کد خبر: 112528
A

روزنامه نزدیک به سپاه: خرید و فروش سگ باید «ممنوع» شود

فعال حقوق حیوانات می‌گوید: «در حال حاضر دنیا به این سمت می‌رود که خرید و فروش سگ‌ها را ممنوع کند، من هم با این موضوع موافق هستم، زیرا که در این صورت پرورش سگ‌ها به قصد تجارت ممنوع خواهد شد و سگ‌های خارجی که گاهی قیمت آن‌ها به ۴۰ میلیون تومان می‌رسد نیز وارد کشور نمی‌شود.

روزنامه نزدیک به سپاه: خرید و فروش سگ باید «ممنوع» شود

به گزارش دیده بان ایران؛ رسانه های نزدیک به جریان انقلاب و اصول گرا هجمه های متعددی را درباره مسئله سگ گردانی مطرح کرده اند هنوز دلایل این موضوع و مخالفت ناگهانی با سگ گردانی یا نگهداری سگ معلوم نیست واینکه چرا این موضوع اکنون که بخش اعظمی از مردم کشور با مشکلات معیشتی، آب و تبعات کرونا در گیر هستند، باید مورد توجه قرار گیرد؟ چرا رسانه هایی که از بودجه عمومی ارتزاق می کنند؛ دغدغه اول و اولویت شان «سگ گردانی» و «نگهداری از سگ» شده است؟

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ روزنامه اصول گرای جوان؛ جوان نزدیک به سپاه ضمن اشاره به موضوع سگ گردانی که این روزها به دغدغه اصلی رسانه های اصولگرا تبدیل شده است ضمن انتشار گزارشی در همین رابطه نوشت:

سگ‌ها آزادانه خرید و فروش می‌شوند و در بازار‌های مخصوص به خود و حتی شبکه‌های اجتماعی معامله می‌شوند. در چنین شرایطی مسئله ممنوعیت سگ‌گردانی آن‌ها مطرح می‌شود که عده‌ای نسبت به آن معترض هستند. سپهر سلیمی، فعال حقوق حیوانات نیز در این‌باره می‌گوید: «در حال حاضر قانونی برای ممنوعیت سگ‌گردانی وجود ندارد و خرید و فروش این سگ‌ها به راحتی و آزادانه انجام می‌شود، آن وقت چطور می‌توان از صاحبان سگ‌ها انتظار داشت که آن‌ها را به بیرون از خانه نیاورند؟»
او ادامه می‌دهد: «در پایتخت و کلانشهرها، بازار مخصوص خرید و فروش سگ داریم، شما هر سگ از هر نژادی که بخواهید را می‌توانید به راحتی آب خوردن، خریداری کنید. حتی سگ‌های وارداتی که ارز زیادی را از کشور خارج می‌کند نیز به راحتی معامله می‌شوند.»
این فعال حقوق حیوانات می‌گوید: «در حال حاضر دنیا به این سمت می‌رود که خرید و فروش سگ‌ها را ممنوع کند، من هم با این موضوع موافق هستم، زیرا که در این صورت پرورش سگ‌ها به قصد تجارت ممنوع خواهد شد و سگ‌های خارجی که گاهی قیمت آن‌ها به ۴۰ میلیون تومان می‌رسد نیز وارد کشور نمی‌شود. در این شرایط اگر کسی قصد نگهداری از سگی را داشت می‌تواند به پناهگاه حیوانات مراجعه کند و یکی از آن‌ها را به خانه ببرد! اما وقتی مسئولان، منشأ اصلی این مسئله را رها کرده‌اند، چطور می‌توانند درباره ممنوعیت سگ‌گردانی صحبت کنند؟»
او به حقوق حیوانات و آسیب‌هایی که متوجه آن‌ها می‌شود نیز اشاره می‌کند و اظهار می‌دارد: «گاهی شاهد آن هستیم که سگ بزرگی را در آپارتمان ۴۰ متری نگهداری می‌کنند و توجهی به سلامت حیوان نمی‌کنند. یا دمای شهری که سگ را در آنجا نگه می‌دارند برای حیوان مناسب نیست، اما به این مسائل اهمیت نمی‌دهند و گاهی به دلیل پز دادن و به اصطلاح با کلاس نشان دادن خود، حیوان را آزار می‌دهند و هیچ‌کس هم نیست که از حقوق آن‌ها دفاع کند!»

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر