کد خبر: 120557
A

گزارش دیده بان ایران از تجمع صنفی معلمان در اعتراض به بلاتکلیفی طرح رتبه‌بندی و همسان‌سازی حقوق+تصاویر/ سخنگوی کانون صنفی معلمان:۲ نفر در تهران بازداشت شدند+تصاویر

معلمان امروز ۲۰ آبان ۱۴۰۰ به بلاتکلیفی طرح رتبه‌بندی و همسان‌سازی حقوق معلمان اعتراض کردند. محمد حبیبی، سخنگوی کانون صنفی معلمان در این رابطه به دیده بان ایران گفت: امروز به دعوت شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان فراخوانی برای تجمعات سراسری معلمان در کل کشور به عمل آمد. محور این تجمعات هم اعتراض به عدم اجرای طرح رتبه‌بندی و همسان سازی حقوق بازنشستگان و شاغلین بود. این تجمعات با استقبال بسیار خوب همکاران در سراسر کشور برگزار شد. براساس اخباری که به دست بنده رسیده است در بیش از 40 شهر کشور این تجمعات صورت گرفت. ا

گزارش دیده بان ایران از تجمع صنفی معلمان در اعتراض به بلاتکلیفی طرح رتبه‌بندی و همسان‌سازی حقوق+تصاویر/ سخنگوی کانون صنفی معلمان:۲ نفر در تهران بازداشت شدند+تصاویر

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ «با این همه هیاهو، حاصل وعده‌ها کو؟» این شعار آشنا و پر تکرارمعلمان ایرانی در سراسر کشور است. شعاری که هر چند وقت یکبار تیتر یک خبرها می‌شود و سپس در هاله‌ای از فراموشی قرار می‌گیرد. بلاتکلیفی طرح رتبه‌بندی و همسان‌سازی حقوق این قشر از جامعه بزرگ‌ترین مطالبه آن‌ها است؛ اما آن چیزی که به آن‌ها پاسخ داده می‌شود به تعویق انداختن هر هفته خواسته‌هایشان توسط مجلس یازدهم است.

به گزارش دیده بان ایران، امروز ۲۰ آبان ۱۴۰۰ معلمان در سراسر کشور در مقابل اداره کل آموزش پرورش شهر خود و در تهران در مقابل سازمان برنامه و بودجه در خصوص بلاتکلیفی طرح رتبه‌بندی و همسان‌سازی حقوق  معلمان دست به اعتراض دست به اعتراض و بیان دوباره مطالبات خودشان زدند.

6

محمد حبیبی، سخنگوی کانون صنفی معلمان در این رابطه به دیده بان ایران گفت: امروز به دعوت شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان فراخوانی برای تجمعات سراسری معلمان در کل کشور به عمل آمد. محور این تجمعات هم  اعتراض به عدم اجرای طرح رتبه‌بندی و همسان سازی حقوق بازنشستگان و شاغلین بود. این تجمعات با استقبال بسیار خوب همکاران در سراسر کشور برگزار شد. براساس اخباری که به دست بنده رسیده است در بیش از 40 شهر کشور این تجمعات صورت گرفت. این تجمع در ساعت 10 الی 12 صبح امروز در مقابل ادارات کل آموزش و پرورش برگزار شد اما در تهران و البرز در مقابل سازمان برنامه بودجه انجام شد که البته حضور پررنگ ماموران انتظامی باعث شد که همکاران نتوانند مطالبات خودشان را به خوبی بیان کنند.

سخنگوی کانون صنفی معلمان در پاسخ به این سوال که آیا نیروهای انتظامی مانع تجمعات شدند یا خیر، گفت: گزارشات منفی غیر از تهران در شهرهای دیگری دریافت نکردیم اما در تهران نیروهای لباس شخصی مانع برگزاری تجمع می‌شدند. با این حال تنها چیزی که ما شنیدیم این بود که دو تن از همکاران بازنشسته ما بعد از پایان تجمعات در مترو بازداشت شدند و هنوز هیچ خبری از این دو نفر به دست بنده نرسیده است.

حبیبی در پایان با تاکید بر ادامه‌دار بودن این تجمعات بیان کرد: همین که طرح رتبه بندی معلمان در مجلس مطرح شده و در طول هفته نمایندگان در این خصوص اظهارنظر می‌کنند یعنی تجمعات و اعتراضات ما نتیجه‌بخش بوده است. به اعتقاد بنده این تجمعات اثرگذاری خوبی داشته و مسئولین را مجبور به پاسخ‌دهی در خصوص مطالبات معلمین کرده است. 

4

6

3

2

1

5

منبع: دیده بان ایران - نازیلا معروفیان

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر