کد خبر: 118445
A
آخرین جزییات پرونده آرمان:

پدر غزاله: رضایت نمی‌دهیم/ ما همچنان اصرار به اجرای حکم قصاص آرمان را داریم

در شرایطی که قرار بود آرمان به همراه چند محکوم به قصاص دیگر صبح امروز پای چوبه دار بروند، اجرای حکم آنها به تعویق افتاد.

پدر غزاله: رضایت نمی‌دهیم/ ما همچنان اصرار به اجرای حکم قصاص آرمان را داریم

به گزارش دیده بان ایران؛ کمتر از 24ساعت پیش از اجرای حکم قصاص آرمان پسر جوانی که گفته می شود 7سال‌ونیم قبل جان دختر مورد علاقه‌اش به نام غزاله را گرفته بود، دستور توقف اجرای حکم باعث شد او و دیگر محکومانی که قرار بود امروز پای چوبه‌دار بروند به‌صورت موقت از مجازات مرگ نجات یابند و به بند زندان بازگردند.

درحالی‌که قرار بود آرمان به همراه چند محکوم به قصاص دیگر صبح امروز پای چوبه دار بروند، ظهر دیروز دستوری مبنی بر توقف حکم قصاص محکومان ابلاغ شد. براساس تازه‌ترین دستور و ابلاغیه به اجرای احکام دادسرای جنایی تهران، نه‌تنها آرمان بلکه محکومان دیگری که قرار بود امروز قصاص شوند نیز اجرای حکمشان به تعویق افتاد. آنطور که اعلام شده آرمان به‌زودی و احتمالا شنبه آینده پای چوبه دار خواهد رفت و تنها بخشش پدر و مادر غزاله است که می‌تواند به او فرصت زندگی دوباره دهد.

رضایت نمی‌دهیم

با این حال روز گذشته پدر غزاله درباره نتیجه جلسه صلح و سازش و تصمیم‌شان درباره سرنوشت پرونده گفت: تغییری در تصمیم‌مان ایجاد نشده و ما همچنان اصرار به اجرای حکم قصاص قاتل دخترمان داریم و رضایت نمی‌دهیم. او ادامه داد: داغی که روی دل من و همسرم نشسته بسیار سنگین است. هیچ‌کس نمی‌داند ما چه می‌کشیم و حتی بعد از جلسه صلح و سازش هم تغییری در تصمیم من و همسرم ایجاد نشده است. ما همچنان اصرار به قصاص و اجرای حکم قصاص آرمان داریم.

وی گفت: روز یکشنبه یعنی یک روز بعد ازاینکه جلسه صلح و سازش در دادسرای جنایی تهران تشکیل شد به ما ابلاغ کردند که آرمان روز چهارشنبه پای چوبه دار می‌رود. از ما خواسته شد تا برای اجرای حکم حاضر شویم و حتی نظرمان را پرسیدند که تأکید کردیم قصاص باید اجرا شود. در این چند روز چندین بار پدر و مادر آرمان به مقابل خانه ما آمدند و درخواست بخشش کردند.

اما با وجود این تغییری در تصمیم ما به‌وجود نیامده است. پیش از این هم جمعی از هنرمندان و بازیگران نیز مانند پرویز پرستویی، ‌رامبد جوان، احسان علیخانی و... برای جلب رضایت، نزد ما آمدند اما آرمان، ‌با بی‌رحمی جان دخترمان را گرفته و حتی در همه این سال‌ها جسدی از او تحویل نگرفتیم تا بر سر مزار او برویم و اشک بریزیم.

پدر غزاله گفت: قرار بود چهارشنبه حکم اجرا شود اما حدود ساعت 11صبح سه‌شنبه به ما اطلاع دادند که دستور رسیده حکم متوقف شود. دلیل توقف را به ما نگفتند اما ظاهرا روز چهارشنبه نه‌تنها حکم آرمان بلکه حکم چند محکوم به اعدام دیگر هم اجرا نشد و روز چهارشنبه اصلا اجرایی ندارند. به ما گفتند که روز چهارشنبه تاریخ دقیق یعنی روزی که آرمان پای چوبه دار خواهد رفت را به ما اعلام خواهند کرد./ همشهری

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر