کد خبر: 113296
A

۴ گزینه ابراهیم رئیسی برای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری چه کسانی هستند؟ +اسامی

نام چهار نفر از سوی کمیته های زیر نظر ابراهیم رئیسی برای تصدی وزارت علوم در اختیار وی قرار گرفته است

۴ گزینه ابراهیم رئیسی برای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری چه کسانی هستند؟ +اسامی

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ هرچه به روی کار آمدن ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس جمهور جدید نزدیک می‌شویم، گمانه‌زنی‌ها درباره اعضای کابینه او بیشتر می‌شود. نام برخی از افراد در لیست‌های گوناگون تکرار شده اما در هر لیست عنوانی برای آن تخمین زده شده. گویی با هر عنوانی که باشد باید منتظر پست گرفتن آنها باشیم. یکی از آنها فرهاد رهبر است!

نام فرهاد رهبر در کابینه رئیسی هم به‌عنوان رئیس سازمان برنامه و بودجه آمده هم وزیر علوم. اما جز فرهاد رهبر، سه نفر دیگر هم جزو گزینه‌های احتمالی وزارت علوم هستند، امیر حسین قاضی‌زاده هاشمی، مهدی نژاد نوری و محمدباقر خرمشاد.

گزینه‌های احتمالی وزارت علوم

امیر حسین قاضی زاده هاشمی یکی از گزینه‌های احتمالی این وزارتخانه است. او کاندیدای پوششی انتخابات ۱۴۰۰ و نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی و نماینده مشهد در دوره هشتم، نهم، دهم و یازدهم مجلس است که در دوره نهم و دهم به عنوان دبیر عضو هیئت رئیسه مجلس بود.

او از زمان تشکیل جبهه پایداری، به عضویت این حزب درآمد و در فاصله سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۳ سخنگوی این جریان سیاسی بود. قاضی زاده هاشمی از کاندیداهای انتخابات ۱۴۰۰ بود.

فرهاد رهبر  یکی از گزینه‌هایی است که هم نامش برای وزارت علوم شنیده می‌شود و هم سازمان برنامه و بودجه. او در دولت اکبر هاشمی رفسنجانی مدیرکل مرکز بررسی‌های استراتژیک، نهاد ریاست‌جمهوری بود.

در دولت محمد خاتمی سمت معاونت اقتصادی وزارت اطلاعات را داشت و در دولت محمود احمدی‌نژاد ابتدا ریاست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی را بر عهده گرفت و سپس حدود شش سال رئیس دانشگاه تهران شد. البته حواشی زیادی در دوران ریاست او بر دانشگاه آزاد بود. برخی از دانشجویان می‌گویند در دوران ریاست او فضای امنیتی بر دانشگاه حاکم بود.

مهدی نژاد نوری در دولت دهم، معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم بود. بعد از آن با حکم ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی معاون علمی آستان قدس شد.
ریاست دانشگاه صنعتی مالک اشتر، عضو هیئت امنای بنیاد ملی نخبگان، رئیس صنایع هوایی قدس و رئیس موسسه آموزشی تحقیقاتی صنایع دفاع از سوابق کاری مهدی نژاد نوری است.

محمدباقر خرمشاد در دولت دهم مسئولیت معاونت پژوهشی وزارت امور خارجه را داشت. سپس به پیشنهاد شورای عالی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و با حکم وزیر ارشاد به عنوان چهارمین رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی منصوب شد.

 

 

منبع: تجارت

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر