العظیم و نیز آب شرب مردم استان خوزستان را تامین می کند.

استان خوزستان امسال به دلیل خشکسالی  با شروع فصل گرما با تنش آبی مواجه است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر