کد خبر: 119497
A

دکتر ظفرقندی: آمار درخواست مهاجرت پزشکان نگران‌کننده است/ داوطلب کنکور با رتبه دو رقمی پزشکی قبول نمی شود اما رتبه چندهزار قبول می شود

رئیس کل سابق سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه وقتی جوانی در آغاز راه با رتبه دو رقمی کنکور در دانشکده پزشکی تهران پذیرفته نمی‌شود و فردی با رتبه چند هزار به همین دانشگاه راه می یابد نه امیدی به آینده و نه عدالتی می ماند، گفت: آمار درخواست گوداستندینگ از سازمان نظام پزشکی و رعایت مهاجرت، آماری ناخوشایند و نگران‌کننده است.

دکتر ظفرقندی: آمار درخواست مهاجرت پزشکان نگران‌کننده است/ داوطلب کنکور با رتبه دو رقمی پزشکی قبول نمی شود اما رتبه چندهزار قبول می شود

به گزارش دیده بان ایران؛ دکتر محمدرضا ظفرقندی در مراسم معارفه روسای کل سازمان نظام پزشکی، گفت: حضور ارزشمند جامعه پزشکی و پرستاری، در خدمت مردم و ایران که همیشه و در بحران‌ها و رنج‌های مردم از گذشته دور و روزهای خطیر دوران دفاع مقدس حاضر بودند تا امروز که در عرصه کرونا مدافعین سلامت جان خود، خانواده و عزیزان خود را در معرض تهدید قرار می‌دهند و چه جان‌های عزیزی که در راه سلامت مردم فدا شده است.

وی افزود: در عرصه سلامت عقیده و ظاهر متفاوت افراد، رنگی نداشت و همه رنگ‌ها خدمت به بیمار و همت برای نجات جان او بود و این مقوله‌ای است که نیاز امروز کشور است. مهم خدمت با مردم و ایران است و هرکس در این مسیر است باید با هر فکر و سلیقه، بزرگ و محترم شمرده شود. ایران متعلق به همه ایرانیانی است که عاشق این آب و خاکند.

ظفرقندی گفت: یکی از اقدامات در دوره گذشته نظام پزشکی، پرداختن به مقوله مهم اخلاق حرفه‌ای در نظر و عمل و تدوین آیین نامه، کتاب و مصوبات و اجرای آنها بود. دیگر اقدام مهم ثبت خدمات ماندگار جامعه پزشکی در عرصه و بحران کرونا، با کمک هنر و ادب، در قاب ۱۰ جلد اثر فاخر به یادگار مانده است.

وی گفت: وظیفه نظام پزشکی حمایت از حرفه‌مندان در مقابل مشکلات، موانع و کاستی‌های بیرونی و مراقبت و تاکید بر رعایت اخلاق در درون حرفه پزشکی است. اصلاح امور سلامت در شرایط امروز ایران، به سامان سه پایه یعنی ساختار صحیح، اقتصاد سلامت و نیروی انسانی متصل است.

ظفرقندی گفت: اصلاح ساختار، به جز با نظام ارجاع و سامان الکترونیک میسر نمی‌شود. در اقتصاد سلامت، تقویت و تعمیق بیمه‌ها، محاسبه و پرداخت هزینه تمام شده و واقعی خدمات و کاهش پرداخت مردم چاره کار است. امروز بحث مشکلات عدیده نیروی انسانی معضل اصلی و دغدغه دلسوزان پزشکی کشور است.

وی گفت: بقا و شکوفایی جوان عالم در هر ملتی به امید و عدالت است و وقتی جوانی در آغاز راه با رتبه دو رقمی کنکور در دانشکده پزشکی تهران پذیرفته نمی‌شود و فردی با رتبه چند هزار به همین دانشگاه راه می‌یابد، نه امیدی به آینده می‌ماند و نه عدالتی برجاست.

وی تاکید کرد: تحمل مشکلات راه، مشکلات عدیده اقتصادی و اجتماعی و تعهدات گوناگون قانونی و غیرقانونی در پایان این مسیر دشوار، شوق خدمت را زایل و میل به مهاجرت را افزایش داده است. آمار درخواست گوداستندینگ از سازمان نظام پزشکی، رعایت مهاجرت آماری ناخوشایند و نگران‌کننده و نشانگر شرایط نامناسبی است که به جای کتمان و پاک کردن صورت مساله باید بیان شود و برایش چاره اندیشید. البته به شرط نگرش علمی و داشتن گوشی برای شنیدن نصایح مصلحان و کمی تحمل، چاره مناسب برای حفظ این سرمایه‌های گرانقدر ملت است.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر