کد خبر: 120870
A

سرپرست وزارت آموزش و پرورش: اردوهای راهیان نور دانش‌آموزان پس از ۲ سال برقرار می‌شود / دانش آموز باید صحنه های جنگ را از نزدیک ببیند

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به برقراری اردوهای راهیان نور پس از ۲ سال وقفه بخاطر شرایط کرونا گفت: رویکرد ما در آغاز اردوها باید آرام، تدریجی و با اولویت سلامت دانش‌آموزان باشد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش: اردوهای راهیان نور دانش‌آموزان پس از ۲ سال برقرار می‌شود / دانش آموز باید صحنه های جنگ را از نزدیک ببیند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به برقراری اردوهای راهیان نور پس از ۲ سال وقفه بخاطر شرایط کرونا گفت: رویکرد ما در آغاز اردوها باید آرام، تدریجی و با اولویت سلامت دانش‌آموزان باشد.

 علیرضا کاظمی در نشست اردوهای راهیان نور در ساختمان شهید رجایی با اشاره به تعطیلی دوساله اردوهای راهیان نور، افزود: تلاش برای برگزاری اردوها از شاخصه‌های انقلابی بودن است و دستورالعمل اردوها باید شفاف و گویا باشد تا استان ها بتوانند به خوبی تصمیم بگیرند.

وی با اشاره به اینکه «توسعه فرهنگ ایثار و شهادت»، مهمترین استراتژی ماست و «اردوهای راهیان نور» مهم ترین بستر توسعه این فرهنگ است، اظهار داشت: رعایت نکات بهداشتی در برگزاری اردوها امری مهم و با اهمیت است و این موضوع باید به شدت مورد توجه واقع شود.

وی بر صرفه جویی هزینه ها در جریان اردوهای راهیان نور تاکید کرد و افزود: برگزاری هرگونه اردوی راهیان نور باید با هماهنگی کامل مرکز کنترل اردویی انجام شود و مجوز های لازمه قبل از برگزاری دریافت شود، در اسرع وقت ستادهای راهیان نور تشکیل و رویکردهای اردوها از جمله از حضوری، ترکیبی و یا مجازی تعیین می‌شود در اردوهای ترکیبی برنامه ها باید به گونه ای تنظیم شود که سایر دانش آموزان نیز بتوانند فرآیند اردویی را به صورت زنده از شبکه شاد مشاهده کنند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش بر اولویت دادن به استان های محروم در برگزاری اردوها تأکید کرد و اظهار داشت: در رویکرد اردوهای راهیان نور اصل بر برگزاری حضوری است اما اردوهای ترکیبی و مجازی نیز در دستور کار است.

کاظمی تصریح کرد: هیچ فعالیتی در فضای مجازی نمی تواند جای فعالیت های حضوری را بگیرد و تجربه عینی نیز بسیار بالاتر از فضای مجازی است، دانش آموز باید صحنه های جنگ را از نزدیک ببیند تا بتواند فضای جبهه و جنگ را درک کند.

وی ادامه داد: کرونا علیرغم مشکلاتی که دارد، دستاوردهایی نیز به همراه داشته است، بیش از این که یک تهدید باشد یک فرصت است و ما شاهد هستیم که فضای جهانی نیز در شرایط کرونایی به سمت آموزش های مجازی حرکت می کند.

وی با اشاره به بخشی از فرمایش رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) مبنی بر اهمیت فضای مجازی، اظهار داشت: باید رویکرد ما در اردوهای راهیان نور کاملاٌ مشخص باشد آیا اردوها حضوری باشد یا ترکیبی و یا کاملا مجازی، بنابراین این موضوع باید در دستورالعمل های مربوطه لحاظ شود.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در سال قبل در اثنای برگزاری اردوهای راهیان نور که در فضای مجازی انجام شد، حدود دهها هزار محتوای ارزشمند از سوی استان ها تولید شد و خانواده های بسیاری نیز از محتواهای ارائه شده در فضای مجازی، بازدید کردند.

کاظمی ادامه داد: ظرفیت اردوهای «شمیم نور» نیز بسیار گسترده است که باید بیش از پیش از آن بهره مند شویم چون هزینه این اردوها بسیار ناچیز و اثر تربیتی خوبی در زمینه تقویت غرور ملی در بین نوجوانان و کودکان دارد.

وی خاطرنشان کرد: مطالعه خاطرات شهدا و باز طراحی محتواهای مربوطه در کتاب های درسی باید در دستور کار باشد.

وی اردوهای «شمیم نور» را بسیار با اهمیت توصیف کرد و گفت: در این اردوها دانش آموزان ابتدایی، مخاطب ماست که تاثیر پذیری آن ها در این سنین به مراتب بیشتر است این نوع اردو، درون شهری و یک روزه و بدون هزینه است و بازدید از موزه های دفاع مقدس، بازدید از کارخانه ها و ... از جمله برنامه های اردوهای شمیم نور است که با هدف تقویت غرور ملی برگزار می شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر