کد خبر: 117967
A

سرپرست دانشگاه تهران: اجازه نمی‌دهیم دانشگاه تریبونی علیه نظام باشد

محمد مقیمی، سرپرست جدید دانشگاه تهران، روز یکشنبه ۱۱ مهر در مراسم معرفهٔ خود تأکید کرد که اجازه نخواهد داد تریبون دانشگاه تهران «تریبونی علیه نظام» باشد.

سرپرست دانشگاه تهران: اجازه نمی‌دهیم دانشگاه تریبونی علیه نظام باشد

به گزارش دیده بان ایران, محمد مقیمی، سرپرست جدید دانشگاه تهران، روز یکشنبه ۱۱ مهر در مراسم معرفهٔ خود تأکید کرد که اجازه نخواهد داد تریبون دانشگاه تهران «تریبونی علیه نظام» باشد.

آقای مقیمی که پس از عزل محمود نیلی احمدی از ریاست دانشگاه تهران، با حکم محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم در دولت ابراهیم رئیسی، به سرپرستی این دانشگاه منصوب شده، گفت: «ما از نقد عالمانه استقبال می‌کنیم، اما اجازه نخواهیم داد که تریبون دانشگاه یک تریبونی علیه نظام باشد.»

سرپرست جدید دانشگاه تهران در عین حال از «لزوم جریان داشتن فعالیت سیاسی دانشجویان» سخن گفت اما افزود که «انجام این فعالیت‌ها نیز باید با رعایت خط قرمزها باشد».

وی با اشاره به برنامه دانشگاه تهران برای تعطیل خوابگاه متاهلین، گفت: ما در حوزه تاسیس خوابگاه متاهلین یک نهضتی را در دانشگاه تهران راه اندازی خواهیم کرد که با تاسیس این خوابگاه‌ها مشکلات بسیاری از دانشجویان رفع شده است.

 

محمد مقیمی پس از آن به سرپرستی دانشگاه تهران منصوب شد که محمود نیلی احمدآبادی، رئیس پیشین این دانشگاه، روز ۲۹ شهریور نامه‌ای به محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه، فرستاد و خواستار عفو یا آزادی مشروط کسری نوری، دانشجوی زندانی، شد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر