کد خبر: 120058
A

مصدوم شدن محیط بانی در خوزستان در درگیری با شکارچیان

رئیس اداره محیط زیست شهرستان کارون گفت: تیراندازی شکارچیان غیرمجاز به سمت ماموران یگان مشترک محیط زیست کارون و اهواز منجر به مصدومیت یک محیط بان شد.

مصدوم شدن محیط بانی در خوزستان در درگیری با شکارچیان

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ عباس ظاهری شهماروندی پنجشنبه شب افزود: پس از حوادث اخیر مربوط به تیراندازی شکارچیان متخلف به سمت ماموران این اداره امروز پنجشنبه با هماهنگی اداره محیط زیست اهواز، اکیپ مشترک ۲ اداره اهواز و کارون به منطقه اعزام شد.

وی ادامه داد: حوالی ساعت ۱۰:۱۵ دقیقه در منطقه شیرین شهر بعد از پایش منطقه، متوجه وجود یک دستگاه پراید سفید رنگ شدیم که ۲ نفر سرنشین آن در حال شکار بودند؛ بعد از خروج این شکارچیان از منطقه، خودروی آنها با کمین مأموران یگان محیط زیست مواجه شد.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان کارون بیان کرد: ماموران با فرمان ایست قصد متوقف کردن خودرو را داشتند ولی شکارچیان بدون توجه به فرمان ایست، با تهدید اسلحه و سرعت زیاد بت ضربه زدن به خودروی سازمانی قصد فرار از منطقه را داشتند اما در اثر ضربه‌ای که به خودرو وارد شد از مسیر منحرف و متوقف شدند.

وی ادامه داد: یکی از شکارچیان به محض خارج شدن از خودرو با اسلحه شکاری ۲ مرتبه به طور مستقیم به سمت ماموران شلیک کرد و از محل متوراری شد و شکارچی دوم با ماموران درگیر و از ناحیه مچ پا به یکی از آنها آسیب وارد کرد.

ظاهری شهماروندی گفت: این شکارچی متخلف با درایت و شجاعت محیط بانان، دستگیر و به همراه پرنده‌های شکار شده و یک قبضه اسلحه شکاری برای انجام مراحل قضایی به کلانتری تحویل داده شد.

به گزارش ایرنا، سه شنبه هفته جاری نیز تیرانداری شکارچیان غیرمجاز به ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان کارون، منجر به مجروح شدن یکی از ماموران این یگان شد.

در این حادثه ۲ سرنشین خودروی متخلف با ۲ قبضه اسلحه شکاری ٩ بار به طرف ماموران یگان حفاظت از محیط زیست شهرستان کارون شلیک کردند که در یکی از این تیراندازی‌ها یکی از ماموران این اداره از ناحیه دست مورد اصابت گلوله ساچمه‌ای قرار گرفت.

شهریور امسال نیز چهار گروه شکارچی غیرمجاز پرندگان از جمله دراج، خوتکا و کبوتر قمری در شهرستان‌های کارون و اهواز توسط یگان حفاظ محیط زیست این شهرستان دستگیر شدند

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر