کد خبر: 112680
A

واکنش یک پزشک به تقدیر نمایندگان از نمکی/ آیا ضجه های مادران داغدار را ندیدید؟/ وزیر بهداشت به خاطر عملکرد خود باید به قوه قضاییه معرفی شود

امید رضا فراهی در انتقاد به تقدیر نمایندگان سیستان و بلوچستان از نمکی: وزیر بهداشت به سبب ضعف و بی سوادی در مدیریت و همچنین استفاده از الفاظ رکیک در جمع موکلین مردم سیستان و بلوچستان باید از مردم این استان و تمام کادر حوزه سلامت که با تلاششان مورد ستایش مردم هستند، عذر خواهی کند نمایندگان مجلس استان سیستان و بلوچستان آیا ضجه های مادر داغدیده ای که فرزند خود را به سبب کمبود امکانات و تجهیزات دیروز از دست داد، را ندیدند که لوح تقدیر به وزیر مجلس دادند. لذا بر نمایندگان استان هم واجب است به مردمی که آنها را حمایت کردند که شخصیت حقوقی نمایندگی را صاحب شوند، توضیح قانع کننده ای بابت این دیدار بدهند.

واکنش یک پزشک به تقدیر نمایندگان از نمکی/ آیا ضجه های مادران داغدار را ندیدید؟/ وزیر بهداشت به خاطر عملکرد خود باید به قوه قضاییه معرفی شود

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ هفته پیش فدا حسین مالکی نماینده مردم زاهدان با بیان اینکه نمکی مقصر اصلی افزایش مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا در استان سیستان و بلوچستان است، خواستار ورود قوه قضائیه به پرونده بررسی عملکرد وزیر بهداشت شد. همین اظهارات موجب واکنش نمکی و دعوای لفظی این مقام مسئول و نماینده مجلس شد. 

دکتر امید رضا فراهی پزشک متخصص و فعال اجتماعی و پژوهشگر در گفت و گو با دیده بان ایران درباره وضعیت سیستان و بلوچستان گفت: آنچه ما در استان محروم سیستان و بلوچستان شاهد بودیم ترکیبی از ناکارآمدی، فرصت طلبی و مظلوم نمایی است. همان طور که نماینده شریف استان سیستان و بلوچستان گفته لازم است که وزیر بهداشت به دلیل اهمال غیر قابل جبران به قوه قضاییه معرفی شود. 

این پزشک متخصص خاطر نشان کرد: نمکی ۶ ماه پیش قول داد تغییرات اساسی از نظر بهداشتی و درمانی در مناطق محروم از جمله استان محروم سیستان و بلوچستان صورت گیرد اما هنوز به وعده خود عمل نکرده و خود را با اظهار نظرهای سیاسی سرگرم کرده است. متاسفانه ما با ناکارآمدی مفرط در سیستم بهداشتی کشور روبرو هستیم و بیش از هر چیز مردم قربانی این بی تدبیری می شوند. 

فراهی با اشاره به کمبود دارو دربیمارستان های سیستان و بلوچستان گفت: وزیر بهداشت مقصر اصلی افزایش مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا در استان سیستان و بلوچستان است. دستگاه قضایی باید به این موضوع ورود کند. دادستان زاهدان اخیرا ورودی به عملکرد وزیر بهداشت در این زمینه داشته که بحق درست است. 

این پزشک متخصص با اشاره به عدم بهبود وضعیت بهداشت استان می گوید: وزیر در حالی از تخت‌های خالی سخن می‌گوید که شهروندان این استان از کمبودها از مرحله تشخیص کرونا تا بستری شدن بیمار و از  تهیه دارو و سرم برای بیماران کرونایی هنوز می نالند. کجاست وزیر بهداشتی که روزی یک واکسن داخلی رونمایی می‌کند و با افتخار می‌گوید، ما آمادگی تأمین واکسن کشورهای دیگر را داریم. وزارت بهداشت در تامین یک سرم برای درمانگاه های استان عاجزند. 

این فعال اجتماعی خاطر نشان کرد: بی تردید عادی‌انگاری و سهل‌انگای در ایجاد امکانات بهداشتی  وعدم فراهم آوردن بیمارستان های مجهز علت اصلی شیوع گسترده ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان و ادامه روند بیماری در این استان است؛ بنابراین لازم است مسئولان قضایی و دستگاه های نظارتی به ترک فعل مدیران وزارت بهداشت در سیستان و بلوچستان رسیدگی کنند. 

 

امید رضا فراهی در انتقاد به دیدار نمایندگان مجلس با وزیر بهداشت و تقدیر از او گفت: 

وزیر بهداشت به سبب ضعف و بی سوادی در مدیریت و همچنین استفاده از الفاظ رکیک در جمع موکلین مردم سیستان و بلوچستان باید از مردم این استان و تمام کادر حوزه سلامت که با تلاششان مورد ستایش مردم هستند، عذر خواهی کند  نمایندگان مجلس استان سیستان و بلوچستان آیا ضجه های مادر داغدیده ای که فرزند خود را به سبب کمبود امکانات و تجهیزات دیروز از دست داد، را ندیدند که لوح تقدیر به وزیر مجلس دادند. لذا بر نمایندگان استان هم واجب است به مردمی که آنها را حمایت کردند که شخصیت حقوقی نمایندگی را صاحب شوند، توضیح قانع کننده ای بابت این دیدار بدهند.

این فعال اجتماعی در پایان خاطر نشان ساخت: دیدارنمایندگان با وزیری که بی تدبیری و سهل انگاری او عامل قتل و عام هموطنان است کمکی به تطهیر ایشان و عملکردش نخواهد داشت. تمایندگان مجلس باید سعی کنند همانند دکتر مالکی از وزیر در خصوص آشفتگی های اخیر مطالبه گری داشته باشند نه اینکه با بیانیه و نامه بر هزاران کشته کرونا چشم ببندند و در پی گرفتن امتیاز از شخص باشند که فرصت خدمت را تبدیل به بحران اجتماعی کرد. لازم است نمایندگان مجلس بدون توجه به بهره گیری تبلیغاتی وزیر و مظلوم نمایی؛ خواستار برخورد قضایی با او شوند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر