کد خبر: 112766
A

نایب رئیس شورای شهر تهران: به حق اعتراض مسالمت آمیز احترام بگذارید

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه خواسته مردم معترض خوزستان مشخص است، و خواستار تأمین آب و برق هستند، گفت: باید به حق اعتراض مسالمت آمیز و حل فوری مشکلات مردم خوزستان احترام گذاشته شود.

نایب رئیس شورای شهر تهران: به حق اعتراض مسالمت آمیز احترام بگذارید

به گزارش دیده بان ایران؛ سید ابراهیم امینی نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران که ریاست سیصد و دوازدهمین جلسه علنی این شورا که صبح روز سه‌شنبه بیست و نهم تیرماه در محل شورا برگزار شد را بر عهده داشت در ابتدای نطق پیش از دستور خود با اشاره به تعطیلات جاری و گسترش مجدد ویروس کرونا ابراز امیدواری کرد هموطنان و همشهریان عزیز تهرانی حتی بزرگوارانی که موفق به دریافت واکسن شده‌اند، در روزهای تعطیلات جاری و در حالی که بیمارستان‌ها بار دیگر با پیک کرونا مواجه هستند، با رعایت حداکثری پروتکل‌ها مانع به‌خطر افتادن جان خود و دیگر هموطنان شوند.

نایب رئیس شورای شهر تهران در ادامه با اشاره به حوادث اخیر اهواز گفت: طی روزهای اخیر اخبار نگران‌کننده‌ای از دغدغه‌های شهروندان عزیز خوزستانی به دلیل وضعیت نامطلوب بهداشتی و کمبود آب و برق به گوش می‌رسد. قطع متوالی برق و کمبود و در مواردی نبود آب آشامیدنی در گرمای طاقت فرسای خوزستان و تلف شدن احشام و حیوانات روستائیانی که تنها راه امرار معاش و ممر درآمدشان دامداری است به خودی خود برای این هموطنان عزیز موجب خشم و ناراحتی است، شرایط دشوار کرونایی و لزوم رعایت بهداشت فردی و استفاده از مواد بهداشتی و آب و برق نیز مزید بر علت شده، شرایط را دشوارتر نموده و احتمال افزایش خشم مردم را بیشتر کرده است.

رئیس کمیته حقوق شهروندی شورای شهر تهران ادامه داد: در چنین شرایطی، برخورد با مردمانی که تنها سلاح‌شان شعار و مشت‌های گره کرده‌شان است، خلاف قانون اساسی و اخلاق اسلامی است. لازم است دست اندر کاران و صاحب منصبان مرتبط با احترام به حق داشتن آب آشامیدنی و برق مناسب به‌عنوان نیازهای اولیه انسانی و محترم شمردن آزادی‌های اساسی این شهروندان در زمینه حق اعتراض، به‌جای برخورد قهرآمیز با معترضین، تمام تلاش خود را برای حل مشکل این شهروندان یعنی تأمین آب و برق مورد نیاز در اسرع وقت به‌کار بگیرند.

نایب رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: خواسته مردم معترض خوزستان مشخص است، تأمین آب و برق! در چنین شرایطی هر پاسخ دیگری به مردمانی که هنوز هم جای تیر و ترکش دشمن بعثی بر در و دیوار خانه‌هایشان مانده و یادگارهای مقاومت جانانه و از جان گذشتگی شیر زنان و شیر مردان این دیار اعم از عرب و فارس و لرهای بختیاری در جای جای استان خوزستان نمایان است، غیرقابل قبول بوده و تنها منجر به شادی دشمنان قسم خورده ایران اسلامی از جمله وهابیون و صهیونیست‌ها است تا بتوانند از نارضایتی به‌وجود آمده سوءاستفاده نموده و به‌خیال خام خود، مردمانی را که از دیرباز حافظ مرزهای مام وطن بوده‌اند، از تعلق خاطر به وطن دور سازند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پایان افزود: از رؤسای قوای سه‌گانه، رئیس جمهور منتخب و سایر ارگان‌ها و نهادهای ذیربط که تیم‌های رسیدگی به وضعیت خوزستان تشکیل داده و به منطقه اعزام کرده‌اند تقاضا دارم یکی از رئوس وظایف تیم‌های رسیدگی کننده را واکاوی چرایی و چگونگی به خشونت کشیده شدن اعتراضات قرار دهند و ضمن پرهیز از برخورد تند و قهرآمیز با شهروندانی که بدون وابستگی خارجی صرفاً در پی بیان اعتراض خویش هستند، از راه‌حل اصلی که همان تأمین هرچه سریع‌تر امکانات اولیه زیست در این بخش از کشور است که بر روی طلای سیاه (نفت و گاز) که مهمترین راه تأمین بودجه کشور است، نشسته‌اند غافل نشوند./ مهر


 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر