کد خبر: 112220
A

ماجرای دستور ویژه «اژه ای» برای تهیه لیست محکومان امنیتی چیست؟

سخنگوی قوه قضاییه از دستور رئیس قوه قضاییه برای تهیه لیست تمامی محکومان امنیتی کشور با قید نوع جرم و میزان مجازات خبر داد.

ماجرای دستور ویژه «اژه ای» برای تهیه لیست محکومان امنیتی چیست؟

به گزارش دیده بان ایران؛ غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه در خصوص رویکرد رئیس جدید قوه قضاییه درخصوص محکومان امنیتی و اصحاب رسانه گفت: رویکردی که ما در قوه قضاییه از رئیس جدید قوه قضاییه دیده‌ایم این است که در اجرای قانون فرقی میان محکوم امنیتی و غیرامنیتی قائل نیست و همه دادرسی‌ها باید مطابق با ضوابط قانونی باشد. در رویکرد جدید ارفاقات قانونی در چارچوب ضوابط و مقررات شامل محکومان امنیتی و اهالی رسانه نیز خواهد شد که شامل برخورداری از ارفاقات قانونی دایر بر رفتار محکوم علیه، اظهار ندامت او و جبران گذشته است.

وی افزود: در همین آغاز دوره جدید ریاست حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه دستور دادند تا لیست تمامی محکومان امنیتی کشور با قید نوع جرم و میزان مجازات و نحوه رفتار آن‌ها در ایام تحمل محکومیت و وضعیت فعلی آنها تهیه و بررسی شود و هر کدام از این محکومان که شایستگی و استحقاق برخوداری از ارفاقات قانونی در چارچوب ضوابط و مقررات را داشته باشند برای آن‌ها اعمال خواهد شد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر