کد خبر: 118475
A

رئیس پلیس راهور ناجا: امکان اصلاح قانون صدور گواهینامه «موتورسواری» به نفع زنان وجود دارد

ئیس پلیس راهور کشور درباره موضوع موتورسواری زنان گفت: برای صدور گواهینامه موتورسواری بانوان منع قانونی داریم، ولی امکان اصلاح این قانون با بررسی‌های کارشناسی وجود دارد.

رئیس پلیس راهور ناجا: امکان اصلاح قانون صدور گواهینامه «موتورسواری» به نفع زنان وجود دارد

به گزارش دیده بان ایران؛ کمال هادیان‌فر رئیس پلیس راهور کشور درباره موضوع موتورسواری زنان گفت: برای صدور گواهینامه موتورسواری بانوان منع قانونی داریم، ولی امکان اصلاح این قانون با بررسی‌های کارشناسی وجود دارد.

وی اضافه کرد: البته این موضوع را می‌توان با پیگیری فدراسیون موتورسواری و وزارت ورزش و ارائه پیشنهاد به دولت و بررسی آن در کمیسیون‌های کارشناسی مرتبط بررسی کرد و در صورت تایید و اصلاح قانون، این امکان برای بانوان نیز فراهم شود.

گفتنی است: دو سال گذشته بود که در پی شکایت یک زن اصفهانی در این خصوص، دیوان عدالت اداری حکمی صادر کرد مبنی بر اینکه «مرجع صالح برای صدور گواهینامه رانندگی، پلیس راهنمایی و رانندگی است ... و رانندگی برای زنان جامعه ایران اعم از خودروهای سبک و سنگین یا موتورسیکلت و سایر وسایل نقلیه موتوری در هیچ یک از مقررات موضوعه منع نشده است که با عنایت به اصل اباحه، رانندگی موتورسیکلت نیر برای آنان (زنان) مباح تلقی می‌گردد.»

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر