کد خبر: 112251
A

آمریکا مشخصات ۴ ایرانی متهم به تلاش برای ربودن «مسیح علی‌نژاد» را منتشر کرد+ عکس و اسامی

وزارت دادگستری آمریکا در بیانیه‌ای مدعی شده است؛ دستگاه‌ اطلاعاتی ایران تلاش کرده است مسیح علی‌نژاد، را از نیویورک برباید و به ایران منتقل کند

آمریکا مشخصات ۴ ایرانی متهم به تلاش برای ربودن «مسیح علی‌نژاد» را منتشر کرد+ عکس و اسامی

به گزارش دیده بان ایران؛ بر این اساس، در کیفر خواست وزارت دادگستری آمریکا که به تازگی فاش شده است مشخص شد دادستان‌ آمریکا ۴ ایرانی را متهم به تلاش برای ربودن یک روزنامه نگار ساکن نیویورک (مسیح علی نژاد) کرده است.

وزارت دادگستری آمریکا در پاسخ به سوال خبرنگار رویترز مبنی بر تایید خبر تلاش برای ربودن این خبرنگار از طرف ایران از اظهارنظر در این مورد خودداری کرد.

آدری اشتراوس، دادستان آمریکا در نیویورک مدعی شد: این چهار ایرانی قصد داشتند این روزنامه نگار را به زور دستگیر و او را به ایران منتقل کنند.

بنابر گزارش سایت دیده بان ایران؛ وزارت دادگستری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد دستگاه‌ اطلاعاتی ایران تلاش کرده است مسیح علی‌نژاد، را از نیویورک برباید.

بنابر اعلام دادگستری آمریکا، چهار نفر به اسامی محمود خاضعین، علیرضا فراهانی، کیا صادقی و امید نوری به برنامه ریزی برای ربودن مسیح علی‌نژاد متهم هستند. آنها در کنار نیلوفر بهادری‌فر، به توطئه برای نقض تحریم‌ها، تخلف بانکی و پولشویی نیز متهم شده‌اند.

به گفته مقامات قضایی امریکا: بهادری‌فر دهم تیرماه در کالیفرنیا دستگیر شد اما چهار نفر دیگر در ایران هستند. این تیم به رهبری علیرضا فراهانی، در حال برنامه‌ریزی‌‌ برای ربودن علی‌نژاد از منزلش تا ساحل و یافتن قایق تندرو برای انتقال او به ونزوئلا بوده‌اند تا بعد مسیح علی‌نژا‌د را به ایران منتقل کنند. این تیم قبلا در کانادا، بریتانیا و امارات فعال بود.

بنابر بیانیه وزارت دادگستری آمریکا، این افراد دست کم از ژوئن ۲۰۲۰ در حال طراحی برای ربودن مسیح علی‌نژاد و انتقال او به ایران از مسیر ونزوئلا بوده و در این مدت منزل مسیح علی‌نژاد و اطرافیان او را با تجهیزات عکس‌برداری و فیلمبرداری تحت نظر داشتند.

مسیح علی‌نژاد همچنین ساعاتی پس از انتشار این خبر در پیامی توییتری از تلاش پلیس فدرال آمریکا، اف بی ای، برای خنثی کردن توطئه ربودنش تشکر کرده است.

براساس دادخواست صادره این چهار نفر قصد داشتند با ربودن مسیح علی‌نژاد٬ او را به ایران منتقل کنند تا در دادگاهی در ایران محاکمه شود.

علیرضا شوارقی فراهانی، ۵۰ ساله، محمود خاضعین، ۴۲ ساله، کیا صادقی ۳۵ ساله و امید نوری ۴۵ سال همگی شهروند ایران متهم شده‌اند که می‌خواستند  مسیح علی نژاد ساکن بروکلین نیویورک را بربایند.

نیلوفر بهادری فر معروف به نلی بهادری‌فر که اکنون ساکن کالیفرنیا است به همدستی با این افراد متهم شده است. اتهام نیلوفر بهادری ارانه خدمات مالی به این افراد برای این توطئه اعلام شده است.

گزارش ها حاکی است که نیلوفر بهادری‌فر روز دوم ژوئیه با قرار وثیقه آزاد شده است.

دادگستری آمریکا  مدعی شده است، علیرضا فراهانی یک مقام اطلاعاتی ایران است که در ایران اقامت دارد و محمود خاضعین، کیا صادقی و امید نوری نیز از عوامل اطلاعاتی ایران هستند که در ایران زندگی و زیر نظر علیرضا فراهانی فعالیت می‌کنند.

در کیفرخواست صادره آمده است، علیرضا فراهانی و تیم اطلاعاتی او حداقل از ماه ژوئن سال ۲۰۲۰ توطئه ربودن مسیح علی‌نژاد را از داخل خاک ایالات متحده دنبال می کرده اند. 

Capture

photo_2021-07-14_08-51-23

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر