کد خبر: 119770
A
دیده بان ایران:

نامه سرگشاده زندانیان محبوس در بند ۸ اوین خطاب به رئیس دستگاه قضاء/شکنجه سفید زندانیان باید برچیده شود

جمعی از زندانیان محبوس در بند ۸ اوین با نگارش نامه ای خطاب به حجت الاسلام محسنی اژه ای خواستار برچیده شدن آنچه «شکنجه سفید» خوانده اند، شدند.

نامه سرگشاده زندانیان محبوس در بند ۸ اوین خطاب به رئیس دستگاه قضاء/شکنجه سفید زندانیان باید برچیده شود

به گزارش دیده بان ایران؛ جمعی از زندانیان سیاسی محبوس در بند ۸ اوین با نگارش نامه ای خطاب به حجت الاسلام محسنی اژه ای خواستار برچیده شدن آنچه «شکنجه سفید» خوانده اند، شدند.

متن این نامه به دست دیده بان ایران رسیده است به شرح زیر می باشد:

بی توجهی مستمر برخی مسئولان به خواسته های برحق زندانیان که بر روان زندانی ضربه زده و به شکنجه سفید تبدیل شده است بالاخره حادثه آفرید. اگرچه بعد از خودسوزی مهدی دارینی اقدام سریع مراقبین زندان و دو زندانی شاهد حادثه که به ایجاد سوختگی و در بعضی از آنان منجر شد، باعث رفع خطر از ایشان گردید اما این اتفاق می‌توانست به فاجعه‌ایی در اوین و حتی ماتم ملی تبدیل شود.

وقتی ضابطان امنیتی با این زندانی و بسیاری دیگر برخوردهای تند و تحقیر آمیز می کنند،وقتی این نیروهای امنیتی، حقوق متهم و محکوم را به طور ساختاری ضایع می‌کنند، وقتی نمایندهء دادستان در زندان به جای ستاندنِ داد، خاصیتی به جز تحریک زندانی سیاسی و ایجاد تشنج ندارد، وقتی رئیس قوه قضاییه فقط در حرف از گستردگی اختیارات امنیتی ها انتقاد می‌کند ولی در عمل، زندانی هر روز می بیند که تمام تکلیف زندگی او و حتی یک مرخصی چند روزه را همین بازجویان تعیین می‌کنند،وقتی زندانیان سیاسی شاهد اجرای حکم خودسرانه آیین نامه اجرایی خودِ سازمان زندانها هستند و بالاخره وقتی بسیاری از زندانبانان و حتی اکثر مدیران رده بالای آن مجبورند فرامین عناصر امنیتی را اجرا کنند، آیا به ستوه آمدن و واکنش اعتراضی امری دور از انتظار است؟

شوربختانه در سه روز اخیر نیز و مقامات امنیتی و یکی از معاونان تندروی زندان به جای توجه به خواسته های قانونی وی او را تهدید به انفرادی و انتقال به زندانی دیگر کردند.

این زندانیان همچنین در پایان نامه خود ضمن هشدار به مسئولات امنیتی و قضایی و دولتی نوشتند: چنانچه مواردی اساسی نظیر خارج کردن دادگاه‌ها و زندان‌ها از سیطرهء پرفشار ضابطان و نیروهای امنیتی، تفکیک محل حبس زندانیان سیاسی از سایر محکومان و تجدید محاکمهء محکومین سیاسی در دادگاه‌های صالحهء علنی صورت نپذیرد، می بایست منتظر واکنش ها و حرکت‌هایی پرهزینه در زندان ها بود.

بنا برگزارش دیده بان ایران؛ حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای شهریورماه گذشته در اولین نشست شورای عالی قوه قضاییه با شورای قضایی استان‌ها در دوره جدید مدیریت دستگاه قضا تاکید کرده بود: قضات در صدور احکام بر اساس تشخیص خود و نه ضابطین عمل کنند.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر