کد خبر: 117317
A
در گفت وگو با دیده بان ایران مطرح شد:

اظهارات بابک پاک نیا درباره مرگ یک زندانی در زندان تهران بزرگ/ بنده فقط در یک پرونده وکیل شاهین ناصری بودم که آنهم بسته شد/ بهتر است پشت سر مُرده حرف نزنیم/ نیت خوانی بلد نیستم که بگویم آقای ناصری چرا درباره «نوید افکاری» حرف زد

در اطلاعیه ساعتی پیش اداره کل زندان های استان تهران آمده است که "شاهین ناصری کلاهبرداری حرفه‌ای با ۸ سابقه بازداشت به اتهام کلاهبرداری و جعل و استفاده از سند مجعول و محکومیت متعدد قضایی در استان‌های مختلف است که در حال سپری کردن دوران محکومیت خود بود.

اظهارات بابک پاک نیا درباره مرگ یک زندانی در زندان تهران بزرگ/ بنده فقط در یک پرونده وکیل شاهین ناصری بودم که آنهم بسته شد/ بهتر است پشت سر مُرده حرف نزنیم/ نیت خوانی بلد نیستم که بگویم آقای ناصری چرا درباره «نوید افکاری» حرف زد

به گزارش دیده بان ایران؛ با گذشت بیش از دو روز از اعلام خبر فوت «سیدشاهین ناصری» در رسانه های فارسی زبان خارج از کشور و همچنین تایید خبر مرگ این زندانی در زندان تهران بزرگ، به نظر می رسد حواشی درباره آن همچنان ادامه دارد و اطلاعیه امروز (پنجشنبه - یکم مهر) اداره کل زندان های استان تهران هم بسیاری از پرسش ها درباره این زندانی را بی پاسخ گذاشت.

بابک پاک‌نیا، وکیل پایه یک دادگستری درباره همین موضوع و همچنین در پاسخ به این سوال خبرنگار دیده بان ایران که موارد ارتکاب جرم سیدشاهین ناصری چه بوده است؟ ضمن بی اطلاعی از پرونده این زندانی و تاکید بر روی این قضیه که بنده وکیل ایشان نبودم، گفت: شاهین ناصری به‌دلیل ارتکاب جرائم مالی محکوم به زندان شده بود. بنده فقط یکی از پرونده‌های ایشان که مربوط به مسائل مالی می‌شود را در دست داشتم که آن هم بسته شد. از بقیه پرونده‌ها خبر ندارم.

پاک‌نیا اضافه کرد: بنده در عمرم حتی یک‌بار هم شاهین ناصری را از نزدیک ندیده ام. در شرایط فعلی هم نمی توانم در خصوص پرونده‌ای که در دست داشتم صحبتی کنم، ایشان دیگر فوت کرده و بهتر است پشت سر مرده حرف نزنیم.

این وکیل دادگستری همچنین در پاسخ به این سوال که چرا باید کسی‌که دغدغه‌اش به‌قول اطلاعیه اداره‌کل زندان‌ها جعل اسناد و کلاه‌برداری بوده است بیاید در خصوص پرونده نوید افکاری که یک پرونده سیاسی است صحبت کند، اظهار کرد: اهل نیت‌خوانی نیستم.

گفتنی است در اطلاعیه ساعتی پیش اداره کل زندان های استان تهران آمده است که "شاهین ناصری کلاهبرداری حرفه‌ای با ۸ سابقه بازداشت به اتهام کلاهبرداری و جعل و استفاده از سند مجعول و محکومیت متعدد قضایی در استان‌های مختلف است که در حال سپری کردن دوران محکومیت خود بود.

این اطلاعیه بدون ذکر روز مراجعه شاهین ناصری به بهداری زندان می نویسد: پس از مراجعه آقای ناصری به بهداری زندان اقدامات درمانی توسط پزشک متخصص طب اورژانس انجام می‌گیر اما بنا بر گزارش بهداری ندامتگاه، با توجه به شرایط اورژانسی بیمار، فورا در محل بهداری ندامتگاه، عملیات احیاء (ماساژ قلبی، تنفس مصنوعی و تزریق اپی نرفین و فیکس IV Line) به مدت ۴۵ دقیقه انجام می‌گیرد که علی رغم تلاش‌های فراوان کادر درمان، زندانی مورد اشاره فوت می‌کند.

در این اطلاعیه تاکید شده است، علت تامه فوت شاهین ناصری در پزشکی قانونی در دست بررسی است و متعاقبا اعلام خواهد شد.

منبع: دیده بان ایران- نازیلا معروفیان

 

 
 
 
 

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر