کد خبر: 116202
A
دیده بان ایران:

عالیه مطلب زاده به اتهام «سیاه نمایی» در مورد عملکرد مسئولان زندان از هرگونه تماس تلفنی محروم شد

صدرا عبداللهی همسر عالیه مطلب زاده خبر داده است که یک هفته پس از بازگشت همسرش به زندان اوین موفق به ارتباط تلفنی با او نشده و به نظر می رسد مسئولان زندان او را بابت سیاه نمایی از هرگونه ارتباط محرم کرده اند.

عالیه مطلب زاده به اتهام «سیاه نمایی» در مورد عملکرد مسئولان زندان از هرگونه تماس تلفنی محروم شد

به گزارش دیده بان ایران؛ یک هفته پس از بازگشت «عالیه مطلب زاده» به زندان اوین، صدرا عبداللهی همسر این زندانی سیاسی با انتشار مطلبی در شبکه های اجتماعی نوشت: "بعد از پایان اجباری مرخصی استعلاجی( بدون در نظر گرفتن وضعیت جسمی و روحی دوره نقاهت، توسط دادیاری ناظر بر زندان) خبرهای خوب به گوش نمی رسد! مسئولان زندان تغییرات جدید سختگیرانه تری بر زندانیان و بند زنان اعمال کرده اند. انتخاب وکیل بند و تقسیم اتاق ها و تعیین تخت و… که قبلاً توسط شورای زندانیان انجام می شد، از اختیار آنها خارج شده است."

این در حالی است که "بعد از پخش تصاویر آزار و اذیت زندانیان در رسانه های مختلف قرار بود دادستان محترم کل کشور و تهران در بازدید خودشان از بندهای زندان اوین به مشکلات زندانیان رسیدگی کنند. اما انگار فرصت نکرده اند یا در اولویت شان نبوده از بند زنان سیاسی زندان اوین بازدید کنند!"

 آقای عبداللهی همچنین اضافه کرد: یک هفته از بازگشت مجدد عالیه مطلب زاده زندانی سیاسی فعال حقوق زنان و نایب رئیس انجمن دفاع از آزادی مطبوعات به زندان می گذرد اما همسرم تاکنون هیچگونه تماس تلفنی و ملاقات با خانواده اش نداشته است. روز یکشنبه در ملاقات با یکی از مسئولان دادیاری ناظر بر زندان نگرانی خانواده را از قطع تماس تلفنی و ملاقات عالیه با خانواده اش را اعلام کردم که این مقام مسئول اعلام کرد: "طبق تصمیم مقامات مسئول زندان؛ عالیه مطلب زاده به دلیل ارتباط تلفنی با زندانیان دیگر زندان ها و سیاه نمایی در مورد عملکرد مسئولان زندان در ارتباط با کرونا، به مدت دو ماه از هرگونه تماس تلفنی با بیرون از زندان محروم است."

این مقام مسئول در ارتباط با موضوع قطع ملاقات، مسئولیتی را نپذیرفت و اعلام کرد این تصمیم خود زندانی است. البته من هم بعدن به واسطه خانواده های محترم دیگر زندانیان شنیدم عالیه به مقامات زندان اعلام کرده است در اعتراض به روند غیرقانونی محرومیت های اعمال شده و سخت گیری نسبت به زندانی ها، و تا زمان رفع این محرومیت ها با کسی ملاقات نخواهد کرد. 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر