کد خبر: 114234
A

نماینده مجلس: رویکرد وزارت ورزش و جوانان سیاسی و امنیتی است

محمد وحیدی نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به به حضور نیروهای سیاسی و امنیتی در حوزه ورزش و جوانان افزود: رویکرد وزارت ورزش سیاسی و امنیتی است برخی چهره‌ها نه تنها از بدنه جامعه ورزشی و ورزشکاران نبودند بلکه آشنایی با مسائل ورزشی هم نداشته و تحت نفوذ مسائل امنیتی و سیاسی هستند.

نماینده مجلس: رویکرد وزارت ورزش و جوانان  سیاسی و امنیتی است

به گزارش دیده بان ایران؛ محمد وحیدی نماینده مجلس در مورد نتایج المپیک گفت: ملت ایران به ویژه دوستداران ورزش به نتایج المپیک بسیار دلبسته بودند اما با توجه به تدابیری که در فرآیند مسابقات المپیک وجود داشت، خواسته های مورد نظر یک ملت را در بخش‌های مختلف ورزشی برآورد نشد؛ نتایج ناامید کننده المپیک تنها به تلاش ورزشکاران بر نمی‌گردد بخشی مربوط به کمبود امکانات و قسمتی به مدیریت مسئولان اداره کننده بازی‌های المپیک باز می‌گردد.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی افزود: پاندمی کرونا محدودیت‌های را برای تمام تیم های مختلف شرکت کننده به همراه داشت اما با تمام کمبودها بسیاری از کشورهای این توانایی را داشتند که تیم خود را برای مسابقات آماده کنند، دلایل متفاوتی از قبیل کرونا عاملی شد تا نتوانستیم تیم اعزامی را آماده‌تر از این به مسابقات بین المللی المپیک اعزام کنیم، در این بین عدم پشتیبانی جدی از ورزشکاران هم در نتایج دریافتی دخیل نبود و نتوانستیم از افتخارات کسب شده کشور در طول یک‌سال دفاع جانانه‌ای داشته باشیم.

ضعف‌های مدیریتی در عرصه‌های ملی و بین المللی نمایان است 

وی تصریح کرد: ضعف‌های مدیریتی در وزارت ورزش و جوانان مانع از دفاع همه جانبه از ورزشکاران در عرصه‌های ملی و بین المللی شده است، ورزشکاران ثروت‌های ناملموس کشور ما هستند که بعد از افتخار آفرینی گاهی به فراموشی سپرده می‌شوند و همین فرصتی برای دیگر کشورها است که در سایه بی‌توجهی متولیان از سرمایه‌های ملی ما را به نام خود در عرصه جهانی حمایت کنند، آیا زمان آن فرا نرسیده تا چنین موضوع مهمی مورد توجه مسئولان وزارت ورزش و جوانان قرار بگیرد؟ نبود حمایت و پشتیبانی از ورزشکاران عرصه میدان را برای بیگانگان خالی کرد.

در طول یکسال گذشته بارها از تریبون مختلف تاکید کردم، ورزش کشور را با بازی‌های سیاسی، سیاست زده نکنیم

 عضو فراکسیون ورزش در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در طول یکسال گذشته بارها از تریبون مختلف تاکید کردم، ورزش کشور را با بازی‌های سیاسی، سیاست زده نکنیم. سیاسی شدن مسائل فرهنگی و ورزشی عواقب جدی به همراه خواهد داشت که نتیجه آن را امروز در قالب بازی‌های المپیک شاهد هستیم. المپیک امروز نشان از عملکرد مسئولان در عرصه ورزش کشور را می‌دهد که علیرغم ظرفیت و توانایی بسیار بالای جوانان ورزشکاران قربانی مسائل سیاسی شده که این امر سبب وارد شدن آسیب جدی به بخشی از ورزش شد.

وحیدی یادآور شد: عدم حضور تماشاچیان ایرانی و حضور خانواده ورزشکاران درمسابقات المپیکی برخی از حوزه‌های تخصصی منجر به تضعیف روحیه ورزشکاران شد که یکی از ضعف‌های المپیک به شمار می‌رود اما این ضعف برای تمام کشورها بود.

رویکرد وزارت ورزش در حال حاضر سیاسی و  امنیتی است

نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به عملکرد وزارت ورزش افزود: رویکرد وزارت ورزش در حال حاضر سیاسی و  امنیتی شده است که برخی چهره‌ها نه تنها از بدنه جامعه ورزشی و ورزشکاران نبودند بلکه آشنایی با مسائل ورزشی هم نداشته و تحت نفوذ مسائل امنیتی و سیاسی هستند، توجه به ورزشکاران باید از چند جهت مورد توجه قرار می‌گرفت، باید ورزشکاران از امکانات مادی گرفته تا معنوی مورد توجه مسئولان و متولیان امر قرار بگیرند در مرحله بعدی ورزش ملی را با ورزش آموزش و پرورش گره بزنیم, موضوعی که از قدیم مورد غفلت متولیان امر قرار گرفت. اگر قرار باشد استعداد یابی برای ورزش انجام شود باید از همان کودکی صورت بپذیرد.

وحیدی یادآور شد: در دنیا رشته‌های مختلف و تخصصی ورزشی وجود دارد برهمین اساس استعدادیابی ورزشی را باید قبل از سن مدرسه شروع کنیم، اگر بتوانیم در این زمینه از کودکی سرمایه گذاری کنیم بدون شک نتیجه آن را با پیروزی ورزشکاران در عرصه بین المللی شاهد خواهیم بود. 

وی در ادامه تاکید کرد: ایران کشور جوانی محسوب می‌شود، ورزش جوانان از کودکان گرفته تا بانوان فرصت طلایی برای حضور در عرصه ملی و بین المللی محسوب می‌شود. استفاده از نیروهای متخصص در حوزه ورزش بین المللی زمینه شکوفایی استعدادهای ورزشی را در عرصه جهانی پررنگ می‌کند.

عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: از تک تک ورزشکاران حاضر در المپیک  و مربیان آنان که سعی دارند علیرغم همه کاستی‌ها پرچم کشور عزیزمان را به اهتزاز در آورند کمال تشکر و قدردانی را داریم و برای یکا یک این عزیزان توفیق روز افزون را از خداوند منان مسئلت داریم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر