کد خبر: 119857
A

پیام طبرسی: ۲۲ درصد مردم واکسن کرونا نزدند/ هنوز خبری از ظهور سویه دلتا پلاس در کشور نیست

عضو کمیته علمی کشوری کرونا گفت: حدود ۲۲ درصد مردم واکسن کرونا نزدند و از همین رو این افراد بیماری را می‌گیرند و به بقیه منتقل می‌کنند که این باعث می‌شود بیماری به واکسن زده‌ها نیز منتقل شود.

پیام طبرسی: ۲۲ درصد مردم واکسن کرونا نزدند/ هنوز خبری از ظهور سویه دلتا پلاس در کشور نیست

به گزارش دیده بان ایران؛ «پیام طبرسی» عضو کمیته علمی کشوری کرونا در ارتباط با آخرین وضعیت کرونا در کشور در حاشیه جلسه کمیته علمی کشوری کرونا گفت: خوشبختانه در عموم شهرها و استان های کشور روند کاهشی است و هم میزان بستری و ثبت موارد کاهشی است و زیر 10 هزار نفر موارد جدید داریم. اما اینکه بگوییم پیک ششم کی شروع می شود به صورت دقیق قابل پیش بینی نیست اما به این دلیل که این بیماری ریتم سینوسی دارد، حتما افزایش خواهد داشت اما مهم این است که این افزایش تبدیل به پیک و بحران های دفعه های قبل نشود. حدود 22 درصد مردم واکسن نزدند، این افراد بیماری را می گیرند و به بقیه منتقل می کنند که این باعث می شود بیماری به واکسن زده ها نیز منتقل شود.

او افزود: ما باید مردم را تشویق کنیم که واکسن را تزریق کنند زیرا واکسن به اندازه کافی هست و هرکسی هرنوعی که میخواهد واکسن بزند تا انشالله دوباره دچار مشکل نشویم.

طبرسی گفت: در ارتباط با دوز سوم در جلسه کمیته علمی کشوری درحال تصمیم گیری هستیم و این جلسه درارتباط با دوز سوم بود که به چه افرادی تزریق شود و چه واکسنی باشد. واکسن دوز سوم کادر درمان الان در حال تزریق است و انشاالله برای بقیه مردم هم به زودی دستور العملش را خواهیم داشت.

او افزود: احتمالا تزریق واکسن دوز سوم به ترتیب خواهد بود به این دلیل که شاید همه نیاز نداشته باشند که دوز سوم را تزریق کنند، اما کسانی که پرخطرترند، افراد در سن بالا، افراد دارای نقص ایمنی بیش تر مورد هدف هستند.

طبرسی گفت: عارضه واکسن در مقابل سود واکسن قابل چشم پوشی است. بالاخره هر دارویی عوارضی دارد.

او در ارتباط با علت افزایش شهرهای قرمز در غرب کشور گفت: در استان های مرزی که ارتباط دارند و درواقع ترددها بیشتر است، احتمال خطر و بیماری بیشتر است. هنوز کمیته اپیدمولوژی در این ارتباط به جمع بندی نرسیده است.

طبرسی گفت: سویه دلتا پلاس در کشورهایی مانند روسیه و انگلیس رصد می شود که باعث افزایش موارد بیماری می شود، در ایران هنوز به آن صورت گزارش رسمی نداریم، این مساله رصد می شود و هروقت موردی بود اعلام خواهد شد.

او افزود: اینکه مدارس و دانشگاه ها باز شود یک اصل است اما اینکه چه زمانی باز شود، ما بیشتر بر تدریجی باز شدن مدارس و دیدن عواقب آن تاکید داریم. الان کودکان بالای 12 سال واکسن زده اند، با واکسیناسیون معلمان و دیگران و رعایت حداقل های پروتکلی، می شود به صورت تدریجی مدارس را باز کرد./ ایلنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر