کد خبر: 117606
A

سخنگوی شورای شهر تهران: احمدی نژاد و قالیباف از جمله شهرداران مؤفق پایتخت بودند/ دوره ۱۲ ساله خدمت این دو نفر شهر را متحول کرد

علیرضا نادعلی گفت: احمدی نژاد و قالیباف حقیقتاً از جمله شهرداران مؤثر برای شهر بودند و این امر را در پروژه‌های دائمی شهر مشاهده کردیم که تهران را متحول کرد. البته به این آقایان ممکن است انتقاداتی وارد باشد اما دوره ۱۲ ساله خدمت این افراد شهر را دگرگون کرد و این دو فرد از شهرداران برجسته تهران هستند.

سخنگوی شورای شهر تهران: احمدی نژاد و قالیباف از جمله شهرداران مؤفق پایتخت بودند/ دوره ۱۲ ساله خدمت این دو نفر شهر را متحول کرد

به گزارش دیده بان ایران؛ ششمین شورای اسلامی شهر تهران در نیمه مردادماه کار خود با موفقیت کامل کاندیداهای ائتلاف بزرگ نیروهای انقلاب را آغاز کرد و پس از گذشت حدود ۵۰ روز در ابتدای مسیری ۴ ساله با حضور علیرضا زاکانی به عنوان شهردار این کلان شهر قرار دارد گه حواشی بسیار زیادی را به دنبال داشت. تا اینکه یکی از نزدیکان محمدباقر قالیباف در اوایل هفته جاری در توییترش خبر داد که از وزیر کشور بابت امضای حکم شهردار تهران شکایت کرده است.

مشروح مصاحبه علیرضا نادعلی شهرستانکی، سخنگوی شورای شهر که نایب رئیسی کمیسیون فرهنگی و اجتماعی ششمین شورای شهر تهران را در ادامه می خوانید:

اهمیت به نهاد خانواده طی جلسات گذشته شورا بارها مورد تاکید اعضا قرار گرفت و حتی انتقادات فراوانی به عملکرد معاونت فرهنگی اجتماعی دوره گذشته به دلیل عدم توجه به نهاد خانواده وارد شد، در همین راستا برنامه شورای ششم برای خانواده محور بودن طرح‌ها و برنامه چه خواهد بود و قرار است این امر به چه شکل در برنامه‌ها تجلی یابد؟

وقتی پیوست فکری هر برنامه و پروژه‌ای را خانواده ببینید قاعدتاً در آن نقطه نگاه می‌کنید که آن طرح چه خدمتی به خانواده ارائه می‌دهد و خانواده در آن چه حضوری خواهد داشت. این امر یک پیش نیاز دارد و وقتی می گوییم برای هر کاری پیوست خانواده را باید ببینیم، خود به خود اعلام می‌کنیم که از قبل برای هر کاری پیوست فرهنگی باید در نظر بگیریم این در حالی است که علیرغم تأکیدات رهبر انقلاب نیز در پیوست‌های فرهنگی و اجتماعی ضعیف هستیم.

 

در کمیسیون فرهنگی شورای شهر نگاه ما اتفاقاً این است که به هر امر و هر طرحی هم پیوست فرهنگی اجتماعی و هم از منظر فرهنگی به آن پروژه نگاه خواهیم کرد. در موضوعات فرهنگی نیز به جهت سلبی و ایجابی خانواده در درجه اول است. اهمیت سلبی خانواده از این لحاظ است که میدانیم گفتمان رقیب و غرب‌گرای ما به دنبال تضعیف خانواده در کشورهای شبیه به ما است این در حالی است که در خود کشورهای غربی شاهد تعدد فرزندان و جمعیت فزاینده هستیم اما در کشور خودمان تحت تأثیر نگاه غرب گرا، کار کردن بر روی موضوعاتی از جمله فرزندآوری و غیره تمسخر آمیز است.

عملاً اگر به پیوست فرهنگی قائل باشیم و به مسائل از منظر فرهنگی نگاه کنیم، بحث خانواده متحول خواهد شد. حتی تنها در موضوع اقدامات تصویری و تبلیغات پیرامونی در سطح شهر تهران می‌توانیم مؤثر عمل کنیم. این نگاه و شهردار را به نحوی انتخاب کردیم که خوشبختانه به این دیدگاه‌ها اعتقاد کامل وجود دارد و از شهرداری نیز این مسائل را به صورت محکم و جدی مطالبه خواهیم کرد و این مطالبه گری ما سرعت کار را بیشتر خواهد کرد.

از شورای اول تا پنجم، کدام دوره موفق تر بوده است؟

شورای دوم نقطه عطف بوده است. شورای اول بسیار پر حاشیه و دچار درگیری‌های سیاسی بود و برای مردم و دولت چالش‌های زیادی ایجاد کرد اما شورای دوم آرامش زیادی ایجاد کردند و بسیاری از اموری که در حال حاضر میراث دار آن هستیم، نتیجه اقدامات شورای دوم است که رفتن به سمت انتخاب شهرداران خدمتگزار ازجمله اقدامات آنها است. احمدی نژاد و قالیباف حقیقتاً از جمله شهرداران مؤثر برای شهر بودند و این امر را در پروژه‌های دائمی شهر مشاهده کردیم که تهران را متحول کرد. البته به این آقایان ممکن است انتقاداتی وارد باشد اما دوره ۱۲ ساله خدمت این افراد شهر را دگرگون کرد و این دو فرد از شهرداران برجسته تهران هستند.

شورای دوم که قالیباف را انتخاب کرد دچار حاشیه نشد این در حالی است که در همان زمان رقابت‌هایی میان قالیباف و احمدی نژاد وجود داشت اما این شورا دچار حاشیه نشد. این موضوع درسی برای شورای ششم است. اگر نگاه ما نگاه انقلاب اسلامی باشد به جای پنجه به صورت هم کشیدن، باید به سمت خدمت به شهر و مردم و برداشتن باری از روی زمین برویم. این امر مصداق همان جمله «همه با هم» امام خمینی (ره) است.

شورای ششم برای موفقیت خود طی ۴ سال پیش رو باید چه رویه و اقدامات شاخصی را پیش بگیرد؟

مهم‌ترین اقدامی که باید انجام دهیم ارتباط با مردم و نگاه به مسائل شهر به صورت کارشناسی است، به علاوه باید به مقدورات و موانع با هم نگاه کنیم تا تصمیمات شدنی برای شهر بگیریم.

مورد دیگر اینکه به مسائل شهر بر اساس اولویت‌ها، به صورت عملی و با اولویت سنجی نگاه کنیم. از سوی دیگر حمایت از طرح‌ها و لوایح شهرداری، نظارت بر امور شهر و نقد کردن موجب افزایش خدمت رسانی به شهر باشد.

دوره پنجم از لحاظ ارائه خدمات فرهنگی_ اجتماعی بسیار مورد نقد بود و در جلسه ارائه گزارش عملکرد معاون اجتماعی نیز انتقادات فراوانی مطرح شد، دوره ششم مدیریت شهری برای پیشگیری از این امر چه اقدامی باید انجام دهد؟

در دوره گذشته شورای در حوزه فرهنگی اجتماعی بیشتر از شهرداری مورد نقد است. در حال حاضر نیز با معاونت اجتماعی جلسات متعدد خواهیم داشت تا به رویکردهای مشترک برسیم. به علاوه ضمن حمایت از آنها مطالبه و نظارت بر عملکرد شهرداری نیز خواهیم داشت که این نظارت ممکن است به صورت تذکر در جلسات علنی مطرح شود.

طی چند روز اخیر با مدال آوران پارالمپیک جلسه داشتید، در این دوره سیاست شما برای حمایت از نخبگان به چه شکل است و یا به سمت سلبریتی محوری خواهید رفت یا خیر و حمایت از نخبگان عرصه‌های مختلف به چه شکل خواهد بود؟

در تهران یعنی پایتخت کشور که تمامی امور در آن آثار ملی دارد، سعی در استفاده از امکانات در این راستا داریم البته بدهی‌های شهرداری و برخی موانع وجود دارد اما به طور کلی روحیه ما حمایت است.

ادبیات سلبریتی را خودمان ترویج دادیم و این کلمه یک فرهنگ را به دوش می‌کشد. بنده نه فرهنگ سلبریتی زده را می‌پسندم و نه فرهنگ ضد سلبریتی را. در نگاه انقلاب اسلامی اهتمام به نخبگان وجود دارد و باید از ظرفیت آنها استفاده شود و همه افراد برجسته در عرصه‌های مختلف فرهنگی، ورزشی، علمی، مذهبی و غیره مورد حمایت ما خواهند بود./ مهر

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر