کد خبر: 117928
A

محکومیت یک تا سه سال حبس برای مسئولانی که مدارس غیر انتفاعی تاسیس کنند

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات نشست عصر امروز این کمیسیون را تشریح کرد. وی از بررسی ۷ ماده از این طرح در کمیسیون خبر داد و افزود:براساس مصوبه امروز کمیسیون، تاسیس یا اداره مدرسه یا مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی از سوی کلیه مدیران و معاونان (ستادی، استانی، شهرستان ها، مناطق و نواحی) اشخاص حقوقی و بستگان درجه یک آنان در زمان تصدی پست و تا یک سال بعد از آن ممنوع شد.

  محکومیت یک تا سه سال حبس برای مسئولانی که مدارس غیر انتفاعی تاسیس کنند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات نشست عصر امروز این کمیسیون را تشریح کرد.

رضا حاجی پور سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به نشست عصر امروز این کمیسیون گفت: ادامه بررسی طرح اصلاح موادی از قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی در دستور کار کمیسیون بود.

وی از بررسی 7 ماده از این طرح در کمیسیون خبر داد و افزود:براساس مصوبه امروز کمیسیون، تاسیس یا اداره مدرسه یا مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی از سوی کلیه مدیران و معاونان (ستادی، استانی، شهرستان ها، مناطق و نواحی ) اشخاص حقوقی و بستگان درجه یک آنان در زمان تصدی پست و تا یک سال بعد از آن ممنوع شد.

نماینده آمل در مجلس ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش نیز مکلف به بازنگری در اعطای مجوز و اصلاح آن مطابق این حکم برای کلیه مدارس یا مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی ظرف مدت 6 ماه پس از لازم الاجرا شدن این قانون است.

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس عنوان کرد: متخلفین از این تکلیف به واریز معادل شهریه دریافتی حاصل از فعالیت مدارس یا مراکز مزبور به حساب درآمد عمومی نزد خزانه داری کل کشور و حسب مورد متناسب با وضعیت شغلی شان به مجازات یک تا سه سال، انفصال موقت از خدمات دولتی و عمومی محکوم می شوند. همچنین اعطای مجوز از سوی وزارت آموزش و پرورش بدون رعایت ضوابط مذکور در این بند در حکم تصرف غیرقانونی در اموال دولتی و عمومی است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر