کد خبر: 112264
A

رئیس سازمان سنجش: بالاخره نفهمیدیم کدام سؤال کنکور اشکال داشت/ سازمان پژوهش: سوالات اشتباه کنکور، ۲۰ تیر به سازمان سنجش ارسال شد

روابط عمومی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در واکنش به جدیدترین اظهارات رئیس سازمان سنجش کشور مبنی بر اینکه «بالاخره نفهمیدیم کدام سوال کنکور مشکل دارد و هشت روز است که منتظر ارائه مستندات هستیم»؛ ضمن اعلام مشخصات نامه ارسالی و تبیین مستندات مربوطه، گفت: این ادعا که هشت روز است مستنداتی ارائه نشده صحیح نیست. سازمان پژوهش همچنان منتظر تشکیل کارگروه مشترک است و هنوز پاسخی در این زمینه دریافت نکرده است.

رئیس سازمان سنجش: بالاخره نفهمیدیم کدام سؤال کنکور اشکال داشت/ سازمان پژوهش: سوالات اشتباه کنکور، ۲۰ تیر به سازمان سنجش ارسال شد

به گزارش دیده بان ایران؛ در پی اعتراض سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی آموزش پرورش به سختی سئوالات کنکور ۱۴۰۰ و اینکه برخی سؤالات آزمون سراسری در محتوای کتابهای درسی نبوده است، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر اینکه دوستانی که ادعای مشکل‌دار بودن سؤالات کنکور را دارند صرفا در رسانه‌ها حرف‌های خود را بیان می‌کنند، گفت: بالاخره نفهمیدیم کدام سؤال کنکور مشکل دارد و هشت روز است که منتظر ارائه مستندات هستیم.

 ابراهیم خدایی ضمن بیان این مطلب در خصوص حواشی اخیر سؤالات آزمون سراسری ۱۴۰۰ اظهار کرد: من بالاخره نفهمیدم چند سؤال کنکور اشکال دارد؟ زیرا دوستانی که معتقد هستند سؤالات کنکور ایراد داشت فقط در رسانه صحبت می‌کنند. در واقع ما سه‌شنبه هفته گذشته از طریق رسانه‌ها با خبر می‌شویم که سؤالات کنکور ایراد دارد و الان هشت روز است که منتظر هستیم به صورت مستند این ایرادات به ما اعلام شود که هنوز خبری نیست.

این درحالی است که روابط عمومی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در واکنش به جدیدترین اظهارات رئیس سازمان سنجش کشور مبنی بر اینکه «بالاخره نفهمیدیم کدام سوال کنکور مشکل دارد و هشت روز است که منتظر ارائه مستندات هستیم»؛ ضمن اعلام مشخصات نامه ارسالی و تبیین مستندات مربوطه، گفت: این ادعا که هشت روز است مستنداتی ارائه نشده صحیح نیست. سازمان پژوهش همچنان منتظر تشکیل کارگروه مشترک است و هنوز پاسخی در این زمینه دریافت نکرده است.

گفتنی است طی روزهای اخیر و پس از برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۰ اعتراضاتی پیرامون سختی سوالات کنکور در رشته ریاضی و تجربی را شاهد بودیم که واکنش و موضع گیری مستقیم سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی را نیز به همراه داشت.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در روز نوزدهم تیرماه اعلام کرد که تعداد سوالات خارج از کتاب در رشته ریاضی هشت سوال، در رشته تجربی دو سوال و در رشته انسانی هم شش سوال بوده است. تعداد سوالات خارج از اهداف کتاب درسی نیز در درس ریاضی و رشته ریاضی ۱۲ سوال و در رشته تجربی ۹ سوال بوده است.

وی همچنین در خصوص تعداد سوالات اشتباه گفت: در درس ریاضی رشته ریاضی یک سوال، در رشته تجربی دو سوال بوده است. اگر مسئولان سازمان سنجش می خواهند موضوع اثبات شود ما اعلام کردیم که کارگروه تشکیل دهید تا کارشناسان ذیربط در آنجا حضور یافته و توضیحات لازم را ارائه کنند.

این در حالی است که امروز، خدایی، رئیس سازمان سنجش کشور در مصاحبه ای گفته است: دوستانی که ادعای مشکل‌دار بودن سوالات کنکور را دارند صرفا در رسانه‌ها حرف‌های خود را بیان می‌کنند. بالاخره نفهمیدیم کدام سوال کنکور مشکل دارد و هشت روز است که منتظر ارائه مستندات هستیم.

روابط عمومی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در تماسی با ایسنا در پاسخ به این اظهارات اعلام کرد که «روز یک شنبه، بیستم تیرماه، نامه‌ای با شماره ۱۰۱/۱/۵۷۰۰ به سازمان سنجش ارسال و  نظرات مطروحه پیرامون سوالات دروس شیمی، ریاضی، فارسی و ریز سوالات برای آن سازمان قید شده است و این ادعا که هشت روز است مستنداتی ارائه نشده صحیح نیست. سازمان پژوهش همچنان منتظر تشکیل کارگروه مشترک است و هنوز پاسخی در این زمینه دریافت نکرده است».

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر