کد خبر: 118933
A

جزییات کامل بازگشایی حضوری و نیمه حضوری مدارس/دانش آموزان کدام مدارس نیمه حضوری خواهند بود؟

سرپرست وزارت آموزش و پرورش نحوه بازگشایی حضوری و ترکیبی مدارس شهری را اطلاع رسانی کرد

جزییات کامل بازگشایی حضوری و نیمه حضوری مدارس/دانش آموزان کدام مدارس نیمه حضوری خواهند بود؟

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: ما درآموزش و پرورش با توجه به دستور رییس جمهور و درنظرگرفتن تمام ملاحظات ستاد ملی کرونا و وزارت بهداشت، در تلاشیم تا بتوانیم مدارس را به صورت حضوری بازگشایی کنیم و البته بر سلامت دانش آموزان تأکید داریم و سلامت دانش آموزان برای ما مهم است.

کاظمی گفت: خوشبختانه واکسیناسیون دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال، در دستور کار قرار گرفته و امروز ۷۰ درصد از دانش آموزان و ۸۵ درصد از معلمان و افرادی که با دانش آموزان در ارتباط هستند، واکسینه شده اند. آموزش و پرورش تمام پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی را به مدارس ارسال کرده است و سرانه بهداشتی مدارس را نیز به استان ها واریز کردیم.

وی گفت: برای نظارت بر فعالیت مدارس سامانه ای طراحی شده است که نزدیک به ۹۵ درصد از مدارس در آن ثبت نام و آمادگی خود را از لحاظ بهداشتی اعلام کرده اند.

کاظمی گفت: از اول مهر ۴۵ درصد مدارس روستایی و عشایری و با جمعیت کم، به صورت حضوری بازگشایی شدند و مدارس شهری و پرجمعیت نیز از نیمه آبان تا آخر آبان بازگشایی حضوری یا ترکیبی خواهند داشت؛ مدارس پر جمعیت نیمه حضوری و مدارس کم جمعیت حتماً تا پایان آبان حضوری  خواهند شد. 

وی گفت: بر اساس آمار درحدود ۵۶ درصد مدارس، ۳۷درصد کلاس ها و ۳۱ درصد دانش آموزان ( حدود ۴ و نیم میلیون دانش آموز)، از اول مهرماه به صورت حضوری در مدارس آموزش دیده اند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر