کد خبر: 115476
A

عضو شورای شهر تهران: کارتن‌خوابی، سبک زندگی است!

زهرا شمس‌احسان عضو شورای شهر تهران در توضیح روش کاهش معضل کارتن خوابی می‌گوید: «باید پذیرفت در تهران شاهد چنین آسیب اجتماعی هستیم. درحقیقت کارتن‌خوابی، نوعی سبک زندگی است که الزاما با اعتیاد گره نمی‌خورد؛ بنابراین وقتی درخصوص موضوع کارتن‌خوابی زنان صحبت می‌شود باید حتما مدل اقدام و عمل برای تغییر سبک زندگی آنها ارائه دهیم. »

عضو شورای شهر تهران: کارتن‌خوابی، سبک زندگی است!

به گزارش دیده بان ایران؛ زهرا شمس‌احسان عضو شورای شهر تهران در توضیح روش کاهش معضل  کارتن خوابی می‌گوید: «باید پذیرفت در تهران شاهد چنین آسیب اجتماعی هستیم. درحقیقت کارتن‌خوابی، نوعی سبک زندگی است که الزاما با اعتیاد گره نمی‌خورد؛ بنابراین وقتی درخصوص موضوع کارتن‌خوابی زنان صحبت می‌شود باید حتما مدل اقدام و عمل برای تغییر سبک زندگی آنها ارائه دهیم. مثلا خانمی که بنا به هر دلیلی و در یک فرایند خاصی ۲۰سال در خیابان کارتن‌خوابی را تجربه کرده است را نمی‌توان یک‌دفعه از چنین سبک زندگی جدا کرد و به کانون خانه و خانواده سوق داد. پس باید تلاش کنیم آرام آرام در یک بستر مناسب بازگشت به چرخه زندگی سلامت رخ دهد که قطعا در این فرایند شهرداری تهران به تنهایی نمی‌تواند کاری از پیش ببرد و سایر دستگاه‌ها و سازمان‌ها ازجمله سازمان بهزیستی هم باید حضور داشته باشند.»

این عضو شورای شهر تهران به عملکرد مراکز بهاران هم اشاره می‌کند و ادامه می‌دهد: «حدود ۵سال پیش نخستین مرکز بهاران در منطقه۲ راه‌اندازی شد و در این بستر یک شبکه هم‌افزایی توسط سازمان بهزیستی، وزارت بهداشت و شهرداری شکل گرفت که هر‌یک بخشی از کارها و سیاست‌ها را راهبری می‌کردند، اما اخیرا رویکرد مدیریت شهری نسبت به فعالیت این مراکز تغییر کرده است. برای احیای این مراکز باز هم از طریق مدل اقدام و عمل برای زنان برنامه‌ریزی می‌کنیم و تلاش خواهیم کرد زنانی که به نوعی گرفتار ماده۱۶ (معتادانی که با حکم قضایی دستگیر و به مراکز نگهداری و ترک اجباری منتقل می‌شوند) هستند به‌صورت داوطلبانه در مراکز بهاران پذیرش شوند و طی فرایند خاصی به زندگی عادی بازگردند.»

منبع: روزنامه همشهری

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر