کد خبر: 112883
A

ارز شیبا چیست و چرا این روزها معروف شده است ؟

بعد از روی کار آمدن ارزهای دیجیتال و صدرنشینی بیت کوین در جدول کریپتو کارنسی ها، رمز ارزهای دیگری نیز به بازار معرفی شده اند. برخی از این ارزهای دیجیتال اصلا مطرح نمی شوند و در ابتدای کارشان جایی در بازارهای مالی ندارند اما بعد ها ممکن است در دوره ای کوتاه معروف شوند و رشد داشته باشند.

ارز شیبا چیست و چرا این روزها معروف شده است ؟

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ بعد از روی کار آمدن ارزهای دیجیتال و صدرنشینی بیت کوین در جدول کریپتو کارنسی ها، رمز ارزهای دیگری نیز به بازار معرفی شده اند. برخی از این ارزهای دیجیتال اصلا مطرح نمی شوند و در ابتدای کارشان جایی در بازارهای مالی ندارند اما بعد ها ممکن است در دوره ای کوتاه معروف شوند و رشد داشته باشند.

ارز شیبا هم یکی از همان رمز ارزهایی است که این روزها توجه ها را به سمت خودش جلب کرده است. اما اینکه از کجا امده و آیا در دسته شت کوین ها محسوب می شود یا نه، از اصلی ترین سوال های کاربران است.

اگر شما هم اطلاعاتی درباره این رمز ارز ندارید، با این مقاله از صرافی ارزینجا همراه باشید تا پاسخ سوال های تان را پیدا کنید.

ارز شیبا یا شیبا اینو (shiba inu) چیست و از کجا آمده؟

ارز شیبا یکی از ارزهای تازه نفس در دنیای کریپتوکارنسی هاست که در سال 2020 به بازار عرضه شد. از سازنده آن هیچ اطلاعات معتبری در دست نیست به جز آنکه با اسم ریوشی معروف شده است و هویت ناشناسی دارد.

شیبا اینو با هدف مبارزه با نظام های مالی متمرکز آغاز به کار کرد که در نتیجه تبلیغات و سرمایه گذاری هایی که روی آن انجام گرفت حسابی این روزها سر و صدا کرده است.

جالب است بدانید که اسم این ارز دیجیتالی از نژاد یک ژاپنی گرفته شده است که شیبا اینو نام دارد. اگر با دوج کوین آشنا باشید می دانید که نماد آن هم همین سگ بود اما بعد ها ارز شیبا هم با این نماد شناخته شد.

از این ارز با عنوان قاتل دوج کوین هم یاد می شود و در تلاش است تا از این رمز ارزپیشی بگیرد.

ارز شیبا در گروه کوین ها دسته بندی نمی شود، بلکه تنها از توکن هایی حساب می شود که ایده اولیه شان از دوج کوین الهام گرفته شده است. البته بررسی ها نشان می دهد که ارز شیبا قصد دارد با پیشی گرفتن از دوج کوین، آن را از عرصه رقابت در بازارهای مالی کنار بزند.

علت اینکه این ارز را سکه یا اصطلاحا "کوین" به حساب نمی آوریم این است که شیبا اینو، فاقد فناوری بلاک چین اختصاصی است بنابراین یک توکن به حساب می آید که زیر نظر پلتفرم اتریوم فعالیت دارد.

نبود بلاک چین اختصاصی یکی از نقاط ضعف برای این ارز دیجیتال به شمار می رود و ریسک پذیری سرمایه گذاری روی ان را به شدت بالا می برد.

علت محبوب شدن ناگهانی ارز شیبا

شیبا اینو از سری رمز ارزهایی به شمار می رفت که در ابتدای فعالیتش توجه خاصی را به خودش جلب نکرد و پیشرفت چشم گیری نداشت تا اینکه ویتالیک بوترین تصمیم گرفت تا روی آن سرمایه گذاری کند.

بوترین، سازنده و توسعه دهنده اتریوم، یکی از معتبرترین و با ارزش ترین ارزهای دیجیتالی است که باعث شد تا ارز شیبا افزایش قیمتی بی سابقه را تجربه کند و ارزشش در مدت کوتاهی بیش از 20 برابر شود.

 

خرید ارز شیبا با تتر

در عرصه مبادلات و تراکنش های بین کریپتوکارنسی ها، خرید ارز دیجیتال با تتر جایگاه ویژه ای دارد، زیرا تتر از پایدارترین ارزهایی است که لازم نیست نگران تغییر قیمتش باشید. هر واحد تتر همیشه معادل یک دلار معامله می شود و از دسته استیبل کوین ها است و نیازی نیست که نگران تغییر قیمت و یا ارزش آن باشید.

قیمت ارز شیبا در بازار های مالی، با قیمت 0.000006 دلار معامله می شود که اگر بخواهیم نرخ تتر را هم در نظر بگیریم، (هر واحد تتر معادل یک دلار یعنی 23,880 تومان می باشد.) ارز شیبا در بازار با قیمتی حدود 0.8 تومان عرضه می شود و بیشترین معاملات آن در بایننس صورت گرفته است.

شما می توانید برای انجام معاملات در زمینه ارزهای دیجیتال از صرافی ارزینجا استفاده کنید و بدون هیچ گونه مشکلی برای خرید ارز دیجیتال با تتر یا هر گونه رمزارز دیگری اقدام کنید

 

آیا شیبا یک شیت کوین به حساب می آید؟

قبل از آن که برای تان توضیح دهیم که چرا برخی به این امر باور دارند، شاید بهتر باشد که بدانید اصلا شت کوین در دنیای ارزهای دیجیتال به چه معنی است.

در عرصه کریپتوکارنسی ها هم مانند هر بازار مالی دیگری ارزهایی وجود دارند که فاقد ارزش بالایی هستند و آینده خوبی را نمی توان برای آن ها متصور شد. از این ارزها با عنوان شت کوین یاد می شود.

شت کوین ها فاقد ارزش و اعتبار خاصی هستند و اکثرا در یک دوره کوتاه مدت توسط تبلیغات در فضای مجازی مطرح می شوند و پس از سود دهی های کوتاه مدت معمولا از رده خارج می شوند، بنابراین برای سرمایه گذاری های بلند مدت مناسب نیستند.

در واقع ارزهای دیجیتالی که این نقطه ضعف را دارند، احتمال می رود که در آینده به طور کلی از بین بروند اما اینکه چرا ارز شیبا با توجه به معروفیتش طبق تصور برخی کارشناسان جزو شت کوین ها به شمار می رود دلایل خاص خودش را دارد.

شیبا اینو هم مانند ارز هم رده اش، یعنی دوج کوین، برای کاربران در حد یک شوخی به حساب می آمد اما با افزایش محبوبیت شیبا، نقص های ساختاری اش بیش از پیش به چشم آمدند که برخی از ان ها را در ادامه با هم بررسی می کنیم.

  1. ماهیت ارز شیبا

حتما شما هم در بخش معرفی ارز شیبا انتظار داشتید تا نام و هویت سازنده آن را ببینید، اما هیچ اسمی از توسعه دهنده اش برده نشده است. در واقع این یکی از ابتدایی ترین ضعف هایی است که به این ارز وارد می شود و ارزش و اعتبار آن را پایین می اورد.

2. white paper

اگر از افراد حرفه ای در عرصه کریپتوکارنسی ها باشید حتما می دانید که وایت پیپر چیست.

وایت پیپر در واقع هم ارز سندهای فیزیکی به شمار می رود که توسط توسعه دهنده ها یا سازندگان یک ارز منتشر می شود و حاوی مشکلات و نقص های ساختاری ارز مربوطه است.

این سند یک جورهایی نشان می دهد که سازندگان نقطه ضعف های یک ارز را شناسایی کرده اند و برنامه دارند تا آن ها را رفع کنند و به آن اعتبار ببخشند. این در حالی است که ارز شیبا فاقد وایت پیپر می باشد و باعث می شود تا شک و شبهه هایی در مورد بهبود شبکه و توسعه ان وجود داشته باشد.

این امر در کنار نبودن اسمی از سازنده و منبع این ارز باعث می شود تا به شت کوین بودن آن شک کنیم و نتوانیم اعتبار و ارزش خاصی برایش قائل شویم.

3. بلاک چین

همانطور که برای تان توضیح دادیم این ارز به علت نداشتن بلاک چین های اختصاصی تنها یک توکن به شمار می رود. نبود این فناوری باعث کاهش اعتبار و امنیت این ارز می شود و از آن جایی که منبع مشخصی ندارد در پلتفرم اتریوم مبادله می شود و به ان وابسته است.

4. عرضه نامحدود

شیبا اینو برخلاف ارزهای دیگری مانند بیت کوین مقدار موجودی مشخصی ندارد بلکه هر تعدادی از آن ممکن است به شبکه افزوده شود، بدون اینکه سقف مشخصی برای آن وجود داشته باشد.

در بازار های مالی زمانی که عرضه یک ارز از تقاضایش بیشتر می شود، اعتبار و ارزش آن کم می شود و این دقیقا یکی از نقطه ضعف های ارز شیبا به حساب می آید.

5. رشد صعودی سریع در بازارهای مالی

شاید این فاکتور در ابتدا یک ویژگی مثبت تلقی شود اما بهتر است بدانید که طبق بررسی ها اکثر شت کوین ها در دوره فعالیت شان یک رشد قیمتی بسیار چشم گیر را تجربه می کنند که اکثرا نتیجه تبلیغات و بحث های داغ اینترنتی است و این درحالی است که ارز شیبا هم اکنون بالاترین رشد قیمتی اش را تجربه می کند.

هرچند که نمی توانیم در مورد شت کوین بودن یک ارز به طور قطع صحبت کنیم اما این ها مواردی هستند که ممکن است پایداری و ارزش شیبا اینو را زیر سوال ببرد.

پیش بینی ارزش توکن شیبا اینو در آینده

همانطور که گفتیم این ارز محبوبیتش را مدیون سرمایه گذاری های خالق اتریوم و تبلیغات در عرصه فضای مجازی بوده است. شیبا اینو بیشتر در منطقه شرق آسیا محبوب شده است و استفاده از آن در مناطقی مانند چین، یکی دیگر از دلایل معروفیت و رشد این ارز به شمار آمد.

اینکه بتوانیم تشخیص دهیم که یک ارز دیجیتال ارزش سرمایه گذاری در آینده را داراست یا نه، کار سختی است و نیازمند بررسی های دقیق می باشد. چه بسا ارزهایی وجود داشته اند که به اندازه بیت کوین و اتریوم معروف نبوده اند اما توانسته اند برای سرمایه گذاران شان سود آور باشند.

Capture

جمع بندی

در نهایت باید بدانید که دنیای ارزهای دیجیتال پیچیدگی خاص خودش را دارد و برای سرمایه گذاری در این عرصه باید به خوبی از وضعیت بازار مطلع باشید و حواس تان باشد که همه دارایی های تان را به یک باره روی یک ارز سرمایه گذاری نکنید و اطلاعات کاملی در مورد هرکدام از آن ها کسب کنید.

امیدواریم که این مطلب به اطلاعات شما اضافه کرده باشد و برای تان مفید و کاربردی واقع شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر