کد خبر: 118288
A

فاضل میبدی: مجلس زن فروشی را قانونی نکند/ در اسلام تعیین یک سقف معین برای مهریه مجاز نیست

عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم گفت: خداوند در قرآن مرد را موظف کرده که مهریه زن خود را حتی اگر یک قنطار طلا ( قنطار در مورد تعداد زیادی از سکه طلا معمولا ۱۰ هزار دینار نیز به مقدار ۵/۴۲ کیلوگرم به کار می‌رود) باشد پرداخت کند. در شرع اسلامی تعیین یک سقف معین برای مهریه مجاز نیست، علاوه بر این، پیشنهاد نمایندگان هیچ‌یک از مشکلات جامعه از جمله آمار طلاق و ازدواج، زندانیان مهریه و… را حل نمی‌کند.

فاضل میبدی: مجلس زن فروشی را قانونی نکند/ در اسلام تعیین یک سقف معین برای مهریه مجاز نیست

به گزارش دیده بان ایران؛ برخی نمایندگان مجلس به دنبال تعیین سقف مهریه به میزان حداکثر ۱۴ سکه هستند؛ پیشنهادی که موافق و مخالفان زیادی دارد.


بنابر گزارش دیدبان ایران؛ محمدتقی فاضل‌میبدی عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم در واکنش به این پیشنهاد به جهان صنعت گفت: در شرع اسلامی تعیین یک سقف معین برای مهریه مجاز نیست، علاوه بر این، پیشنهاد نمایندگان هیچ‌یک از مشکلات جامعه از جمله آمار طلاق و ازدواج، زندانیان مهریه و… را حل نمی‌کند.


عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم اظهار کرد: خداوند در قرآن مرد را موظف کرده که مهریه زن خود را حتی اگر یک قنطار طلا ( قنطار در مورد تعداد زیادی از سکه طلا معمولا ۱۰ هزار دینار نیز به مقدار ۵/۴۲ کیلوگرم به کار می‌رود) باشد پرداخت کند.
تعیین سقف ۱۴ سکه‌ای برای مهریه، نه شرعی است و نه قانونی، ولیکن نباید مهریه مقداری غیرعرف تعیین شود و دو طرف باید با رضایت میزان آن را تعیین کنند.
او ادامه داد: در قسمتی از قرآن کریم از آرامش به عنوان یکی از فلسفه‌های ازدواج یاد کرده است، در صورتی که زن و مرد از ابتدا برای مال یکدیگر برنامه‌ریزی کنند، زندگی آرامش بخشی نخواهند داشت.
عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه در صورتی که مجلس، قوانینی برای تعیین سقف مهریه تصویب کند این قانون به معنای قانونی‌کردن و رواج دادن زن‌فروشی است، عنوان کرد: متاسفانه پس از گذشت ۴۰ سال از تاریخ انقلاب اسلامی، همچنان فرهنگ و آداب و رسوم ازدواج در کشور ما اصلاح نشده و علت افزایش آمار طلاق در کشور نیز فرهنگ غلط است؛ به جای قانونگذاری‌های اشتباه باید سطح فرهنگی جامعه را ارتقا دهیم.
وی در خاتمه افزود: امروزه زنان بعد از کوچکترین اختلافی، برای دریافت مهریه اقدام می‌کنند و این موضوع را فرهنگ اشتباه جامعه در ذهن آنها جا انداخته است.

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر