کد خبر: 112003
A

دادستان سیستان و بلوچستان: سردخانه‌ها از جنازه پر شده این واقعیتی است که نمی‌توان انکار کرد

دادستان سیستان و بلوچستان: سردخانه ها از جنازه پر شده و واقعیتی است که نمی توان انکار کرد، اگر دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت می خواهد موفق عمل کند باید حضور میدانی و نامحسوس داشته باشد و عده ای قابل اعتماد را به عنوان افراد عادی وارد بیمارستان‌ها کند تا درد مردم را حتی برای پذیرش در بیمارستان بفهمند.

دادستان سیستان و بلوچستان: سردخانه‌ها از جنازه پر شده این واقعیتی است که نمی‌توان انکار کرد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛  وضعیت سیستان و بلوچستان هم‌چنان قرمز و بحرانی است، هر روز شاهد فوت بیش از 20 بیمار کرونایی هستیم، دادستان زاهدان می‌گوید: وزیر بهداشت باید به صورت غیرمحسوس نیروهایی را داخل بیمارستان‌هایی بفرستد تا بداند حرف مردم درست است یا اظهارات مسؤولان زیرا مردم گلایه از کمبود اکسیژن و ضعف بهداشت دارند.

وضعیت سیستان و بلوچستان همچنان قرمز و بحرانی است، هر روز شاهد فوت بیش از 20 بیمار کرونایی هستیم.

شهرهای زاهدان، چابهار، ایرانشهر، زابل به دلیل رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی در وضعیت قرمز است و روزانه افزون‌بر ۲ هزار و ۳۰۰ تست کرونا در سیستان و بلوچستان انجام می‌شود که حدود ۳۹ درصد آنان مثبت است.

به گفته مسؤولان، افزون‌بر ۹۰ درصد موارد مثبت کرونا در سیستان و بلوچستان از نوع جهش یافته انگلیسی و دلتا است.

۶۰ درصد از مبتلایان به کرونا در سیستان و بلوچستان سن بین ۳۰ تا ۶۰ سال دارند این یعنی جوانان در معرض خطر هستند و باید هر چه زودتر واکسیناسیون همگانی در این استان آغاز شود.

کمبود تجهیزاتی از جمله دارو و کیت تشخیص کرونا صدای کادر بهداشت و درمان را در آورده است به طوریکه در سامانه فارس من خبرگزاری فارس هم سوژه را ثبت کرده و خواستار توجه مسؤولان کشوری به این استان شده اند.

در بخشی از این سوژه که توسط کادر بهداشت و درمان ثبت شده آمده است: مشکلات اکسیژن‌ساز یک سالی است که در حال مطرح شدن است ولی مسؤولین دانشگاه به جای ترتیب اثر منتقدان را به دادگاه و پلیس فتا حواله می‌دادند. بیشتر نیروهای تاسیسات به دلیل پخش شدن گزارش خراب بودن دستگاه اکسیژن‌ساز به این نهادها فراخوانده شده‌اند البته این هم راهی برای حل کردن مساله بود که صورت مساله پاک می‌شد.

آقایان مسؤول بدانید و مطلع باشید مشکلات در حال حاضر دستگاه‌های اکسیژن‌ساز این است که به زور کپسول اکسیژن دارند کار می کنند چون دلیلش هم این است که این دستگاه‌ها برای آب‌وهوای این استان ساخته نشده است، ناگفته نماند در هفته گذشته چندین نوبت افت اکسیژن گزارش شده است. مورد بعدی مشکلات دستگاه‌های ونتیلاتور می‌باشد که در بخش بحران دستگاهی که به بیمار تنفس مصنوعی می‌دهد خاموش می‌شود و معلوم نیست چند نفر دچار مشکل شده و یا خواهند شد. در طب اورژانس بیشتر مانیتورهای که در آنجا موجود می‌باشد دستگاه پالس که اکسیژن خون را نشان می‌دهند پالس ندارد.

تجهیزات به قول مسؤولین کافی است بله اگر چیزی هم کافی باشد جنس با کیفیت پایین می‌باشد بعنوان مثال دستکش‌هایی که برای پرسنل تهیه شده از جنس خوبی برخوردار نمی‌باشد از دارو هم که بگوییم داروی بیمار ساعت ۸ صبح یا ۱۲ ظهر می‌باشد اما ساعت ۱۳ دارو تحویل بخشها می‌گردد آن هم اگر از سر و ته اقلام درخواستی بخش‌ها زده نشود بدانید و آگاه باشید مشکلات فراوان می‌باشد.

در بخشهای بیمارستان به دلیل عدم سیستم سرمایشی بیماران دچار مشکل می‌شوند تا انتقادی صورت می‌پذیرید مسؤولین میگ‌ویند در زمان تأسیس دستگاه‌های درستی استفاده نشده خب نشده شما چه کار مثبتی در این راستا انجام دادین بفرمایید بگویید؟

آقایان مسؤول دانشگاه که مدام بیانیه می‌دهید و مشکلات را رد می‌کنید پرسنل دیگر برایشان نفسی نمانده از شدت کار تا برخورد سوپروایزرها و مسؤولین بیمارستان می‌توان نام برد، چند وقت است درخواست قطع کردن تایمکسها را جهت جلوگیری از انتقال ویروس جدید کرونا را داریم اما متاسفانه جان پرسنل برای مسؤولین بیمارستان اصلا ارزشی ندارد!!!

پای دادستان هم به ماجرا باز شد

باید وزیر بهداشت در سیستان و بلوچستان حضور میدانی داشته باشد در زمانی که فوتی ها در یک شبانه روز در سیستان و بلوچستان به بیش از ۳۰ نفر و تعداد مبتلایان هم به بیش از هزار و ۲۰۰ می رسد، نباید شب خواب به چشم وزیر بهداشت بیاید

وزیر بهداشت باید در سیستان و بلوچستان حضور یابد

مهدی شمس آبادی با بیان اینکه دستگاه قضایی از افراد منتقد و مطالبه گر حمایت می کند گفت: باید وزیر بهداشت در سیستان و بلوچستان حضور میدانی داشته باشد در زمانی که فوتی ها در یک شبانه روز در سیستان و بلوچستان به بیش از ۳۰ نفر و تعداد مبتلایان هم به بیش از هزار و دویست می رسد، نباید شب خواب به چشم وزیر بهداشت بیاید.

ادامه داد: وزیر بهداشت باید به صورت غیرمحسوس نیروهایی را داخل بیمارستان هایی بفرستد که مردم گلایه از کمبود اکسیژن و ضعف بهداشت دارند تا بداند حرف مردم درست است یا اظهارات مسئولان.

این مقام قضایی عنوان کرد: وقتی مسئولان می گویند تخت خالی داریم آیا این با واقعیت انطباق دارد؟ اگر خود وزیر هم به سیستان و بلوچستان نمی آید، باید گروهی را میدانی و غیرمحسوس به استان بفرستد که در کل بیمارستان ها مشکلات را بررسی کنند و به عنوان ارباب رجوع وارد شوند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز سیستان و بلوچستان در خصوص اظهارات وزیر درباره خالی بودن تخت ها در استان گفت: آیا واقعا تخت های بیمارستانی خالی است؟ اگر تخت ها خالی است چرا بیماران کرونایی در بیمارستان ها در اورژانس بستری هستند؟

شمس آبادی اظهار کرد: اگر تخت خالی باشد بیماران را در بخش بستری می کنند که تخت خالی وجود ندارد، هجمه بیماران زیاد است و افراد حتی به ما مراجعه می کنند که بیمارمان را می خواهیم بستری کنیم و بیمارستان ها تخت خالی ندارند.

وی ادامه داد: سردخانه ها از جنازه پر شده و واقعیتی است که نمی توان انکار کرد، اگر دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت می خواهد موفق عمل کند باید حضور میدانی و نامحسوس داشته باشد و عده ای قابل اعتماد را به عنوان افراد عادی وارد بیمارستان ها کند تا درد مردم را حتی برای پذیرش در بیمارستان بفهمند.

دستگاه قضایی از افراد منتقد و مطالبه گر حمایت می‌کند

این مقام قضایی در خصوص انتقاد از وضعیت بهداشت و درمانی استان و رسیدگی در بیمارستان ها و عدم وجود تخت خالی گفت: دستگاه قضایی همیشه نقد و مطالبه گری مردم را در راس امور خود قرار داده و پذیرای نقد سالم است، اگر نقدی شود که مستند باشد و باعث تخریب نشود حتما از فرد منتقد دفاع می کنیم، زیرا نقد باعث رشد می شود، اگر از مجموعه بنده نقد شود آن را رفع می کنم، زیرا ممکن است اشرافی نداشته باشم و آن نقیصه تا مدت ها باشد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز سیستان و بلوچستان اظهار کرد: اگر موضوع صحت داشته باشد، نقد سازنده و مطالبه گری باشد حتما از آن افراد منتقد دفاع می کنیم و دستگاه قضایی هم به دنبال مطالبه گری است.

شمس آبادی بیان کرد: ریاست وقت قوه قضاییه دستوراتی را در زمینه ترک فعل ابلاغ کرده بود، ما هم با توجه به بحران کرونا در سیستان و بلوچستان به وزیر بهداشت هشدار دادیم که ۲ تن از معاونان وزیر بعد از آن وارد استان شدند.

وی ادامه داد: از دیگر سو، سپاه پاسداران، ارتش، بنیاد برکت وارد کار شدند و امکانات خوبی به استان گسیل شده است، اما باز هم می گویم کادر درمان باید تقویت شوند تا آن ها خسته نباشند و فشار کار بر روی آن ها نباشد تا بازدهی کار بالا رود و خدماتی که بیماران می گیرند بهبود یابد.

خبرنگاران مطالبه گری کنند افرادی که دستور بستری دارند آیا در بیمارستان پذیرش می‌شوند؟

این مقام قضایی بیان کرد: ما به عنوان قوه قضاییه هم زمانی که مشکلات درمانی اعلام می شود ورود می کنیم، مثلا اعلام شده افت اکسیژن وجود دارد و دادیار حقوق عامه ما در محل حضور می یابد و موضوع بررسی می شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز سیستان و بلوچستان ادامه داد: در این اوضاعی که میزان پذیرش مریض چهار تا پنج برابر گذشته شده است، باید همه پای کار بیایند زیرا امکانات اولیه بیمارستان کفاف نمی دهد و همه ارگان ها باید کمک کنند.

شمس آبادی گفت: بازدیدهایی انجام دادیم و از ارگان های دیگر تخت های سیار اضافه شده است، دستگاه های ۳۰ تنی اکسیژن ساز جدید نصب شده تا افت اکسیژن جبران شود.

وی عنوان کرد: در این اوضاعی که هجمه بیماران به دلیل عدم رعایت زیاد است و با توجه به اینکه متاسفانه به دلیل عدم اطلاع و عدم پذیرش بیماری دیر به بیمارستان می آیند، برخی از بیماران در اورژانس فوت می کنند و زمانی به پزشک مراجعه می کنند که از حال می روند و بیش از ۷۰ درصد ریه آن ها درگیر شده است.

این مقام قضایی بیان کرد: این موارد نیاز به آگاه سازی و هشدار جدی از سوی رسانه ها دارد، اگرچه برخی از موارد احساسات را جریحه دار می کند اما در این گونه موارد باید پخش شود تا مردم شدت بیماری و مرگ را ببیند و رعایت کنند.

وی عنوان کرد: اگر شما می خواهید ببینید فردی که گزارش داده است درست می گوید یا نه، با دوربین وارد بیمارستان شوید، در اورژانس افرادی که برای بستری مراجعه می کنند آیا با وجود دستور پزشک، بیمارستان آن ها را پذیرش می کند؟ خبرنگاران می توانند این موضوعات را مطالبه گری کنند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر