کد خبر: 117423
A
دیده بان ایران بررسی کرد:

اربعین به شرط «فایزر» ۳۰ میلیون تومان

سوال اساسی این است که آیا ماجرای استقبال ایرانیان از واکسیناسیون در ارمنستان این بار قرار است در عراق تکرار شود؟ چون برخی از مسافران می‌گویند احتمالا در عراق می‌توانند فایزر بزنند. آیا عراق به مسافران اربعین واکسن فایزر می‌زند؟

اربعین به شرط «فایزر» ۳۰ میلیون تومان

دیده بان ایران- دو روز بیشتر تا اربعین 1400 باقی نمانده است اما امسال برخلاف سال‌‍های گذشته این مراسم تاکنون با حواشی گوناگونی در ایران مواجه بوده است. یکی از پررنگ‌ترین حواشی در خصوص این رویداد مهم به نظر می رسد مسافرت مردم به عراق  برای تزریق واکسن فایزر است نه زیارت و برگزاری مراسم اربعین! برای اطمینان از این مسئله فقط کافی است به چند آژانس هواپیمایی و یا آگهی‌هایی که در دیوار برای فروش بلیط‌های سفر به نجف و کربلا گذاشته شده است، تماس گرفته و یا مراجعه کنید تا روشن شود که کاسبان و دلالان این روزها سخت مشغول فروش بلیط‌هایی هستند که با قیمت هنگفتی فقط به‌شرط واکسن فایزر به متقاضیان فروخته می‌شود.

حال سوال اساسی این است که آیا ماجرای استقبال ایرانیان از واکسیناسیون در ارمنستان این بار قرار است در عراق تکرار شود؟ چون برخی از مسافران می‌گویند احتمالا در عراق می‌توانند فایزر بزنند. آیا عراق به مسافران اربعین واکسن فایزر می‌زند؟

یک اپراتور آژانس هواپیمایی در همین رابطه به خبرنگار دیده بان ایران می‌گوید: « بیشتر کسانی‌که برای گرفتن بلیط سفر به عراق تماس می‌گیرند سوال‌شان این است که آیا در آن‌جا به ما واکسن فایزر تزریق خواهد شد یا خیر و جواب ما هم بله است» این دیالوگ مشترک را از بیشتر اپراتورهای این آگهی‌ها می‌شود دریافت کرد.

 

پیش‌تر علی شریعتی، عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران و صادرکننده فعال در بازار عراق گفته بود فقط کسانی که اقامت دائم داشته باشند، می‌توانند در عراق واکسن بزنند. اما از آنجا که در این کشور هم فساد بالاست، واکسینه شدن غیرقانونی ایرانیان کار غیرممکنی نیست.

 

براساس گزارش‌ها قیمت بلیط رفت و برگشت به عراق بالای 30 میلیون تومان تخمین زده شده است. آن هم در حالیکه  قرار بود بلیت سفر به عراق ارزان شود. نهایتا پنج تا شش میلیون تومان. اما از قیمت‌های مصوب بلیت پرواز به عراق از سوی سازمان هواپیمایی کشور خبری نیست. 

 

سوالی که در حال حاضر مطرح می شود این است که چرا مردم با وجود افزایش قیمت سرسام‌آور بلیط‌ها باز هم مایل به رفتن به این کشور و عدم انجام واکسیناسیون در کشور خودشان هستند؟ این حجم از بی‌اعتمادی نسبت به حاکمیت و از طرفی دیگر یاس نسبت به عملکرد مسئولین از کجا نشات می‌گیرد؟

 

منبع: دیده بان ایران- نازیلا معروفیان

 

 

 

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر