کد خبر: 114304
A

وضعیت قرمز کرونا در تهران/ فوت ۱۴۲ بیمار کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته

فرمانده ستاد عملیات مدیریت کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به وضعیت بحرانی کرونا در تهران، آمار فوتی‌های جدید مبتلا به این بیماری را ۱۴۲ نفر در شبانه روز گذشته اعلام کرد.

وضعیت قرمز کرونا در تهران/ فوت ۱۴۲ بیمار کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته

به گزارش دیده بان ایران؛  علیرضا زالی در حاشیه بازدید از مرکز واکسیناسیون بانک مرکزی، با بیان این‌که تهران کماکان در وضعیت قرمز کرونا به سر می‌برد، اظهار داشت: تمام شهرهای تهران به صورت همگن، شرایط بحرانی قرمزی دارند و تعداد بیماران بستری در تهران، 9400 نفر است که 2500 نفر از آن‌ها در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

وی با بیان این‌که همچنان میان پذیرش بیماران جدید در بیمارستان‌ها و ترخیص آنها از مراکز درمانی، عدم توازن وجود دارد، افزود: روز گذشته ما حدود 1940 بیمار جدید در تهران بستری و 1410 بیمار نیز ترخیص کردیم.

زالی گفت: متأسفانه در طول 24 ساعت گذشته 142 بیمار مبتلا به کرونا در تهران فوت کردند.

فرمانده ستاد عملیات مدیریت کرونا در کلانشهر تهران اعلام کرد: بیش از 20 هزار بیمار سرپایی روزانه به درمانگاه‌های سرپایی در بخش بهداشتی و درمانی مراجعه می‌کنند که البته این آمار بدون احتساب بخش خصوصی و مطب‌هاست و نشان‌دهنده وضعیت قرمز کرونا در تهران است.

وی همچنین درباره واکسیناسیون کارکنان شبکه بانکی کشور اظهار کرد: 240 هزار نفر کارمندان شبکه بانکی داریم و قریب به 67 هزار نفر از این مجموعه در استان تهران درحال ارائه خدمت هستند.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران درباره اهمیت واکسیناسیون کارکنان بانک‌ها گفت:پژوهشی که ما در تهران انجام دادیم حاکی از آن است که کارمندان بانک به دلیل حجم بالای مواجهات، بین 3.5 تا پنج برابر نسبت به افراد دیگر جامعه، ریسک ابتلا و مرگ و میر بر اثر بیماری کووید 19 را دارند.

وی افزود: تعدادی از اعضای شبکه بانکی شهید راه خدمت شدند و بنابراین کارمندان ما به دلیل نوع کارشان به خصوص افرادی که در شعب و بخش‌های باجه، با مردم مواجهه دارند، در معرض خطر هستند.

زالی تاکید کرد: به دلیل این که معمولاً بانک‌ها به گونه‌ای عمل می‌کنند که یکی از محل‌های پر تردد در مراودات اجتماعی ما را تشکیل می‌دهند، بنابراین اگر یک کارمند بانک مبتلا باشد، خودش می‌تواند در زنجیره انتقال سهم بیشتری را ایفا کند و به همین دلیل انجام واکسیناسیون کرونا در بین کارکنان شبکه بانکی ضرورت اجتناب ناپذیر ملی و بهداشتی است.

زالی به روند واکسیناسیون کارکنان شبکه بانکی اشاره و تصریح کرد: از زمان شروع بحث واکسیناسیون کارکنان شبکه بانکی استان تهران تاکنون 20 سایت در تهران راه اندازی شده که با نظم مشخصی واکسیناسیون را انجام می‌دهند و پیش بینی می‌کنم در روزهای آتی، دوز اول واکسیناسیون کارکنان بانک‌های تهران به پایان برسد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر