کد خبر: 115850
A

کلاهبرداران، در کرج حساب مردی را که دنبال زن صیغه ای می گشت خالی کردند

با شکایت یکی از شهروندان به پلیس فتای کرج مبنی بر اینکه از حساب بانکی او به‌ صورت اینترنتی در چندین مرحله برداشت شده است، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

کلاهبرداران، در کرج حساب مردی را که دنبال زن صیغه ای می گشت خالی کردند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ با شکایت یکی از شهروندان به پلیس فتای کرج مبنی بر اینکه از حساب بانکی او به‌ صورت اینترنتی در چندین مرحله برداشت شده است، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

پس از اخذ اظهارات شاکی و انجام تحقیقات اولیه توسط کارشناسان پلیس فتا مشخص شد برداشت غیرمجاز به شکل کلاهبرداری فیشینگ انجام گرفته است.

پس از بررسی‌های فنی مشخص شد یک باند سه‌نفره نرم‌افزاری با عنوان صیغه‌یاب را در شبکه‌های اجتماعی برای کاربران ارسال و آنها را با جملات اغواگرانه ترغیب به نصب این بدافزار می‌کردند.

کارشناسان فنی پلیس پس از بررسی برنامه‌های نصب‌شده در تلفن همراه شاکی بدافزاری را شناسایی کردند که با پرداخت دو هزار تومان آدرس و مشخصات همسر انتخابی برای کاربران را نمایش می‌داد.

همچنین سازندگان این نرم‌افزار با طراحی درگاه پرداخت اینترنتی جعلی (فیشینگ) کاربرانی را که قصد پرداخت اینترنتی داشتند، به این صفحه جعلی هدایت کرده و قربانیان نیز در این صفحه تمام اطلاعات بانکی نظیر شماره کارت، رمز دوم و cvv2 را وارد می‌کردند که کلاهبرداران با استفاده از این اطلاعات موجودی حساب قربانیان را به غارت می‌بردند. مأموران پلیس فتا ضمن بررسی تمامی جوانب موضوع موفق به شناسایی هر سه متهم شدند و آنها را در عملیاتی پیچیده دستگیر کردند و برای سیر مراحل قانونی تحویل دادسرا دادند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر