کد خبر: 112563
A

اداره کل اوقاف چرا در مرمت یادبود «دکتر مصدق» همکاری نمی کند؟

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران درباره عدم مرمت یادبود دکتر مصدق به شهرداری تهران تذکر داد.

اداره کل اوقاف چرا در مرمت یادبود «دکتر مصدق» همکاری نمی کند؟

به گزارش دیده بان ایران؛ حجت نظری در جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر تهران در تذکری گفت: واقعه ۳۰تیر سال ۱۳۳۱ هجری شمسی یکی از مهم ترین رخدادهای سیاسی قرن اخیر است که امسال در آستانه شصت و نهمین سالگرد این واقعه تاریخی قرارداریم. پس از این رخداد، دکتر محمد مصدق وصیت کرد که پس از فوتش او را در کنار شهدای ۳۰تیر دفن کنند و در همین راستا نیز یادمانی در ۲۹تیر سال ۱۳۵۸ ، در کنار مقبره شهدای ۳۰تیر در ابن بابویه شهرری نصب شد که متاسفانه بعدها برخی افراد ناشناس این یادمان را فرو انداختند و شکستند.


وی افزود: در ابتدای آغاز به کار شورای پنجم، آقای باربد گلشیری در هفتیمن دوسالانه مجسمه سازی تهران از عدم مرمت یادمان دکتر مصدق به اعضا شورای شهر تهران، ری و تجریش گلایه کرد و خواستار مرمت و احیا این یادمان تاریخی شد. حتی اعلام آمادگی کرد که با هزینه خودش یادمان را مرمت خواهد کرد. پیگیر این اتفاق شدم تا شاید بتوان با تلاش و همت دسته‌جمعی، این یادمان با ارزش و تاریخی را دوباره سرپا کرد. پس از مکاتبه با اداره کل میراث فرهنگی استان تهران و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران، میراث فرهنگی از این موضوع استقبال کرد و نماینده‌ای را نیز برای مرمت یادمان معرفی کرد.

وی تاکید کرد: متاسفانه اما با پیگیری‌های مداوم از اداره کل اوقاف و امور خیریه و با وجود قول ضمنی صورت گرفته، پاسخ به مکاتبات اینجانب داده نشد و در همین راستا نیز در تاریخ ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ تذکری را خطاب به اداره اوقاف و امور خیریه در رابطه با تعلل در مرمت یادمان دکتر مصدق در صحن علنی شورای شهر تهران، ری و تجریش قرائت کردم اما متاسفانه با وجود پیگیری‌های متعدد و نامه‌نگاری‌های چندین باره رییس محترم شورای اسلامی شهر برای پاسخگویی به این تذکر، هیچ پاسخی از اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران دریافت نشد.


وی ادامه داد: حال برای بار دوم بنده تذکر می‌دهم تا اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران به ویژه اداره کل اوقاف و امور خیریه شهرستان ری ضمن تعامل با بخش‌های مختلف شهرداری تهران و اداره کل میراث فرهنگی استان تهران به درخواست آقای گلشیری که از هنرمندان خوب کشورمان هستند پاسخ داده و نسبت به ترمیم و احیا این یادمان ارزشمند و تاریخی اقدام کند. در همین راستا شهرداری تهران نیز می‌تواند از محل کد پروژه شماره ۱۰۸۱۹۰۳۷۲ با موضوع مرمت، بازسازی و ساماندهی آرمستان‌های تاریخی ارزشمند ری، تهران و شمیران نسبت به مرمت این یادمان اقدام کند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر